آموزش تکنیک های ارتقا نرخ کلیک و افزایش CTR و تعریف Impression

آموزش تکنیک های ارتقا نرخ کلیک و افزایش CTR و تعریف Impression
  • تعریف CTR و Impression
    بطور خلاصه CTR مخفف عبارات click Through Rate که در بین وبمستران ایران بیشتر با نرخ کلیک شهرت دارد .

باید بدانید زمانی که کاربر در کادر جستجوی گوگل تایپ و جستجو می کند نتایج مختلفی را مشاهده می کند.
پس از نمایان شدن لیست نتایج Google تصمیم می گیرد که بر روی کدام یک از آنها کلیک کند که در واقع CTR اتفاق می افتد.

  • ctr چیست؟
    نرخ کلیک در واقع درصدی از کلیک کاربران که در نتایج جستجو بر روی لینک سایت شما کلیک می کنند.

تعداد کلیک کاربران بر روی سایت شما تقسیم بر تعداد impression (جستجو و نمایش) سایت شما به کاربران را CTR و نرخ کلیک گفته می شود .

  • Impression چیست؟
    Impression به معنی جستجو و نمایش یا همان حضور کاربر در نتایج جستجو است.
    مثلا زمانی که یک کاربر واژه ای را در گوگل سرچ می کند برای تمام لیست موجود در نتایج گوگل یک Impression لحاظ می شود و در صورتی که کلیک انجام بگیرد CTR لحاظ می گردد .
    وقتی که در کلمه کلیدی به صفحه اول گوگل راه پیدا می کنیم با هر جستجوی کاربران در گوگل آمار Impression سایت ما دقیقا افزایش یافته و برابر با تعداد کل جستجوهای کاربران آن عبارت کلیدی می باشد.
  • بهترین روش ها و تکنیک های پرطرفدار برای افزایش نرخ کلیک و CTR
    زمانی که کاربر پس از جستجو لینک سایت شما را در نتایج گوگل مشاهده می کند، در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم می گیرد که کدام سایت را انتخاب کند برای این که در فرصت کوتاه ذهن مخاطب را جلب و درگیر کنید که تاثیر مثبت ایجاد کند پیشنهاد می شود .
  • بهینه سازی و حداکثر استفاده از عنوان صفحه (title) و بهینه سازی نمایش توضیحات متا
    عنوان هر صفحه از سایت شما توسط تگ title که در هدر صفحه قرار دارد تعیین می شود.
    تعداد کاراکتر ها برای عنوان سایت و نمایش نتایج جستجو در حالت ایده ال حداقل 56 کاراکتر و حداکثر 65 کاراکتر است که به شما این اجازه را می دهد از کلید واژه های هدفمند و جذابی در آن استفاده کنید.
    توضیحات متا دقیقا زیر عنوان نمایش داده می شود و ظرفیتی بیشتر ولی نمایش آن در نتایج جستجو با فونت کوچکتر در اختیار کاربران قرار میگیرد.
    متوسط تعداد کاراکترهایی که در بخش توضیحات و قابل نمایش نتایج است در حالت ایده ال حداقل 154 کاراکتر و حداکثر 168 کاراکتر است اما جدید گوگل تصمیم دارد این ظرفیت را نیز افزایش دهد .
    اما بهتر است شما بهترین عبارات را در همان سطر های ابتدایی بکار ببرید و در کنار عبارات خود از حروف و اشکال که باعث جلب توجه می شود مانند علائم زیر بسته به حوزه کاری سایت خود انتخاب و بکار ببرید .

๑۩۞۩๑ ♬✿.。. ★ ☆ εїз℡❣·۰•●○●ōゃ ♥ ♡๑ ☜ ☞ ☎ ☏♡ ⊙◎ ☺ ☻✖╄ஐﻬ ► ◄ ▧ ▨ ♨ ◐ ◑ ↔ ↕ ▪ ▫ ☼  ▀ ▄▐░ ▒ ▬♦ ◊ ◦ ☼ ♣ ▣ ▤ ▥ ▦ ▩ ◘ ◙ ◈ ♫ ♬ ♪ ♩ ♭ ♪ の ☆ → あ ぃ £ ❤# @ & * ❁ ❀ ✿ ✾ ❃ ✺ ❇ ❈ ❊ ❉ ✱ ✲ ✩ ✫ ✬ ✭ ✮ ✰ ☆ ★ ✪ ¤ ☼ ☀ ☽ ☾ ♡ ღ☻  ❂ ◕ ⊕ ☉ Θ o O ♋ ☯ ㊝ ⊙ ◎◑ ◐ ۰ • ● ▪ ▫ 。 ゚ ๑ ☜ ☞ ☂ ♨ ☎ ☏ × ÷ = ≠ ≒ ∞ ˇ ± √ ⊥▶ ▷ ◀ ◁ ☂ ☃ ☄ ★ ☆ ☇ ☈ ☉ ☊ ☋ ☌ ☍ ☑ ☒☢ ☸ ☹  ☻ ☼ ☽ ☾ ♠ ♡ ♢ ♤  ♧ ♨ ♩ ✙ ✈ ✉ ✌ ✁♝ ♞♯♩♪♫♬♭♮ ☎ ☏ ☪ ♈ ♨ ₪ ™ ♂✿ ♥ の ↑ ↓ ← → ↖ ↗ ↙ ↘ ㊣ ◎ ○ ● ⊕ ⊙ ○  △ ▲ ☆ ★ ◇ ◆ ■ □ ▽ ▼ § ¥ 〒 ¢ £ ※ ♀ ♂ &⁂ ℡ ↂ░ ▣ ▤ ▥ ▦ ▧ ✐✍✡✓✔✕✖ ♂ ♀  ♡ ☜ ☞ ☎ ☏ ⊙ ◎ ☻ ► ◄ ▧ ▨ ♨ ◐ ◑ ↔ ↕ ♥♡ ▪ ▫ ☼ ♦ ▀ ▄ █ ▐ ░ ▒ ▬  ◊ ◘ ◙ ◦ ☼ ♠ ♣ ▣ ▤ ▥ ▦ ▩ ◘ ◙ ◈ ♫ ♬ ♪ ♩ ♭ ♪ ✄☪☣☢☠░ ▒ ▬  ◊ ◦  ▣ ●•۰► ◄ ▧ ▨ ♨ ◐ ◑ ↔ ↕ ▪☼♧♡♂♀♣☎☏⊙◎☼▧▨◐◑↔↕▪▒◊◦▣▤▥▦▩◘◈◇♬♪♩♭♪★☆→£Ю§♤▶¤๑⊹⊱⋛⋌⋚⊰⊹๑۩۩๑๑۩۞۩๑ ✲ ❈ ✿ ✲ ❈ ➹ ~.~◕‿- ❣ ✚ ✪ ✣ ✤ ✦❉ ❥ ❦ ❧ ❃ ❂ ❁ ❀ ✄ ☪ ☣ ☢ ☠ ☭ღ ▶ ▷ ◀ ◁  ☁ ☂ ☃ ☄ ★ ☆ ☇ ☈ ⊙ ☊ ☋☌☍ⓛⓞⓥⓔ•ั๑۩۞۩๑ ♬✿ ☉♡ ♢  ♤  ♧ ♨ ♩ ✙✈ ✉ ✁ ✎ ✐ ❀ ✰ ❁ ❤ ❥ ❦❧ ➳ ➽ εїз℡❣·۰•●○●ゃōゃ ♡๑۩ﺴ ☜ ☞ ☎ ☏♡ ⊙◎✖╄ஐﻬ ► ◄ ▧ ▨ ♨ ◐ ◑ ↔ ↕ ▪ ▫ ☼  ▀ ▄ █▲ ▼ △ ▽ ◆ ◇ ◕ ◔ ʊ ϟ ღ 回 ₪ ✓ ✔ ✕ ☥ ☦ ☧ ☨ ☩ ☪ ☫ ☬ ☭ ™ © ®▌ ▐░ ▒ ▬♦◊ ◦ ☼ ♠♣ ▣ ▤ ▥ ▦ ▩ ◘ ◙ ◈ ♫ ♬ ♪ ♩ ♭ ♪ の ☆ → あ ぃ £ ❤❁ ❀ ✿ ✾ ❃ ✺ ❇ ❈ ❊ ❉ ✱ ✲ ✩ ✫ ✬ ✭ ✮ ✰ ☆ ★ ✪ ¤ ☼  ☽ ☾ ❤♡ ღ☻  ❂ ◕ ⊕ ☉ Θ o O  ☯ ㊝ ⊙ ◎ ◑ ◐ ۰ • ● ▪ ▫ 。 ゚ ๑☜ ☞ ☂ ♨ ☎ ☏▶ ▷ ◀ ◁ ☀ ☁ ☂ ☃ ☄ ★ ☆ ☇ ☈ ☉ ☊ ☋ ☌ ☍ ☑ ☒☢ ☸ ☹  ☻ ☼ ☽ ☾ ♠ ♝ ♞♯♩♪♫♬♭♮ ☎ ☏ ☪ ♈ ♨ ºº ₪ ¤ 큐 « »™ ♂✿ ♥ の ↑ ↓ ← → ↖ ↗ ↙ ↘ ㊣ ◎ ○ ● ⊕ ⊙ ○△ ▲ ☆ ★ ◇ ◆ ■ □ ▽ ▼ § ¥〒 ¢ £ ※ ♀ ♂ © ® ⁂ ℡ ↂ░ ▣ ▤ ▥ ▦ ▧ ✐✡✓✔✕✖ ♂ ♀  ♡ ☜ ☞ ☎ ☏ ⊙ ◎ ☺ ☻ ► ◄ ▧ ▨ ♨ ◐ ◑ ↔ ↕  ♡ ▪ ▫  웃 유 ☠ ☯ ♥ ✌ ✖ ☢ ☣ ☤ ⚜ ☸♨ ❖  ❥ ❦ ❧ ♡ ✗ ✘ ⊗  Ω ♢ ♤ ♡ ♧ ✦ ✧ ♔ ♕ ♚ ♛ ★ ☆ ✮ ✯ ☄ ☾ ☽ ☼ ☀ ☁ ☂☮ ✈ ♋ 웃 유 ☠ ☯  ✖ ☢ ☣ ☤ ⚜ ☸♨ ❖ ❤ ❥ ❦ ❧ ♡ ✗ ✘ ⊗ ♒ Ω ♦ ♠ ♥ ♣ ♢ ♤ ♡ ♧ ✦ ✧ ♔ ♕ ♚ ♛ ★ ☆ ✮ ✯ ☄ ☾ ☽ ☼ ☀ ☁ ☂ ☃☼  ▀ ▄ █ ▌ ▐ ░ ▒ ▬  ◊ ◘ ◙ ◦ ☼ ♠ ♣ ▣ ▤ ▥ ▦ ▩ ◘ ◙ ◈ ♫ ♬ ♪ ♩ ♭ ♪

علایم بالا ممکن است برای دیده شدن بهتر و بیشتر در سطرهای مختلف چندین بار تکرار شده باشند

با این پیشنهاد کاربردی حتی اگر جایگاه سایت بهبود نیابد شما می توانید با همان رتبه بازدید کننده ارگانیک بیشتری از گوگل بدست آورید.
به عنوان مثال روزانه 500 نفر عبارت مورد نظر شما را جستجو کنند و تنها 5 درصد آنها یعنی 25 نفر سایت شما را انتخاب و کلیک کنند نرخ کلیک و CTR سایت شما به 10 درصد افزایش یابد عملا بازدیدکنندگان شما دو برابر خواهد شد.

  • آیا ارتقا CTR بر ارتقا جایگاه کلمات کلیدی و سئو اثر گذار است؟
    افزایش نرخ کلیک بر روی رتبه بندی نتایج گوگل و ارتقا رتبه سایت بله بسیار تاثیر خواهد بود.
    اکثر وبمستران و افراد فعال در حوزه سئو این امر را تایید می کنند و معتقدند که افزایش نرخ CTR یکی از مهمترین وظایف ما برای ارتقا رتبه سایت و بهبود سئو است.
    زمانی که نرخ کلیک سایت در مقایسه با جایگاهی که دارد بیشتر باشد گوگل به کمک الگوریتم rank brain رنکینگ گوگل و جایگاه سایت را بهبود می بخشد.
  • بطور خلاصه در الگوریتم Rankbrain دو فاکتور خیلی مهم وجود دارد
  • 1- کاربران چه مدت زمانی در سایت حضور خواهند داشت یعنی مقدار (Dwell Time)
  • 2- چند درصد از کاربران در زمان جستجو (Impression) در گوگل بر روی لینک سایت کلیک (Total Clicks) می کنند.

بعنوان مثال سایتی در رتبه 2 گوگل باشد، این رتبه به طور متوسط نزدیک به 25 درصد از کلیک کاربران را به خود جذب می کند.
اما سایتی با توجه به جذابیت بالای عنوان و توضیحات خود نزدیک به 55 درصد از مخاطبین را ترغیب به کلیک می کند. این مقدار نزدیک به درصد کلیک های صفحه 1 گوگل است. اگر در رتبه دوم جذابیت لازم را برای کاربران داشته باشد پس از مدتی گوگل جای آن را با رتبه 1 گوگل عوض خواهد کرد.

افزایش تعداد بازدیدکننده و بهبود رتبه در نتایج گوگل، موجب می شود که افزایش CTR سایت یکی از تکنیک های بسیار کاربردی و ارزشمند برای سئو باشد.

اگر تجربه ی کمی از سئو و افزایش جایگاه سایت با افزایش نرخ کلیک و CTR یا حتی کاهش جایگاه به دلیل نرخ کلیک پایین دارید این کار را به مجموعه شیک رنک بسپارید .

  • 5456 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...