Google RankBrain چیست؟

Google RankBrain چیست؟

DATE GOOGLE تائید وجود RANKBRAIN: 26 اکتبر 2015
RankBrain جزء الگوریتم اصلی گوگل است که از یادگیری ماشینی (توانایی ماشین ها برای آموزش خود از ورودی داده ها) برای تعیین مناسب ترین نتایج برای جستجوهای موتورهای جستجو استفاده می کند. پیش از RankBrain ، گوگل از الگوریتم اصلی خود برای تعیین نتایج نمایش داده شده برای یک پرس و جو استفاده کرد. پس از RankBrain ، اعتقاد بر این است که پرس و جو در حال حاضر از طریق یک مدل تفسیر می گذرد که می تواند عوامل احتمالی مانند مکان جستجوگر ، شخصی سازی و کلمات پرس و جو را برای تعیین هدف واقعی جستجوگر اعمال کند . با تشخیص این قصد واقعی ، Google می تواند نتایج مرتبط تری را ارائه دهد.

جنبه یادگیری ماشین RankBrain چیزی است که آن را از سایر به روز رسانی ها متمایز می کند. برای "آموزش" الگوریتم RankBrain برای تولید نتایج جستجوی مفید ، ابتدا Google داده های آن را از منابع مختلف "تغذیه" می کند. الگوریتم سپس آن را از آنجا می گیرد و خود را در طول زمان محاسبه و آموزش می دهد تا سیگنال های مختلف را با نتایج مختلف مطابقت دهد و بر اساس این محاسبات رتبه موتورهای جستجو را سفارش دهد.

درک RankBrain
برای تصور واضح از RankBrain ، این می تواند به شما کمک کند تا خود را در جای Google قرار دهید و سعی کنید منظور موتور جستجوی موتور جستجو مانند "مکان المپیک" را درک کنید.

هدف واقعی این جستجو چیست؟ آیا جستجوگر می خواهد در مورد بازی های المپیک تابستانی یا زمستانی اطلاعاتی کسب کند؟ آیا آنها به المپیکی که به تازگی به پایان رسیده اشاره می کنند ، یا المپیکی که چهار سال دیگر برگزار می شود؟ آیا جستجوگر در حال حاضر در المپیک حضور دارد ، در هتلی نشسته و به دنبال مسیرهایی برای محل افتتاح مراسم است؟ آیا آنها حتی می توانند به دنبال اطلاعات تاریخی در مورد محل برگزاری اولین المپیک در یونان باستان باشند؟

حال ، تصور کنید که در تلاش برای پاسخ به این پرسش ، تنها چیزی که دارید سیگنال های الگوریتم ساده مانند کیفیت محتوا یا تعداد پیوندهایی است که یک محتوا برای رتبه بندی نتایج این جستجوگر به دست آورده است. تصور کنید که بازی های زمستانی در سوچی ، روسیه ماه گذشته به پایان رسید و وب سایت رسمی المپیک سوچی میلیون ها پیوند برای محتوای خود در مورد این رویداد گذشته به دست آورده است. اگر الگوریتم شما ساده انگارانه است ، ممکن است فقط نتایج بازیهای سوچی را نشان دهد ، زیرا آنها بیشترین پیوندها را کسب کرده اند ... حتی اگر جستجوگر واقعاً امیدوار بود مکان المپیک زمستانی بعدی در پیونگ چانگ ، کره جنوبی را بیاموزد .

در این وضعیت پیچیده اما معمول است که ظرفیت RankBrain ضروری به نظر می رسد. تنها با محاسبه ریاضی نتایج بر اساس الگوهایی که الگوریتم یادگیری ماشین در رفتار جستجوگر "متوجه" شده است ، گوگل می تواند تعیین کند که برای مثال ، اکثر افرادی که به دنبال "مکان المپیک" هستند می خواهند بدانند بازیهای بعدی کجاست (تابستان یا زمستان) برگزار می شود. بنابراین ، در این مورد ، یک جعبه پاسخ گوگل با محل بازی های آینده در آن اکثر نیازهای جستجوگران را برآورده می کند.

در حالی که آن کادر پاسخ ممکن است به هدف اصلی اکثر جستجوهای "مکان المپیک" برسد ، استثنائات قابل توجهی وجود دارد که Google باید به آنها توجه کند. به عنوان مثال ، اگر جستجو در هفته بازی ها توسط یک کاربر در یک شهر المپیک (مانند پیونگ چانگ) انجام می شود ، در عوض ممکن است گوگل مسیرهای رانندگی را به غرفه ای که مراسم افتتاحیه در آن برگزار می شود ، ارائه دهد. به عبارت دیگر ، برای تفسیر قصد و ارائه نتایج به احتمال زیاد برای جلب رضایت جستجوگران ، باید سیگنال هایی مانند مکان کاربر و تازه بودن محتوا را در نظر گرفت .

*RankBrain یک کار در حال پیشرفت است ، با هدف یادگیری ماشینی که تفسیر گوگل از هدف جستجوگر را در طول زمان کامل کند. جالب است که پرسش فرضی ما ، "محل المپیک" ، که در ایالات متحده در آوریل 2017 انجام شد ، این نتیجه جعبه پاسخ گوگل را باز می گرداند:


آیا این نشان می دهد که دستگاه معتقد است اکثر افرادی که این عبارت را جستجو می کنند هنوز بیشتر از بازیهای تابستانی ریودوژانیرو 2016 در بازیهای زمستانی پیونگ چانگ 2018 علاقه دارند؟ آیا RankBrain در اینجا بر اساس الگوهایی که محاسبه کرده است موفق می شود یا هنوز در حال کار است ، از مبهم بودن پرس و جو ما مطمئن نیستیم که آیا ما پاسخی قدیمی تر ، مردمی یا جدیدتر به آینده می خواهیم؟ و اگر بتوانیم آن را در ژانویه 2018 انجام دهیم ، این پرسش چه چیزی را برمی گرداند؟ آیا جعبه پاسخ پیونگ چانگ را نشان می دهد زیرا سیگنال های اطراف این رویداد در آن زمان تشدید شده است؟

از آنجا که میزان و تفاوت های تفاوت RankBrain در نحوه عملکرد الگوریتم اصلی جستجوی گوگل هنوز به طور کامل مشخص نشده است ، یکی از بهترین راه های کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد RankBrain ممکن است از مشاهده دفعات پاسخ گوگل به انواع مختلف شما ناشی شود.

1399/09/09

  • 6146 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...