لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟
UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ،

این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل کاربر را از منابع خارجی در پلت فرم تجزیه و تحلیل مورد نظر خود با دقت پیگیری کنید.

همه پارامترهای UTM عبارتند از: رشته ای از کد که در انتهای URL قرار دارد تا منبع ، رسانه ، کمپین ، مدت و/یا محتوای قطعه ای را که وب سایت شما را برای کاربر ارسال کرده است ، تعریف کند.

این رشته چیزی شبیه به این خواهد بود:

؟ utm_source = google & utm_medium = display & utm_campaign = spring-release & utm_term = rugs & utm_content = help-guide

در آن نمونه خاص ، کاربری که به آن پیوند داده شد و روی آن کلیک کرد ، از کمپین "بهار آزاد" در Google Display آمده بود که توسط کلمه "فرش" ایجاد شده بود و محتوای "راهنمای راهنما" را نشان داد.

همانطور که قبلاً حدس زده اید ، این اطلاعات می تواند در ردیابی موفقیت یک کمپین خاص یا انواع افزایش ترافیک و بازدید و تبلیغات سایت بسیار ارزشمند باشد.

به یاد داشته باشید ، این روزها قبل از Google Analytics ایجاد شده است.

در آن زمان ، بدست آوردن این نوع اطلاعات بی سابقه بود.

پنج نوع پارامتر URL برای نظارت بر پیشرفت هر کمپین بازاریابی آنلاین یا افزایش بازدید وجود دارد.
پنج انواع از UTM به شرح زیر است:
منبع UTM - این پارامتر همیشه مورد نیاز است. این یکی است که مشخص می کند کدام سایت ترافیک را برای شما ارسال کرده است. به عنوان مثال: utm_source = فیس بوک
UTM_medium - این نوع پیوند ، مانند هزینه هر کلیک را مشخص می کند. به عنوان مثال: utm_source = cpc
UTM_campaign - این تبلیغات خاصی را که استفاده می کنید مشخص می کند ، مانند فروش بهاره یا فروش مجدد به مدرسه. به عنوان مثال: utm_campaign = back2school
UTM_term - این عبارت جستجو را مشخص می کند. به عنوان مثال ، utm_term = سگ+بند
UTM_content - این مشخص می کند که کاربر به طور خاص روی چه چیزی کلیک کرده است تا کاربر را به سایت برساند. "محتوای UTM اغلب برای آزمایش تقسیم ، تبلیغات بنری یا سایر پیوندهای متنی استفاده می شود. به عنوان مثال ، utm_content = textlink.
این بدان معناست که پیوند بالا اکنون تبدیل می شود: https://homepage.com/landing-page؟utm_source=Facebook&utm_medium=email&utm_campaign=back2school&utm_term=back٪20to٪20school&utm_content=textlink

پیوندها بخش مهمی از بازاریابی آنلاین و سئو هستند - اما اگر برای ایجاد برچسب های UTM برای هر یک از پیوندهایی که می خواهید پیگیری کنید وقت نگذارید ، ممکن است داده های ارزشمندی را از دست بدهید که می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد آنها کمک کند. اقدام بعدی که باید با وب سایت یا کمپین های بازاریابی خود انجام دهید. در اینجا یک آغازگر سریع و آسان در مورد اینکه چرا باید پیوند پیوند را در همه پیوندهای خود پیاده سازی کنید و چگونه این کار را با برچسب زدن UTM انجام دهید ، آورده شده است.
چرا پیوندهای خود را دنبال کنید
اگر می خواهید بدانید کدام یک از روش های ایجاد ترافیک بیشترین سود را می دهد ، باید پیوندهای خود را پیگیری کنید ، در عمل به عنوان برچسب گذاری لینک شناخته می شود.

اگر در همه موارد به https://homepage.com/landing-page پیوند می دهید ، راهی وجود ندارد که بدانید بیشترین ترافیک از طریق خبرنامه ایمیل شما ، صفحه فیس بوک شما ، نمایه توییتر شما یا مکانهای مختلف دیگری که آن را حذف کرده اید انجام شده است. ارتباط دادن.

اگر یک تیم فروش وابسته دارید که برای شما کار می کند ، می توانید سیستمی را تنظیم کنید که فروش هر یک از شرکت های وابسته را پیگیری می کند ، بنابراین می دانید چه کسی بیشترین فروش را برای شما به ارمغان می آورد.

افزودن ردیابی به تک پیوند وب سایت شما ضروری نیست - اما هر چیزی که بخشی از یک کمپین بازاریابی است باید همیشه دارای برچسب باشد.
تنظیم برچسب های UTM برای پیوندهای شما
شما می توانید همه چیز را به صورت دستی برای هر پیوند بنویسید ، اما به دلیل وقت گیر بودن آن ، Google ابزاری برای شما دارد که نام آن Campaign URL Builder است . ابزار ایجاد URL به شما امکان می دهد URL را جایگذاری کنید ، سپس برای سایر موارد مقادیر را تایپ کنید. پس از تعیین این مقادیر ، یک پیوند کامل مانند تصویر بالا به شما ارائه می شود. از آنجا ، می توانید کپی و جایگذاری کنید ، یا آن را با Bit.ly وصل کنید تا نسخه خودکار کوتاه شده پیوند شما برای استفاده در رسانه های اجتماعی ارائه شود.

اگر این مرحله را انجام ندهید ، نمی توانید کمپین های سفارشی را در Google Analytics ردیابی کنید.

چگونه لینک utm ایجاد کنم ؟

شما می توانید با مراجعه به یکی از سایت های زیر لینک utm خود را ایجاد نمایید:

  1. https://ga-dev-tools.web.app/campaign-url-builder/
  2. https://b2n.ir/utm/
  3. https://web.utm.io/google-analytics-utm-tracking-code-builder/
  4. https://tilda.cc/utm/

1401/03/11

  • 2605 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...

Google RankBrain چیست؟

DATE GOOGLE تائید وجود RANKBRAIN: 26 اکتبر 2015RankBrain جزء الگوریتم اصلی گوگل است که از یادگیری...