چگونه به سرعت رتبه بندی بازدید طبیعی وب سایت خود را افزایش دهیم

چگونه به سرعت رتبه بندی بازدید طبیعی وب سایت خود را افزایش دهیم

چگونه رتبه الکسای وب سایت خود را ارتقا دهیم؟
چگونه رتبه الکسا خود را افزایش دهیم؟ اگر برای ایجاد ترافیک برای وب سایت خود مشکل دارید، باید روی بهبود رتبه الکسا آن تمرکز کنید. نباید با PageRank اشتباه گرفت، رتبه الکسا بر اساس ترافیک در نوسان است.

با ایجاد تغییرات مناسب در وب سایت خود و همچنین استراتژی تبلیغاتی آن، می توانید به رتبه الکسا پایین تری دست پیدا کنید که منجر به ترافیک بیشتر سایت شما می شود.

نظارت بر ترافیک داده های الکسا یکی از منابع قابل اعتمادی است که توسط تبلیغ کنندگان برای تعیین محبوبیت، دیده شدن، عملکرد و کیفیت وب سایت ها استفاده می شود. این یک روش مقایسه آسان رقیب است که در استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده می شود.

رتبه الکسا چیست و چگونه می توان رتبه ترافیک وب سایت خود را در الکسا افزایش داد؟
رتبه الکسا که توسط Alexa Internet, Inc.، زیرمجموعه غول تجارت الکترونیک آمازون توسعه یافته است، معیاری نسبی از محبوبیت یک وب سایت، بر اساس ترافیک، در مقایسه با سایر سایت ها است.

تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد و بازدید از صفحه که یک وب سایت در سه ماه گذشته ایجاد کرده است، بر رتبه الکسا آن تأثیر می گذارد. هر چه یک وب سایت بازدیدکنندگان و بازدیدهای منحصر به فرد بیشتری را در این دوره جذب کند، رتبه الکسای آن پایین تر خواهد بود.

در صورتی که وب سایت شما از نظر نجومی غیرمحتمل بازدیدکنندگان و بازدیدهای صفحه منحصر به فرد بیشتری نسبت به سایر سایت ها ایجاد کند، رتبه الکسا 1 خواهد داشت. از سال 2020، google.com در حال حاضر دارای رتبه الکسا 1 و به دنبال آن youtube.com با رتبه الکسا 1 است. رتبه الکسا 2. صرف نظر از این، بهینه سازی وب سایت شما برای رتبه الکسای پایین تر، ترافیک آن را افزایش می دهد و در نتیجه به موفقیت آن در بازار مربوطه کمک می کند.

می توانید رتبه الکسای وب سایت خود را در alexa.com/siteinfo یا با دانلود و نصب افزونه مرورگر الکسا در alexa.com/toolbar بررسی کنید. اگر وب سایت شما در حال حاضر رتبه الکسا ندارد، احتمالاً در سه ماه گذشته ترافیک کافی برای Alexa Internet, Inc ایجاد نکرده است تا بتواند آن را ثبت کند.

برای افزایش رتبه الکسا، صفحات قدیمی را به روز کنید
برای بهینه سازی وب سایت خود برای رتبه الکسای پایین تر، صفحات قدیمی را با افزودن محتوای جدید به آنها به روز کنید. موتورهای جستجو فرکانس به روز رسانی صفحات را هنگام محاسبه رتبه بندی جستجو تجزیه و تحلیل می کنند.

اگر به ندرت یا هرگز صفحه ای را در وب سایت خود به روز نمی کنید، موتورهای جستجو فرض می کنند که آن را رها کرده اید. آنها صفحه رها شده را در پایین صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) در جایی که نتواند ترافیک ایجاد کند، دفن می کنند.

از طرف دیگر، با به روز رسانی صفحات وب سایت خود، موتورهای جستجو به دلیل داشتن محتوای تازه، آنها را در رتبه بالاتری قرار می دهند.

انتشار صفحات جدید برای افزایش رتبه الکسا
علاوه بر به روز رسانی صفحات قدیمی در وب سایت شما، انتشار صفحات جدید محتوای مرتبط و جذاب می تواند رتبه الکسای سایت شما را بهبود بخشد. هر صفحه جدید از محتوای با کیفیت بالا فرصت های رتبه بندی جدیدی را ارائه می دهد.

رتبه بندی صفحات پر محتوا برای صدها کلمه کلیدی غیر معمول نیست. طبق گفته Ahrefs، در واقع، متوسط ​​صفحه در 20 نتیجه جستجوی برتر تقریباً برای 400 کلمه کلیدی دیگر رتبه بندی می شود. مسلماً، برخی از این کلمات کلیدی ممکن است فقط تعداد کمی از بازدیدکنندگان را در هر ماه جذب کنند، اما اگر به طور منظم صفحات جدیدی از محتوای مرتبط و جذاب را منتشر کنید، این ترافیک اضافی می تواند به سرعت افزایش یابد.

بهینه سازی تصاویر برای افزایش رتبه الکسا
بهینه سازی تصاویر در محتوای وب سایت شما باعث کاهش رتبه الکسا برای سایت شما می شود. خواه JPEG، GIF، PNG یا هر فرمت دیگری باشند، هر کدام باید یک نام فایل مرتبط داشته باشند. بازدیدکنندگان معمولاً نام فایل تصاویر را نمی بینند، اما موتورهای جستجو هنگام خزیدن وب سایت شما، آنها را بررسی می کنند.

استفاده از نام فایل های مرتبط به موتورهای جستجو در شناسایی و درک تصاویر وب سایت شما کمک می کند. به نوبه خود، تصاویر سایت شما ممکن است در Google Images و Bing Images رتبه بالاتری داشته باشند و صفحاتی که تصاویر در آنها قرار دارند ممکن است در SERP های استاندارد رتبه بالاتری داشته باشند.

مهم‌تر از استفاده از نام فایل‌های مرتبط، دادن متن جایگزین به تصاویر وب‌سایت‌تان است.

متن جایگزین نوعی کد HTML است که برای ارائه توضیحات متنی تصویر به بازدیدکنندگان طراحی شده است. اگر یک مشکل فنی مانع از ارائه تصویر شود، بازدیدکنندگان متن جایگزین را مشاهده خواهند کرد. مانند نام فایل‌های مرتبط، متن جایگزین به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا تصاویر وب‌سایت شما را بهتر درک کنند، بنابراین استفاده از این کد HTML ممکن است رتبه‌بندی جستجوی سایت شما را افزایش دهد و متعاقباً رتبه الکسا آن را کاهش دهد.

افزایش سرعت برای افزایش رتبه الکسا
آیا می دانستید که سرعت وب سایت شما می تواند بر رتبه الکسا آن تأثیر بگذارد؟ میانگین مدت زمانی که بازدیدکنندگان باید منتظر بمانند تا وب سایت شما بارگذاری شود ، بر تعداد بازدید از صفحه تأثیر می گذارد.

طبق مطالعه ای که توسط Aberdeen Group انجام شده است، هر ثانیه بازدیدکننده اضافی که باید منتظر بمانند، بازدید از صفحه را 11 درصد کاهش می دهد. اگر میانگین زمان بارگذاری وب سایت شما در حال حاضر سه ثانیه است اما به عنوان مثال به شش ثانیه افزایش می یابد، می توانید انتظار بازدید از صفحه را حدود یک سوم کمتر داشته باشید.

و با بازدیدهای کمتر از صفحه، وب سایت شما رتبه الکسا بالاتر و کمتر جذابی خواهد داشت.

برای افزایش رتبه الکسا محتوا را سندیکایی نکنید
از انتشار محتوای وب سایت خود اجتناب کنید. در حالی که انتشار محتوا در سایر وبلاگ ها و کانال های آنلاین مرتبط بی ضرر به نظر می رسد، می تواند رتبه الکسای وب سایت شما را افزایش دهد.

البته سینک کردن محتوا شامل انتشار محتوای وب سایت شما در سایت های دیگر است. وبلاگ های بی شماری با کمال میل محتوای سایت شما را منتشر می کنند، معمولاً با شرح زیر: "این مقاله در ابتدا در example.com ظاهر شد."

متأسفانه محتوای سینکی به کاربران انگیزه ای برای بازدید از وب سایت شما نمی دهد.

اگر محتوای وب سایت خود را در وبلاگ دیگری منتشر می کنید ، کاربران می توانند به سادگی از وبلاگ دیدن کنند تا آن را بخوانند. علاوه بر این، محتوای سندیکایی، طبق تعریف، محتوای تکراری است. وقتی گوگل یا بینگ با محتوای یکسانی مواجه می‌شوند که در دو یا چند وب‌سایت منتشر شده است، سعی می‌کنند فقط وب‌سایتی را که اولین آن را منتشر کرده است رتبه‌بندی کنند.

با این حال، مواردی وجود دارد که موتورهای جستجو وب سایت اشتباهی را رتبه بندی می کنند. اگر موتورهای جستجو بر این باورند که محتوای سندیکایی وب سایت شما در ابتدا در سایت دیگری ظاهر شده است، وب سایت شما برای آن محتوا رتبه بندی نمی کند.

برای افزایش رتبه الکسا در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید

تبلیغ وب سایت شما در شبکه های اجتماعی محبوب می تواند رتبه الکسا آن را از چند طریق کاهش دهد.

اول، بازدیدکنندگان را مستقیماً به وب سایت شما هدایت می کند. هنگامی که شما پست ها یا توییت هایی حاوی پیوندی به وب سایت خود ایجاد می کنید، دنبال کنندگان شما یا سایر کاربران رسانه های اجتماعی ممکن است روی پیوند کلیک کنند تا سایت شما را بررسی کنند.

دوم، بازاریابی رسانه های اجتماعی باعث رتبه بندی بالاتر در SERP ها می شود. بینگ در الگوریتم رتبه بندی خود از سیگنال های اجتماعی مانند لایک های فیسبوک و ریتوییت های توییتر استفاده می کند.

در حالی که الگوریتم گوگل مستقیماً تحت تأثیر آنها قرار نمی گیرد، سیگنال های اجتماعی همچنان می توانند بر رتبه بندی وب سایت شما در گوگل تأثیر بگذارند. همانطور که پروفایل ها و حساب های رسانه های اجتماعی وب سایت شما سیگنال های اجتماعی تولید می کنند، احتمالا بک لینک های بیشتری را جذب می کند.

صرف نظر از عملکرد وب سایت شما، موفقیت آن به ترافیک بستگی دارد. ترافیک جریان دیجیتالی است که عملکرد وب سایت شما را تقویت می کند. بازدیدکنندگانی را به سایت شما می آورد که برخی از آنها روی تبلیغات کلیک می کنند، فرم ها را تکمیل می کنند یا محصولات را می خرند.

با بهینه سازی وب سایت خود برای رتبه الکسا پایین تر، ترافیک بیشتری ایجاد می کند.

چگونه به سرعت یک رتبه الکسا خوب به دست آوریم
در مقایسه با الگوریتم های پیچیده SEO گوگل، الکسا هنوز در وضعیت نسبتا ابتدایی قرار دارد. دستکاری الکسا نسبتاً آسان است و یک کاربر می تواند رتبه الکسا خود را طوری تحت تأثیر قرار دهد که در گوگل امکان پذیر نیست. در واقع، اگر ابزاری برای تغییر آدرس IP خود دارید، می توانید به راحتی بازدید از صفحه را برای وب سایت خود افزایش دهید.

اگر می خواهید به سرعت رتبه الکسا خود را افزایش دهید، در اینجا گزینه های شما وجود دارد.

درک محاسبه
اینکه چگونه الکسا داده ها را تجزیه و تحلیل می کند مشخص نیست. با این حال، ما می دانیم که این شامل عواملی است که شما می توانید آنها را کنترل کنید. بخشی از معادله نتیجه تحلیل رفتاری الکسا است. این خارج از کنترل شماست. اما تعداد بازدید/بازدید از صفحه که یک صفحه دریافت می کند، و همچنین تعداد کاربران منحصر به فرد، یک عامل است. شما می توانید در دو مرحله ساده از آن بهره برداری کنید.

پسوند مرورگر رتبه الکسا را ​​نصب کنید
اگر قصد دارید روی رتبه الکسا خود کار کنید، دانلود نوار ابزار ضروری است. این نوار ابزار نه تنها اطلاعاتی در مورد رتبه الکسا هر وب سایتی که بازدید می کنید را در اختیار شما قرار می دهد و تحقیق را آسان می کند، بلکه شما را به بخشی فعال از الکسا تبدیل می کند. الکسا از داده های مربوط به عادت های مرور کاربران به عنوان بخشی از فرآیند تعیین محبوبیت وب سایت ها استفاده می کند.

در حالی که هیچ اطلاعات خاصی در وب سایت الکسا وجود ندارد، شواهد حکایتی زیادی وجود دارد که نشان می دهد نصب نوار ابزار الکسا در واقع می تواند رتبه الکسا وب سایت را فوراً افزایش دهد. این منطقی است زیرا اگر هیچ چیز دیگری نباشد، احتمالاً اکنون به تعداد کاربران الکسا که از وب سایت شما بازدید می کنند اضافه خواهید کرد.

بازدید روزانه از وب سایت خود ایده خوبی است. شما به سادگی می توانید وب سایت خود را به عنوان صفحه اصلی خود تنظیم کنید تا مطمئن شوید که اولین بار که مرورگر خود را باز می کنید از آن بازدید می کنید. توجه داشته باشید که چندین بار بازدید از یک صفحه وب از یک آدرس IP یکسان در یک روز به عنوان بازدیدهای متعدد صفحه به حساب نمی آید. شما می توانید با استفاده از چندین آدرس IP از این امر دور شوید. یک سرویس VPN یا پروکسی یک آدرس IP جدید به شما اختصاص می دهد و شما را کاربر جدیدی برای الکسا می کند. اگر می‌خواهید به سرعت در رتبه‌بندی‌ها ارتقا پیدا کنید، می‌توانید تا حد امکان تعداد بازدیدهای صفحه را به خود اختصاص دهید.

انتشار محتوای با کیفیت بالا با یک برنامه زمانی منظم
در اینجا یک توصیه وجود دارد که برای هر کسی که قبلاً روی سئو کار کرده است آشنا خواهد بود. در مورد هر دو رتبه بندی سئو و الکسا، هدف ترویج محتوای محبوب و مرتبط است تا کاربران بهترین تجربه ممکن را داشته باشند. در حالی که می توان اقداماتی را برای تأثیرگذاری بر رتبه شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو یا رتبه بندی الکسا انجام داد، در هر دو مورد، ساختن جایگاه خود به صورت ارگانیک بسیار مؤثرتر است.

به عنوان مثال، شما همیشه می توانید برای لینک دادن به وب سایت خود به شخصی پول بدهید، اما اگر بتوانید به طور منظم محتوای باکیفیت تولید کنید، این موارد به طور خودکار اتفاق می افتد. نه تنها آنها به طور خودکار اتفاق می‌افتند، بلکه مجبور نخواهید بود برای این امتیاز هزینه کنید.

با تبدیل شدن رتبه الکسا به ابزاری رایج برای مقایسه عملکرد وب سایت، رتبه بندی خوب اهمیت بیشتری پیدا می کند. تبلیغ‌کنندگان از رتبه‌بندی الکسا برای تصمیم‌گیری در مورد کدام وب‌سایت‌ها برای تبلیغ استفاده می‌کنند. مسائل محبوبیت، و این که چه اقدامات چک.

آیا ترفند یا راه کوتاهی برای بهبود الکسا وجود دارد؟
با توجه به اینکه سئو زمان زیادی از آنها را می گیرد، بسیاری از صاحبان وب سایت احساس می کنند که زمانی برای اختصاص دادن به رتبه بندی الکسا خود ندارند. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید برای بهبود سریع رتبه خود انجام دهید.

الکسا چگونه کار می کند؟
الکسا برای اندازه گیری محبوبیت نسبی وب سایت ها طراحی شده است. این امر با تجزیه و تحلیل تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فردی که یک وب سایت در یک دوره سه ماهه دریافت کرده و در تحلیل رفتاری خودش فاکتور می گیرد، به دست می آورد. با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از کاربران نوار ابزار الکسا، الکسا می‌تواند نحوه تعامل کاربران با وب‌سایت‌ها را درک کند و بنابراین، از معنای این رفتار برای محبوبیت وب‌سایت‌ها استنباط کند.

روش کار الکسا بسیار ساده تر از موتور جستجویی مانند گوگل است. برای صاحبان وب سایت، این فرصت هایی را برای افزایش امتیازات الکسا بدون نیاز به سرمایه گذاری هنگفت ارائه می دهد. علاوه بر این، امتیاز الکسا را ​​می توان نسبت به سئو به سرعت افزایش داد.

قدرت پروکسی
اگر می‌خواهید تعداد بازدیدهای صفحات وب‌سایت خود را از نظر الکسا افزایش دهید، نمی‌توانید به سادگی خودتان مکرراً به آن متصل شوید. الکسا چندین بازدید از یک آدرس IP را به عنوان یک بازدید واحد در نظر می گیرد. شما نمی توانید آنها را در طول یک روز روی هم قرار دهید. با این حال، اگر روشی برای تغییر آدرس IP خود دارید، دور زدن این محدودیت آسان است.

رایج ترین روش برای انجام این کار استفاده از VPN یا پروکسی است. اگر می‌خواهید بازدیدهای صفحه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید، یک پروکسی بهتر است زیرا می‌توانید از یک آدرس IP در حال چرخش استفاده کنید، در حالی که تعویض آدرس‌های IP به طور منظم در VPN بیشتر دردسرساز است.

اگر دانش فنی پیکربندی یک ربات برای بازدید خودکار از وب سایت خود را دارید، دوباره آن را ترک کنید، به یک آدرس IP جدید بچرخانید و سپس دوباره با یک IP جدید از وب سایت بازدید کنید، ایجاد بازدید از صفحه آسان است.

افزایش تعداد بازدید از صفحه
چندین بار بازدید از وب سایت خود از آدرس های IP مختلف، الکسا را ​​فریب می دهد تا فکر کند چندین کاربر منحصر به فرد به وب سایت شما دسترسی دارند. دستکاری الکسا به این روش بسیار آسان است، به خصوص زمانی که آن را با اقداماتی که گوگل برای جلوگیری از کلاه سیاه و سئو مصنوعی انجام می دهد مقایسه کنید.

البته، اگر بتوانید سایر کاربران الکسا را ​​متقاعد کنید که از وب سایت شما به صورت ارگانیک بازدید کنند، این کار به استفاده از پروکسی ارجحیت دارد. به یاد داشته باشید که الکسا رفتار کاربر را در نظر می گیرد و این مزیت تعداد زیادی بازدید از صفحه را محدود می کند. در برخی موارد، شما نیاز به ایجاد تعامل با کاربر دارید.

مطمئن شوید که نوار ابزار را دارید
اگر به امتیاز الکسای خود اهمیت می دهید، نوار ابزار الکسا ضروری است. نوار ابزار نه تنها اطلاعات الکسا را ​​در مورد هر وب سایتی که بازدید می کنید در اختیار شما قرار می دهد، بلکه به شما امکان می دهد داده های خود را در پروژه مشارکت دهید. بازدید از وب سایت خود با نوار ابزار نصب شده به عنوان بازدید به حساب می آید. وب سایت خود را به عنوان صفحه اصلی خود تنظیم کنید و هر روز به طور خودکار از آن بازدید خواهید کرد.

اگر می خواهید به سرعت رتبه الکسا خود را افزایش دهید، بهترین راه تولید محتوای ویروسی با کیفیت بالا است. اگر بتوانید کاربران را به طور مرتب به وب سایت خود بیاورید، فقط بازدید از صفحه را نخواهید داشت. شما این تعامل ارزشمند با مخاطب را نیز خواهید داشت.

آن رتبه الکسا چیست؟
"الکسا، رتبه الکسا چیست؟" طبق من الکسا، "Alexa Internet Incorporated یک شرکت تجزیه و تحلیل ترافیک وب است که در سانفرانسیسکو واقع شده است." با تشکر، الکسا!

"هی، گوگل، رتبه الکسا چیست؟" طبق گفته گوگل، رتبه الکسا معیاری برای سنجش محبوبیت یک وب سایت است. این مقاله به طور مستقیم از وبلاگ الکسا استخراج می شود و نشان می دهد که رتبه های الکسا نسبی هستند و آن را به یک شاخص عملکرد کلیدی مفید برای معیار تبدیل می کند.

بنابراین، الکسا از نظر جستجو راهی برای طی کردن دارد، اما سیستم رتبه بندی آن ارزش دستیابی به آن را دارد.

چگونه کار می کند
الکسا یکی از زیرمجموعه های آمازون است. هر دو بخش کسب و کار دقیقاً درباره نحوه محاسبه رتبه الکسا در رتبه بندی خود صحبت می کنند. با این حال، با توجه به قدرت محاسباتی عظیمی که آمازون در دستان خود دارد، تعجب آور نیست که آنها توانسته اند به این هدف دست یابند.

طبق وبلاگ خود این شرکت، "رتبه های الکسا با استفاده از یک روش اختصاصی محاسبه می شود." به عبارت دیگر، آنها به ما نمی گویند که چگونه این کار انجام می شود. اما چیزی که آنها به ما خواهند گفت این است که رتبه الکسا هم تصویری از بازدیدکنندگان در سه ماه گذشته و هم حجم ترافیک پیش بینی شده در آینده نزدیک را ترکیب می کند. داده‌های مورد استفاده برای انجام این پیش‌بینی‌ها از یک «پانل جهانی» می‌آیند، نمونه‌ای که قرار است نماینده کاربران اینترنت به طور کلی باشد.

چقدر دقیق است؟
این سوال میلیون دلاری است. به نظر می رسد اتفاق نظر این است که از نظر ارائه تصویری دقیق از کل اینترنت، خیلی دقیق نیست. به عبارت دیگر، رتبه های الکسا واقعاً به ما نمی گوید، نه با دقت گوگل آنالیتیکس، مثلاً ۱۰۰ وب سایت محبوب در اینترنت چیست.

با این حال، از نظر مقایسه محبوبیت نسبی وب سایت های مختلف، رتبه الکسا مفید است. تفاوت بین عملکرد در اینجا تقریباً به طور قطع مربوط به پوشش و داده است. گوگل سهم بازار بسیار بیشتری دارد و حجم قابل توجهی از داده ها برای استفاده از آن بیشتر است.

آیا باید همانطور که برای گوگل انجام می دهم برای الکسا بهینه سازی کنم؟
الکسا هنوز نسبتا جوان است. هرکسی که گوگل را در دوران جوانی به یاد می آورد، می داند که درس های مهمی وجود دارد که یک شرکت بزرگ فناوری در حال رشد باید از طریق تجربه بیاموزد . الکسا رشد طبیعی گوگل را نداشت. الکسا از همان لحظه شروع به کار پر از پول نقد بود و از جریان های گسترده داده ای که قبلاً از طریق وب سایت آمازون در جریان بود استفاده می کرد. در نتیجه، الکسا هنوز از برخی مشکلات آشکار رنج می برد.

یکی از قابل توجه ترین مسائل این است که تا زمان نگارش، هنوز هم می توان یک اسکریپت کوچک نوشت تا به طور مداوم وب سایت خود را باز کند و به طور مصنوعی تعداد بازدید از صفحه خود را افزایش دهد. این همان «هک» اساسی است که گوگل مدت‌هاست خود را در برابر آن واکسینه کرده است.

گفته می شود، اگر به هر حال وب سایت خود را برای سئو بهینه می کنید، نیازی به انجام کار خاصی برای جذب الکسا ندارید. از این نظر مثل گوگل نیست. اگر به طور منظم محتوای خوب تولید می کنید، جریان ثابتی از بازدیدهای صفحه را دریافت خواهید کرد. اگر متادیتای خود را نیز مرتب نگه دارید و بهترین شیوه های سئو را دنبال کنید، رتبه الکسا خود را به حداکثر خواهید رساند.

به طور کلی، ارزش آن را دارد که از رتبه الکسا خود آگاه باشید. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، معیار مفیدی برای محبوبیت نسبی است. اگر مطمئن نیستید که در حال حاضر به بهترین شیوه های سئو پایبند هستید یا نه ، امروز با من تماس بگیرید و من می توانم به شما کمک کنم تا کارهایی را که باید انجام دهید انجام دهید.

رتبه الکسا چگونه تجزیه و تحلیل می شود؟
رتبه بندی الکسا در حال تبدیل شدن به یک معیار محبوب برای مقایسه عملکرد وب سایت های مختلف است. اما هنوز رازهای زیادی پیرامون نحوه عملکرد آن وجود دارد. این چیزی است که ما تاکنون می دانیم.

داده های نمونه
سوال بزرگ در مورد خدماتی مانند رتبه بندی الکسا این است که داده ها از کجا می آیند. ما به زودی به آنچه برای آن داده ها انجام می شود خواهیم پرداخت، اما در حال حاضر، اجازه دهید روی خود داده ها تمرکز کنیم. البته، مانند هر کسب و کار بزرگ فناوری، آمازون به اطلاعات زیادی در مورد کاربران خود دسترسی دارد. اما تاریخی که آمازون برای کاربران خود در نظر می گیرد در رتبه بندی وب سایت ها کاربرد چندانی ندارد. برای اینکه به وب‌سایت‌ها رتبه‌بندی نسبی مانند الکسا بدهد، باید اطلاعاتی در مورد خود وب‌سایت‌ها داشته باشد.

داده های تحلیلی زیادی در مورد وب سایت ها وجود دارد که رایگان و فوراً در دسترس هستند. این داده ها را می توان به راحتی در الگوریتم های آمازون کار کرد تا آنها را قادر به استفاده از داده های موجود به عنوان بخشی از فرآیند رتبه بندی کند. الکسا این داده ها را با داده هایی که از طریق نوار ابزار الکسا جمع آوری می شوند ترکیب می کند. نوار ابزار الکسا یک نوار ابزار مرورگر اختصاصی است که کاربران می توانند برای مشاهده اطلاعات مربوط به صفحات وب که بازدید می کنند نصب کنند. این اطلاعات شامل رتبه الکسای صفحه و پیوندهایی به صفحات دیگر که ماهیت مشابهی دارند می باشد.

الکسا داده های کاربران نوار ابزار را با هم جمع می کند تا آنچه را که به عنوان نمونه ای نماینده از همه کاربران اینترنت توصیف می کند ارائه دهد. سپس داده‌های این گروه‌ها را می‌توان برای پیش‌بینی رفتار عمومی و تعامل کاربر استفاده کرد. نتایج این تجزیه و تحلیل است که الکسا با داده های مربوط به ترافیک وب سایت ترکیب می کند تا معیار معنی داری از محبوبیت ارائه دهد.

چگونه داده ها تجزیه و تحلیل می شود
آمازون به طور طبیعی در مورد نحوه عملکرد الکسا کاملاً دقیق است. آنها به سادگی می گویند که رتبه با استفاده از روش اختصاصی محاسبه می شود. آنها در ادامه بیان می کنند که این روش از ترکیبی از بازدیدهای صفحه در 3 ماه گذشته و میانگین بازدیدکنندگان منحصر به فرد روزانه استفاده می کند.

اما فراتر از آن و توضیح اینکه رتبه الکسا معیاری برای محبوبیت نسبی بین وب سایت ها است، اطلاعات زیادی در مورد چگونگی تعیین رتبه الکسا وجود ندارد. خود آمازون مطمئنا چیز زیادی نمی گویند.

آیا آمار الکسا دقیق است؟
اگرچه الگوریتم‌ها در سطح مکانیکی کار می‌کنند، ما هنوز نمی‌توانیم نتایجی را که به ما می‌دهند ارزیابی کنیم. در عمل، آنچه واقعا مهم است این است که آیا الکسا می تواند با گوگل رقابت کند یا خیر. از نظر دقت، الکسا برای مقایسه محبوبیت نسبی وب سایت ها دقیق به نظر می رسد، که بالاخره هدف آن نیز همین است. با این حال، وقتی نوبت به بازگرداندن هر نقطه داده دقیقی می‌رسد، از بین می‌رود.

در مقایسه با گوگل آنالیتیک، هنوز هیچ رقابتی وجود ندارد. اما مهم است که به یاد داشته باشید که گوگل استاندارد طلایی در اینجا است. هیچ نهاد دیگری بر روی زمین به مخازن عظیم داده ای که Google دسترسی دارد دسترسی ندارد. با استفاده از داده های بسیار، انتظار دارید نتایج گوگل فوق العاده باشد.

هیچ کس به جز آمازون نمی داند که رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود و به نظر می رسد که آنها می خواهند این رتبه را حفظ کنند. اعتقاد بر این است که الکسا علاوه بر نوار ابزار خود، از داده های شخص ثالث استفاده می کند، اما باز هم، آمازون نمی گوید از کجاست.

 

1400/09/25

  • 65653 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...