پایان رتبه بندی الکسا و تعطیلی همیشگی وب سایت معروف ALEXA.COM

پایان رتبه بندی الکسا و تعطیلی همیشگی وب سایت معروف ALEXA.COM

کسانی که سعی در پیگیری رتبه بندی یک وب سایت و سایر تجزیه و تحلیل ها دارند، به خوبی از Alexa.com، که یک پلت فرم رتبه بندی وب سایت محبوب توسط آمازون است، آگاه هستند. متأسفانه، این پلتفرم به زودی پایان خود را خواهد دید زیرا آمازون آن را در سال آینده تعطیل می کند.

اخیراً، غول فناوری، آمازون برنامه های خود را برای تعطیل کردن Alexa.com، یک سایت رتبه بندی وب که برای بیش از دو دهه ارزیابی ترافیک وب را ارائه می دهد، اعلام کرده است. Alexa.com در سال 1996 تأسیس شد و در سال 1999 توسط آمازون خریداری شد. این سرویس که اشتراک پولی را با ابزارهای تحقیق و تجزیه و تحلیل SEO ارائه می دهد، ارائه آمار وب سایت ها و رتبه بندی آنها را در سال آینده متوقف می کند.

بیست و پنج سال خدمات Alexa.com آمازون
این شرکت در اعلامیه خود در Alexa.com اظهار داشت: «بیست و پنج سال پیش، ما اینترنت الکسا را ​​تأسیس کردیم. پس از دو دهه کمک به شما برای یافتن، دستیابی و تبدیل مخاطبان دیجیتالی خود، تصمیم دشواری گرفتیم که Alexa.com را در 1 مه 2022 بازنشسته کنیم. از اینکه ما را منبع اصلی خود برای تحقیق محتوا و تجزیه و تحلیل رقابتی قرار دادید متشکریم. ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موارد دیگر.طبق گزارش آمازون، پس از تعطیل شدن سایت رتبه‌بندی الکسا.کام، API این سرویس در دسامبر 2022 توسط شرکت خاموش خواهد شد. آمازون به کاربران این امکان را می دهد که داده های الکسا خود را قبل از بسته شدن سرویس صادر کنند.

ترافیک اینترنتی سایت رتبه بندی وب آمازون رو به کاهش بوده است
در حالی که آمازون دقیقاً دلیل تعطیلی سایت رتبه بندی وب را بیان نکرد، ترافیک اینترنت الکسا بر اساس داده های Semrush در دهه گذشته رو به کاهش بوده است. علاوه بر این، مدتی است که کسی نگران رتبه الکسا خود نبوده است، بنابراین آمازون ممکن است تصمیم گرفته باشد که با سایت رتبه بندی وب خداحافظی کند.

تایتان تجارت الکترونیک قبلاً دریافت اشتراک‌های جدید برای ردیف پولی الکسا را ​​متوقف کرده است، اما مشترکین موجود می‌توانند تا 1 مه 2022 به حساب خود دسترسی داشته باشند. پس از آن تاریخ دسترسی به سایت رتبه‌بندی وب را از دست خواهند داد، اما این امکان را خواهند داشت. در صورت تمایل می توانند داده های خود را از چندین ابزار سرویس صادر کنند.آمازون فاش کرده است که از 1 می 2022 ، Alexa.com دیگر برای بررسی رتبه وب سایت ها یا دریافت تجزیه و تحلیل رقابتی توسط کاربران وجود نخواهد داشت. این سرویس پس از حدود 25 سال وجود به پایان خواهد رسید.

در پست رسمی وبلاگ آمده است: « بیست و پنج سال پیش، اینترنت الکسا را ​​تأسیس کردیم. پس از دو دهه کمک به شما برای یافتن، دستیابی و تبدیل مخاطبان دیجیتالی خود، تصمیم دشواری گرفتیم که Alexa.com را در 1 مه 2022 بازنشسته کنیم. از اینکه ما را منبع اصلی خود برای تحقیق محتوا و تجزیه و تحلیل رقابتی قرار دادید متشکریم. ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موارد دیگر .

همچنین مشخص شده است که آمازون قبلاً ارائه اشتراک‌های جدید Alexa.com را به مردم متوقف کرده است و مشترکین موجود می‌توانند تا ماه مه 2022 از این پلت فرم استفاده کنند. برای افرادی که می‌خواهند در ماه‌های آخر وب‌سایت به استفاده از آن ادامه دهند، تا اول آوریل هزینه اشتراک دریافت می‌شود. افراد همچنین می‌توانند همین الان حساب را حذف کنند. برای حذف اکانت، کاربران می توانند درخواست پشتیبانی را برای ادامه روند ارسال کنند. قبل از این، بهتر است اطمینان حاصل کنید که اشتراک لغو شده است.

آمازون قبلاً اعلامیه ای را در وب سایت الکسا نشان داده است که کاربران را از توسعه مطلع می کند. برای افراد ناآشنا، وب سایت الکسا به کاربران اجازه می دهد تا رتبه وب سایت ها، داده های ترافیک و موارد دیگر را نظارت کنند. حتی به کاربران امکان می دهد با عضویت در مدل پولی به ابزارهای SEO و تجزیه و تحلیل رقابتی دسترسی داشته باشند.
در حالی که هیچ کلمه رسمی در مورد اینکه چرا آمازون تصمیم گرفته است سرویس تقریباً 2 دهه خود را قطع کند، وجود ندارد.

1400/08/05

  • 75753 Користувачі, які знайшли це корисним
Ця відповідь Вам допомогла?

Схожі статті

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...