ترافیک ترافیک است، درست است؟
از نظر فنی بله با این حال، همه ترافیک یکسان نیست.
اگر می خواهید تبدیل ها را بهینه کنید، باید توجه داشته باشید که بازدیدکنندگان سایت شما از کجا می آیند. هنگامی که می دانید ترافیک از کجا آمده است، می توانید اقداماتی را برای افزایش تبدیل خود انجام دهید.
درک و تجزیه و تحلیل ترافیک - چرا مهم است؟
با تجزیه و تحلیل انواع مختلف ترافیک، می توانید متوجه شوید:
1. ترافیک شما از کجا می آید
2. چه میزان از ترافیک شما مخاطبان هدف شما هستند
3. رفتار بازدید کننده
4. بازگشت سرمایه از فعالیت های بازاریابی دیجیتال
همه این اطلاعات به شما کمک می کند تا یک کمپین بازاریابی دیجیتال کاربردی ایجاد کنید که نوع مناسبی از ترافیک را جذب می کند. میتوانید روندهای مهمی را ببینید، مانند اینکه ترافیک شما از کجا میآید، بازدیدکنندگان شما چه کسانی هستند، مردم در وبسایت شما چه میکنند و تعداد دفعاتی که ترافیک تبدیل میشود.
به منظور درک نتایج تجزیه و تحلیل خود، باید اطلاعات پس زمینه ای در مورد اینکه ترافیک از کجا می آید و چه معنایی برای تجارت شما دارد، داشته باشید.
انواع اصلی ترافیک عبارتند از:
- ارگانیک. آلی
- مستقیم
- معرف
- اجتماعی
- پرداخت شده
- پست الکترونیک
در اینجا کمی جزئیات بیشتر در مورد هر یک از این نوع ترافیک و نقش آنها در ایجاد تبدیل، به علاوه نکاتی در مورد افزایش تبدیل از هر منبع ترافیک ارائه شده است.
ترافیک ارگانیک
ترافیک ارگانیک چیست؟
ترافیک ارگانیک نوعی ترافیک است که از صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به دست می آید. این بدان معناست که شخصی کلمه/عبارت کلیدی را در موتور جستجو تایپ کرده و روی یکی از نتایج نشان داده شده کلیک کرده است.
کلیکهای تبلیغاتی از صفحات نتایج شامل نمیشود، فقط بازدیدها از پیوندهای نتایج جستجوی خود.
منابع ترافیک ارگانیک
بیشتر ترافیک ارگانیک از گوگل می آید. موتورهای جستجوی دیگری وجود دارد، اما به سختی بازار رقابتی است.
تا مارس 2021، گوگل بیش از 92 درصد از سهم بازار جهانی موتورهای جستجو را در اختیار داشت.
به دلیل این شکاف بزرگ بین پلتفرم ها، ما فقط در مورد ترافیک جستجوی گوگل صحبت می کنیم.
ترافیک ارگانیک ROI بالایی را ارائه می دهد
در مقایسه با سایر منابع ترافیک، چند مزیت متمایز از ترافیک ارگانیک وجود دارد.
1. ROI بالا
به دلیل اینکه شرکتهای مختلف ROI را از جستجوی ارگانیک اندازهگیری میکنند، میانگین صنعتی وجود ندارد. مقایسه ترافیک ارگانیک و پولی می تواند مفید باشد.
با نگاه کردن به ترافیک کلمات کلیدی برتری که شرکت ها برای آن رتبه بندی می کنند در مقابل هزینه به ازای هر کلیک (CPC) که برای اعداد ترافیک مشابه می پردازند، می توانید ارزش ترافیک ارگانیک را کاملاً واضح ببینید.
ترافیک ارگانیک اغلب به یک هزینه اولیه برای توسعه محتوا در یک صفحه نیاز دارد، سپس اگر یک تیم سئو را استخدام کنید تا محتوای خود را در جلو و مرکز نگه دارید، به یک هزینه تکراری ناچیز نیاز دارد. با کلیک کردن حدود 28 درصد از مردم بر روی اولین نتیجه، 15 درصد بر روی نتیجه دوم و 11 درصد در مورد سوم، کسب رتبه خوب مفید است.
اگر رتبه خوبی داشته باشید، احتمالاً هر ماه ترافیک ثابتی خواهید داشت.
یک مطالعه موردی از ژورنال موتور جستجو نشان داد که وب سایت Bankrate باید حدود 35 میلیون دلار در تبلیغات CPC بپردازد تا همان میزان ترافیکی را که نتایج ارگانیک آنها ارائه می دهد جذب کند.
اگرچه ترافیک ارگانیک همیشه رایگان نیست، اما معمولاً هزینه بسیار کمتری نسبت به سایر منابع ترافیکی دارد و بازدهی بالاتری را برای مدت طولانیتری نسبت به هر نوع ترافیک دیگری فراهم میکند.
2. مقیاس پذیر
بدون توجه به اینکه وب سایت یا بودجه شما چقدر بزرگ یا کوچک است، می توانید شروع به جذب ترافیک ارگانیک کنید. یک کسبوکار جدید با یک وبسایت تازه ساخته شده میتواند سئوی ساده را با هزینه کم یا بدون هزینه راهاندازی کند و مانند آنها فضایی برای رشد داشته باشد.
شما می توانید سئو را در هر زمانی شروع کنید. هیچ وقت زود یا دیر نیست. همیشه کاری وجود دارد که می توانید انجام دهید تا روی رتبه بندی خود کار کنید و سعی کنید ترافیک بیشتری را جذب کنید.
3. بسیاری از موقعیت های بازار
راه های بی پایانی برای نزدیک شدن به سئو وجود دارد. در حالی که ممکن است هدف قرار دادن کلمات کلیدی بسیار رقابتی مقرون به صرفه نباشد، می توانید بر روی کلمات کلیدی رقابتی کمتری تمرکز کنید که هنوز به طور مستقیم با تجارت شما مرتبط هستند.
اینها تنها مزایایی نیستند که از ترافیک ارگانیک به دست می آورید، اما کاربردهای اصلی آنها زمانی که ترافیک ارگانیک و سایر ترافیک ها را با هم مقایسه می کنید سودمند است.
افزایش تبدیل از ترافیک ارگانیک
ترافیک ≠ تبدیل
بنابراین، شما مقداری ترافیک ارگانیک دریافت می کنید. چگونه آن را به تبدیل تبدیل می کنید؟
در اینجا چند ایده وجود دارد:
1. بر ارتباط تمرکز کنید
فقط به این دلیل که ترافیک دریافت می کنید به این معنی نیست که نوع مناسبی از ترافیک را دریافت می کنید. به کلمات کلیدی که برای استفاده از ابزارهایی مانند Keyword Explorer رتبه بندی می کنید نگاه کنید.
آیا برای کلمات کلیدی رتبه بندی می کنید که مستقیماً با دعوت به اقدام شما (CTA) مرتبط هستند؟
ارتباط مهم است. شما باید یک CTA ارائه دهید که بر خلاف مخاطب هدف شما، نیازهای مخاطب واقعی شما را برآورده کند. اگر مخاطبان واقعی و هدف شما در یک راستا قرار نگیرند، ممکن است محتوای شما آنطور که فکر می کنید به بازار هدف شما مرتبط نباشد.
2. افزایش ترافیک برای بهبود کل تبدیل
اگر نمی توانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، می توانید روی افزایش ترافیک خود نیز تمرکز کنید. با رتبهبندی برای کلمات کلیدی بیشتر و قرار گرفتن در موقعیتهای رتبهبندی بهتر، ممکن است بتوانید ترافیک کلی بیشتری به دست آورید که منجر به تعداد بیشتری از تبدیلها میشود.
2% از 100 کمتر از 2% از 100000 است. در حالی که بهتر است نرخ تبدیل خود را افزایش دهید ، گزینه دیگر شما این است که تا حد امکان ترافیک بیشتری را به صفحات فرود خود هدایت کنید تا کل تبدیل های خود را افزایش دهید .
3. یک صفحه فرود عالی بسازید
در مورد صفحات فرود صحبت می کنیم، هنگام ساخت یک وب سایت به آنها توجه کنید.
صفحات فرود جایی هستند که افراد از خارج وارد وب سایت شما می شوند. این می تواند هر چیزی باشد، از صفحه اصلی یا محصول شما گرفته تا یک صفحه فرود اختصاصی برای یک کلمه کلیدی خاص.
بهترین صفحات فرود دارای USP خاصی هستند، به خوبی با مخاطبان خود صحبت می کنند، بر CTA تمرکز می کنند، اطلاعات مختصری دارند و دارای عناصر طراحی هستند که به طور طبیعی بازدیدکنندگان را به سمت CTA شما می کشاند.
4. بهینه سازی برای قصد خریدار
کلمات کلیدی میتوانند سطوح مختلفی از قصد خریدار داشته باشند، به این معنی که افرادی که برای آن کلمات کلیدی جستجو میکنند، احتمالاً پول را در هر کجا که فرود میآیند خرج میکنند.
تحقیقات سال 2018 نشان داد که 53 درصد از مشتریان همیشه قبل از خرید، تحقیقات آنلاین انجام می دهند.
کلمات کلیدی با قصد خرید بالا آنهایی هستند که نزدیک به نمونه خرید جستجو می شوند. این با پرس و جوهای اطلاعاتی مقایسه می شود.
محتوا و CTA خود را بهینه کنید تا با جایی که مخاطبان شما در سفر مشتری خود هستند مطابقت داشته باشد. خوب است که ترکیبی از محتوا را از بالا تا پایین قیف داشته باشید و پیوندهایی بین محتوا ایجاد کنید تا افراد را در یک پیشرفت طبیعی هدایت کنید.
اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با هدف مخاطبان شما صحبت می کند.
ترافیک مستقیم
ترافیک مستقیم چیست؟
ترافیک مستقیم به هر ترافیکی گفته می شود که هیچ نقطه مبدأ قابل تشخیصی نداشته باشد. این به این معنی است که ترافیک مستقیم همه از یک منبع نمی آیند، بلکه در عوض تمام ترافیک را بدون یک دروازه کاملاً تعریف شده یکپارچه می کند.
پلتفرم های تجزیه و تحلیل معیارهای خاصی برای تعریف ترافیک دارند. هر زمان که ترافیکی به سایت شما وارد می شود که خارج از این معیارها باشد، به آن برچسب ترافیک مستقیم داده می شود.
مثالها عبارتند از:
بازدیدکنندگانی که URL را به صورت دستی تایپ می کنند
کلیک های نشانک مرورگر
ارجاعات از HTTPS به وب سایت های HTTP
خرابی کد ردیابی
تغییر مسیرهای نامناسب صفحه
منابع پیوند غیراینترنتی (PDF، اسناد آفلاین، برنامه های پیام رسانی و غیره)
به حداقل رساندن ترافیک مستقیم
نادیده گرفتن ترافیک مستقیم آسان است زیرا ردیابی آن دشوارتر است. کارهایی وجود دارد که می توانید برای جدا کردن ترافیک مستقیم از برخی منابع انجام دهید.
یک مثال خوب ترافیکی است که از یک آهنربای سرب PDF می آید. اگر پیوندهای برچسب گذاری شده را به درستی در محتوای قابل دانلود خود قرار ندهید، تمام ترافیکی که از پیوندهای موجود در PDF شما می آید به عنوان ترافیک مستقیم نشان داده می شود. اگر پیوندها را برچسب گذاری کنید، می توانید منبع آن ترافیک خاص را ردیابی کنید.
چگونه با این 6 نکته اثبات شده صفحه کسب و کار لینکدین را رشد دهیم؟
افزایش تبدیل از طریق ترافیک مستقیم
حتی اگر نمیتوانید دقیقاً بگویید که ترافیک مستقیم شما از کجا میآید، همچنان میتوانید اقداماتی را برای افزایش تبدیل از این نوع ترافیک انجام دهید.
1. ترافیک مستقیم را با داده های قابل اندازه گیری تقسیم کنید
در حالی که همیشه نمی توانید منبع ترافیک را شناسایی کنید، می توانید به سایر داده های مرتبط با خود بازدیدکنندگان سایت نگاه کنید. بخش بندی بر اساس فعالیت بازدیدکننده، نوع دستگاه، صفحات بازدید شده، مکان یا تعداد جلسات.
همه این نقاط داده می توانند بینش عملی در مورد ترافیک مستقیم شما به شما ارائه دهند که به شما کمک می کند استراتژی تبدیل بهتری بسازید.
2. پیشنهادی برای اطلاعات منبع ترافیک ارائه دهید
ساده ترین راه برای دانستن پاسخ یک سوال، پرسیدن آن است.
انتخاب کردن یک فروش سخت است، اما شما می توانید در ازای اطلاعاتی در مورد نحوه کشف صفحه شما توسط یک بازدیدکننده، یک آهنربای سرب رایگان ارائه دهید. ممکن است اطلاعاتی در مورد هر بازدیدکننده مستقیم از ترافیک دریافت نکنید، اما می توانید اطلاعاتی در مورد بخشی از آن مخاطبان به دست آورید و تصویر مناسبی از جایی که بازدیدکنندگان شما از آن آمده اند را تعمیم دهید.
3. داده های صفحه فرود ترافیک مستقیم را تجزیه و تحلیل کنید
یکی از ضروریترین کارهایی که میتوانید انجام دهید اگر میخواهید تبدیلها را افزایش دهید این است که در وهله اول بفهمید چه چیزی باعث جذب افراد به وبسایت شما میشود. صفحه فرود که در آن بازدیدکنندگان با ترافیک مستقیم به پایان می رسند، می تواند به جایی که از آن آمده اند یا قصد آنها را نشان دهد.
ترافیک ارجاعی
ترافیک ارجاعی چیست؟
ترافیک ارجاعی از وب سایت دیگری، به استثنای موتورهای جستجو، به سایت شما می آید. این می تواند از پیوندهای دنبال کردن یا عدم دنبال کردن در سایر وب سایت ها باشد.
ترافیک ارجاعی از کجا می آید
تعدادی از منابع قانونی برای ترافیک ارجاع وجود دارد، از جمله:
پست های وبلاگ یا مقالاتی که به وب سایت شما پیوند دارند
پست های مهمان
Bios و قطعه اطلاعات
رتبه بندی و بررسی سایت ها
اینفوگرافیک و تصاویر
وقتی ترافیک از منابع دیگر به سایت شما نشان داده می شود، اغلب به جای ترافیک ارجاع، ترافیک مستقیم در نظر گرفته می شود. در صورتی که قبلاً آن را نخوانده اید، در مورد موارد بالا بیشتر توضیح دهید!
افزایش تبدیل در ترافیک ارجاع
در اینجا چند نکته برای افزایش تبدیل از ترافیک ارجاع در سایت شما وجود دارد:
1. ساخت صفحات فرود سفارشی
اگر کنترلی بر ترافیک ارجاع خود دارید، باید بازدیدکنندگان را به صفحات فرود خاصی که به منبع ارجاع مرتبط هستند هدایت کنید.
چگونه می توانید یک صفحه ایجاد کنید که مستقیماً همه را مخاطب قرار دهد؟
شما نمی توانید. حداقل، نه به طور موثر.
در عوض، شما نیاز به صفحات فرود جداگانه دارید که برای رفع نیازهای افراد از منابع مختلف اختصاص داده شده است. ایجاد کنید و A/B چند صفحه فرود را آزمایش کنید تا تعامل را بهینه کنید، چه تبدیل مستقیم یا رفتن به صفحات دیگر و تبدیل در زمان بعدی.
2. لینک های ورودی را مدیریت کنید
یکی از سادهترین راهها برای افزایش تبدیلهای شما از ترافیک ارجاع، اطمینان از اینکه ترافیک از منابع مربوطه میآید. پیوندهای ورودی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید ترافیک از کجا می آید.
اگر ناشی از چیزی نامرتبط با کسب و کار شما باشد، ممکن است افراد به سرعت کلیک کنند و نرخ پرش شما را خراب کنند. بهتر است لینک هایی را که ترافیک نامربوط ایجاد می کنند حذف کنید.
وقتی سایتهایی را پیدا کردید که با محتوای مرتبط به شما لینک میدهند، سعی کنید ارتباط برقرار کنید. این می تواند منجر به پیوندهای بیشتر در آینده و رشد ترافیک مرتبط شود.
3. Opt-ins و بازاریابی مجدد را اولویت بندی کنید
چیزی که شما نمی خواهید این است که ترافیک ارجاع در صفحه شما بیاید و بدون اینکه به نوعی با شما درگیر شده باشد، دوباره آن را ترک کنید. اگر آنها در اولین بازدید تبدیل نمیکنند، هدف دوم ایدهآل این است که دادههای کاربر را از طریق گزینههای انتخابی خاص جذب کند. به عنوان مثال می توان به ثبت نام در لیست ایمیل، دنبال کردن حساب های رسانه های اجتماعی یا دادن برخی اطلاعات در ازای دریافت آهنربای سرب اشاره کرد.
این نوع انتخابها به شما امکان میدهند برای افرادی که قبلاً با شما آشنا هستند بازاریابی مجدد کنید. آنها از صفحه شما بازدید کرده اند و ممکن است مایل به شنیدن چیزهای دیگری باشند که شما را در موقعیتی عالی قرار می دهد تا آنها را در مسیر تبدیل به تبدیل کنید.
ترافیک اجتماعی
ترافیک اجتماعی چیست؟
ترافیک اجتماعی از انواع خاصی از برنامه ها یا وب سایت ها، یعنی شبکه های اجتماعی به سایت شما می آید.
ترافیک اجتماعی از کجا می آید؟
معمولاً دو نوع ترافیک اجتماعی مورد بحث قرار می گیرد: اجتماعی عمومی و اجتماعی تاریک.
ترافیک اجتماعی عمومی عمدتاً از پلتفرم های رسانه های اجتماعی باز می آید، از جمله:
- فیس بوک
- اینستاگرام
- لینکدین
- پینترست
- توییتر
- یوتیوب
- TikTok
ردیابی تاریک اجتماعی سخت تر است زیرا از منابعی می آید که کمتر باز هستند، از جمله:
ایمیل (بیشتر در مورد ایمیل به طور خاص در آینده)
پلتفرم های پیام رسانی (واتس اپ، اسنپ چت، تلگرام، اسکایپ، فیس بوک مسنجر و غیره)
پیامک (SMS)
اگر در توییتر دستور تهیه لازانیا را درخواست کردید و مردم پیوندهایی را در نظرات شما ارسال کردند، بازدیدکنندگان از این پیوندها ترافیک اجتماعی عمومی هستند. اگر به دوست خود در واتساپ پیامک ارسال کردید و دستور لازانیا مورد علاقه او را درخواست کردید و او با یک پیوند پاسخ داد، بازدید شما از آن لینک ترافیک اجتماعی تاریک است.
دانستن تمایز مهم است زیرا می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از نحوه برخورد با آن ترافیک و افزایش تبدیل داشته باشید.
توجه: اگر نتوانید پیوندهای خود را به درستی برچسب گذاری کنید، بسیاری از ترافیک اجتماعی تاریک ممکن است به عنوان ترافیک مستقیم نشان داده شود.
چگونه یک استراتژی رسانه اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک ایجاد کنیم؟
افزایش تبدیل از ترافیک اجتماعی
چگونه می توانید ترافیک اجتماعی را به تبدیل تبدیل کنید؟ اینجا نکاتی وجود دارد:
1. صفحات فرود را برای کاربران موبایل بهینه کنید
آیا می دانستید که بیشترین زمان صرف شده در پلتفرم های رسانه های اجتماعی از طریق کاربران تلفن همراه است؟ در سال 2016، این تعداد 80 درصد از زمان صرف شده بود. و، اجازه دهید با آن روبرو شویم، اعداد قطعا از آن زمان تغییر کرده اند، با همه پیش بینی ها آن را در حال حاضر بالاتر از آن زمان قرار می دهند.
نکته جالب توجه این است که در حالی که اکثر بازدیدکنندگان رسانه های اجتماعی از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند، اکثر کاربران ترجیح نمی دهند خرید کنند یا از وب سایت ها در دستگاه های تلفن همراه بازدید کنند. مردم اغلب هنوز تحقیقات و خریدهای نهایی خود را روی دسکتاپ انجام می دهند. این شامل افراد در هر سنی نیز می شود، اگرچه افراد جوان تر از افراد مسن تر تمایل بیشتری دارند.
به همین دلیل است که بهینه سازی موبایل بسیار مهم است.
صفحات فرود و کل وب سایت شما باید تجربه خوبی را در هر دستگاهی به کاربران ارائه دهد.
2. از اثبات اجتماعی استفاده کنید
اثبات اجتماعی زمانی است که دیگران در مورد شما با دید مثبت صحبت می کنند و چیزهایی را که در مورد خود می گویید تأیید می کنند. این یک راه عالی برای ایجاد اعتماد در برندتان با نشان دادن فالوورهایتان است که فقط چیزهایی درست نمیکنید.
همچنین برای تبدیل عالی است.
گزارشی در سال 2017 نشان داد که 93 درصد از مردم هنگام خرید تحت تأثیر نظرات آنلاین قرار می گیرند.
از تمام شواهدی که در دسترس دارید استفاده کنید تا نشان دهید که محصولات شما واقعاً چقدر مؤثر هستند. نظرات مشتریان را برجسته کنید، از مشتریان قبلی برای توصیفات بخواهید، مطالعات موردی بنویسید، و به پستها، مقالات، وبلاگها و غیره دیگری که در مورد شما صحبت میکنند پیوند دهید.
همه مشتریان راضی همیشه نظرات خود را در مورد کسب و کار شما به دیگران اعلام می کنند و در آینده راحت تر از شما خرید می کنند. هنگامی که شما یک خدمات مشتری در رسانه های اجتماعی ارائه می دهید، خدمات رسانی به مشتریان و تعامل با آنها در کانال ارتباطی ترجیحی آنها آسان تر خواهد بود.
ابتدا با نشان دادن اثبات اجتماعی به مردم، میتوانید افراد بیشتری را با نظر مساعد و قصد خرید قویتر به وبسایتتان بیاورید. نتیجه نرخ تبدیل بالاتری است.
با SEO شروع کنید: راهنمای مبتدیان برای افزایش رتبه بندی جستجو
ترافیک پولی یا پرداخت شده
ترافیک پولی چیست؟
به عبارت ساده تر، ترافیک پولی هر ترافیکی است که از تبلیغات یا تبلیغات پولی به وب سایت شما وارد می شود.
منابع ترافیک پولی
هر جایی که فرصت هایی برای تبلیغات پولی یا محتوای تبلیغاتی فراهم می کند می تواند ترافیک پولی را برای وب سایت شما فراهم کند.
به طور کلی، ترافیک پولی از این منابع می آید:
تبلیغات نمایشی (Google Adsense، Apple Advertising، رسانه ها، تبلیغات مخاطبان شبکه فیس بوک و غیره)
تبلیغات رسانه های اجتماعی (فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و غیره)
تبلیغات موتورهای جستجو (Google Adwords، Microsoft Advertising و غیره)
تبلیغات بومی (محتوای تبلیغاتی یا حمایت شده)
اینها دسته های گسترده ای از ترافیک پولی هستند، اما همه منابع یا شرکت های خاص در اینجا فهرست نشده اند. تعداد آنها خیلی زیاد است که نمی توان آنها را به طور کامل فهرست کرد!
نکته: برای تبلیغات یوتیوب، 5 ثانیه فرصت دارید تا مخاطب دکمه پرش را بزند. از یک مقدمه ساز برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده کنید.
مشکل ترافیک پولی
اگر ترافیک پولی زیادی با نرخ تبدیل پایین دارید، این یک ترکیب فاجعه بار است. هر بازدید کننده از یک منبع پولی برای شما هزینه ای دارد.
با ترافیک پولی، شما برای تقویت یا ارتقای محتوا از قبل هزینه پرداخت کرده اید، یا به ازای هر کلیک (PPC) برای هر بازدید کننده از سایت خود پرداخت می کنید.
مهم نیست که چگونه پرداخت می کنید، می خواهید هزینه هر تبدیل را کاهش دهید. به ازای هر افزایش نرخ تبدیل (با فرض ثابت ماندن تمام هزینه ها)، تبلیغات خود را مؤثرتر می کنید و هزینه جذب مشتری را کاهش می دهید.
ترافیک پولی همه جانبه یکی از زمینه هایی است که واقعاً نمی خواهید نرخ تبدیل پایینی داشته باشید.
نحوه بهینه سازی تبدیل ها از ترافیک پولی
در اینجا چند راه برای افزایش تبدیل ترافیک پولی شما وجود دارد:
1. A/B صفحات فرود خود را تست کنید
قبلاً در قسمت «ترافیک ارجاعی» به این موضوع پرداختیم، اما در زمینه تبلیغات و ترافیک پولی باید دوباره به آن اشاره کرد.
A/B صفحه فرود خود را تک تک با تمرکز بر CTA، هدرها، ساختار محتوا و پیام رسانی کلی صفحه آزمایش کنید.
تست تقسیم یک گزینه دیگر است. این با تست A/B متمایز است زیرا به جای اینکه فقط یک مورد را در دو نسخه از یک صفحه تغییر دهید، یک صفحه کاملا متفاوت را آزمایش خواهید کرد.
هر روشی را که انتخاب میکنید، مطمئن شوید که آن را به اندازه کافی انجام میدهید تا با اولویتهای کاربر در حال تحول همراه باشید.
2. ترافیک مناسب را جذب کنید
اگر تبلیغات شما به درستی هدف گذاری نشده باشد، هیچ مقدار تست صفحه فرود کمکی نخواهد کرد.
قبل از راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
قبل از اینکه بخواهید برای آنها تبلیغ کنید، باید بدانید که می خواهید برای چه کسی تبلیغ کنید. اگر قبلاً یک نمایه مخاطب هدف برای تجارت خود داشته باشید، کمک می کند. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، از فرصت استفاده کنید و یکی بسازید.
سوالاتی مانند:
مشتریان فعلی من چه کسانی هستند؟
رقبای من چه کسانی را هدف قرار می دهند؟
چه کسی می تواند بیشترین سود را از محصولات/خدمات من داشته باشد؟
همه چیز را در مورد مخاطب هدف خود بنویسید. محدوده سنی، جنسیت، موقعیت مکانی، سطح درآمد و هر چیز دیگری که مرتبط است. اگر کمک می کند، می توانید پروفایل های مشتری را با نام ها، نقاط دردناک اصلی آنها و یک پیشینه ایجاد کنید تا مخاطبان هدف خود را واقعی تر کنید.
مسلح با این دانش، نوشتن آگهی کپی تی کلاه به هدف خود صحبت می کند مخاطبان.
3. یک کپی تبلیغاتی منسجم ایجاد کنید
تبلیغات باید به طور طبیعی به صفحات فرود منتهی شود. اگر تبلیغ شما باعث می شود مردم درباره چیزی کاملاً متفاوت از آنچه صفحه فرود ارائه می دهد فکر کنند، برای تبدیل به خوبی کار نمی کند.
صفحات فرود تست A/B فقط در صورتی کار زیادی انجام می دهند که خود نسخه تبلیغاتی مشکل داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما به خوبی نوشته شده است تا به مردم بگویید که از کلیک کردن چه سودی می برند.
این احتمالاً به معنای نوشتن چند نسخه تبلیغاتی مختلف است، و این اشکالی ندارد. باید انتظار داشته باشید که برای اکثر کلمات کلیدی مورد نظرتان تبلیغات متفاوتی بنویسید.
ترافیک ایمیلی
ترافیک ایمیل چیست؟
ترافیک ایمیل هر ترافیکی است که از کمپین های بازاریابی ایمیلی به وب سایت شما می آید . اینها باید پیوندهای برچسب گذاری شوند، در غیر این صورت احتمالاً فقط به عنوان ترافیک مستقیم بدون علامت نشان داده می شوند.
از آنجایی که ترافیک ایمیل یکی از با ارزش ترین انواع ترافیک است، شما واقعاً باید آن را علامت گذاری کنید تا بتوانید آنچه را که در این فضای ترافیکی اتفاق می افتد پیگیری کنید.
برچسب گذاری ترافیک ایمیل
برای انجام هر کاری مفید با ترافیک ایمیل، ابتدا باید بتوانید آن را با دقت ثبت کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار با کد مانیتور ترافیک Urchin (UTM) است.
کدهای UTM به شما این امکان را می دهند که ببینید بخش معینی از ترافیک ناشی از یک فعالیت بازاریابی خاص است. شما باید برای هر کمپین یک کد جدید ایجاد کنید، مگر اینکه بخواهید تصادفاً تمام ترافیک ایمیل خود را تنها در یک متریک جمع کنید.
در شکل اصلی خود، یک کد UTM یک دسته از متن خاص در انتهای یک پیوند معمولی است. این متن به برنامه های تحلیلی شما می گوید که افراد از کجا آمده اند تا بتوانند آن را به درستی ضبط کنند.
برای استفاده از یک کد UTM، میتوانید به صورت دستی از طریق ابزارهای تحلیلی خود یک کد ایجاد کنید یا از کدهای تولید شده توسط یک پلت فرم بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.
5 عنصر تعاملی در ایمیل های خودکار برای برجسته کردن تبدیل ها
افزایش تبدیل از ترافیک ایمیل
با توجه به اهمیت ترافیک ایمیل، این نکات را برای افزایش تبدیل امتحان کنید:
1. یک مسیر منطقی را دنبال کنید
به صورت تصادفی ایمیل ارسال نکنید. یک برنامه بازاریابی ایمیلی با یک پیشرفت منطقی از ابتدا تا انتها ایجاد کنید. زمانی که ایمیل های شما به یکدیگر گره خورده اند یا موضوعی منسجم دارند، احتمال اینکه مردم به طور مداوم آنها را بخوانند بیشتر است.
2. شخصی فکر کنید، نه شرکتی
در خارج از محل کار، افراد دوست دارند از ایمیل به عنوان شکل شخصی تر ارتباط استفاده کنند. قرار نیست سخت و حرفه ای باشد مگر اینکه یک نوع ایمیل رسمی باشد.
اگر در حال خواندن این مطلب هستید، فرض میکنم که بیشتر به بازاریابی برای مردم علاقه دارید تا اینکه صرفاً به آنها اطلاع دهید نسخه آنها دوباره پر میشود یا امتحانات آنها در راه است.
برای شخصی بودن در ایمیل، راحت تر بنویسید. طوری بنویسید که به جای یک غریبه با یک دوست صحبت می کنید. اگر نویسنده خوبی هستید (یا اگر نویسندگان شایسته ای برای شما کار می کنند)، ایمیل های خود را با یک داستان شروع کنید.
داستان سرایی در بازاریابی ایمیلی واقعاً خوب عمل می کند. الهام بخشیدن به مردم برای خواندن ایمیلها، نبرد دشواری است، بنابراین داشتن یک بازکننده قوی مانند یک داستان شخصی، خوانندگان شما را زود درگیر میکند.
به یاد داشته باشید: هدف از هر چیزی که می نویسید این است که مردم مطلب بعدی را که می نویسید بخوانند. موضوع شما باید مردم را وادار کند که مقدمه شما را باز کنند و بخوانند. این مقدمه باید مردم را وادار کند که متن ایمیل را بخوانند... شما متوجه موضوع می شوید. هنگامی که CTA را در ترکیب قرار می دهید، راه خوبی برای افزایش تبدیل شما است.
3. یک نقشه حرارتی را بررسی کنید
آیا می خواهید ساده ترین راه برای بهبود تبدیل های خود را بدانید؟ به کارهایی که افراد پس از رسیدن به سایت شما انجام می دهند توجه کنید.
نقشه حرارتی به شما کمک میکند تا ارزیابی کنید افراد به کجا میروند، چه مدت در یک منطقه خاص میمانند و کجا گیر میکنند. با تجزیه و تحلیل یک نقشه حرارتی، می توانید ایده هایی در مورد نحوه تنظیم مجدد محتوای خود برای به حداقل رساندن پرش و تبدیل آن برای افراد ساده بگیرید.
4. خودکار
فقط به این دلیل که ایمیلهای شما باید شخصی باشد، به این معنا نیست که باید همه آنها را درست در حین خروج تایپ کنید. ایمیل های خود را از قبل آماده کنید و آنها را تنظیم کنید تا در زمان های مشخص ارسال شوند.
چیز دیگری که برای خودکارسازی نیاز دارید ایمیل های پاسخ است . پاسخهای خودکار میتواند دنبال کردن سرنخها، یادآوری افراد برای ادامه فرآیندی که به پایان نرساندهاند، یا گفتن چیزهای دیگری که ممکن است بر اساس تعامل قبلی به افراد علاقه داشته باشند، باشد.
نتیجه
همه ترافیک وب سایت مفید است، اما همه ترافیک یکسان نیستند. برای استفاده حداکثری از ترافیک خود، باید بدانید که از کجا می آید. هنگامی که منبع ترافیک را درک کردید، می توانید بر اساس نحوه ورود افراد به وب سایت شما، روی بهینه سازی تبدیل ها کار کنید.
1401/06/18