تغییر مکان سرور سایت بررسی واکنش گوگل نتیجه عملکرد آن در سئو

تغییر مکان سرور سایت بررسی واکنش گوگل نتیجه عملکرد آن در سئو
گوگل بررسی می کند که آیا تغییر ارائه دهنده میزبانی وب سایت شما به یک ارائه دهنده در یک مکان جدید می تواند بر سئو و رتبه بندی
 جستجو تأثیر بگذارد یا خیر.
 
این موضوع در آخرین قسمت از مجموعه ویدیویی Ask Googlebot در YouTube پرداخته شده است.
 
سوال زیر به جان مولر مدافع جستجوی گوگل ارسال شده است:
 
«آیا مهاجرت به محل میزبانی وب سایت بر سئو تأثیر می گذارد؟ به عنوان مثال یک وب سایت استرالیایی (و مخاطبان هدف) که مکان میزبانی خود را از استرالیا به ایالات متحده مهاجرت می کند."
 
در پاسخ، مولر می‌گوید در ابتدا تغییراتی در نحوه رفتار گوگل با یک سایت پس از تغییر میزبانی ایجاد خواهد شد.
 
آیا این شامل چیزی است که بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد؟ پاسخ کامل او را در بخش بعدی ببینید.
 
بعد از تغییر مکان میزبانی وب سایت در گوگل چه اتفاقی می افتد
گوگل سرعت خزیدن را کند می کند (در ابتدا)
مولر می‌گوید بزرگ‌ترین تغییری که احتمالاً بعد از تغییر میزبان وب‌سایت متوجه آن می‌شوید، کندی در خزیدن است.
 
این کار برای اطمینان از اینکه گوگل با خزیدن مکرر سایت مشکلی ایجاد نمی کند انجام می شود.
 
زمانی که Google متوجه شد هیچ مشکلی در انجام آن وجود نخواهد داشت، تنظیم خزیدن از سر گرفته می‌شود
 
مولر اضافه می کند که این بدون توجه به تغییر میزبانی که انجام می دهید اتفاق می افتد. چه در حال نقل مکان به یک ارائه دهنده میزبانی در همان مکان یا یک مکان جدید باشید، Google در مورد میزان خزیدن در سایت محتاط خواهد بود.
 
وقتی نوبت به جابجایی هاست می‌رسد، ممکن است سیستم‌های ما را در ابتدا کمی کاهش دهد. هر زمان که تغییر میزبانی را تشخیص می دهیم، می خواهیم مطمئن باشیم که مشکلی ایجاد نمی کنیم. و بنابراین ما تمایل داریم به عنوان یک اقدام احتیاطی به طور خودکار خزیدن را کاهش دهیم.
 
با گذشت زمان، زمانی که سیستم‌های ما بتوانند بگویند که سریع‌تر رفتن مشکلی ایجاد نمی‌کند، دوباره سرعت را افزایش خواهیم داد. این مستقل از نوع تغییر میزبانی شما است. فرقی نمی‌کند که به یک ارائه‌دهنده دیگر در مسیر حرکت می‌کنید یا به کشور دیگری نقل مکان می‌کنید.»
 
زمان بارگذاری وب سایت ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد
انتقال میزبانی وب سایت به یک مکان جدید ممکن است بر سرعت بارگذاری سایت برای کاربران تأثیر بگذارد.
 
یکی از تأثیرات عملی که ممکن است متوجه شوید این است که حرکت‌های جغرافیایی بزرگتر می‌تواند بر سرعت بارگیری وب‌سایت برای کاربران تأثیر بگذارد. به دلیل فیزیک و شبکه های کامپیوتری، دسترسی به سروری که دور است ممکن است طول بکشد. بسته به میزان قابل مشاهده بودن این موضوع، می تواند در سرعت و فاکتور رتبه بندی تجربه صفحه برای یک وب سایت نقش داشته باشد.
 
راه حل ممکن: وب سایت خود را در مکان های مختلف میزبانی کنید
برای جلوگیری از تأثیر نامطلوب زمان بارگذاری وب سایت خود، می توانید وب سایت خود را روی سرورها در چندین مکان میزبانی کنید.
 
شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) اغلب این کار را انجام می‌دهند و بسته به پلتفرم میزبانی که از سایت شما استفاده می‌کنید ممکن است قبلاً روی چندین سرور باشد.
 
مولر توضیح می دهد:
 
برای اینکه تا حد امکان به کاربران نزدیک شوند، برخی از وب سایت ها حتی از سرورها در مکان های مختلف استفاده می کنند. یک شبکه تحویل محتوا اغلب این کار را انجام می دهد. اگر از یک پلت فرم میزبانی استفاده می کنید، ممکن است قبلاً این کار را برای شما نیز انجام دهند. این پیکربندی برای گوگل مناسب است."
 
مکان سرور وب سایت برای هدف گذاری جغرافیایی استفاده نمی شود
مکان میزبان وب سایت شما برای هدف گذاری جغرافیایی استفاده نمی شود.
 
بنابراین نتایج جستجوی شما در یک منطقه جغرافیایی خاص در نتیجه تغییر میزبان وب سایت تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.
 
مولر پاسخ خود را به پایان می رساند:
 
با توجه به سئو، مکان سرور برای هدف‌یابی جغرافیایی استفاده نمی‌شود. اگر می خواهید وب سایت شما کاربران را در یک مکان خاص هدف قرار دهد، باید از دامنه سطح بالای کد کشور یا تنظیمات مناسب در کنسول جستجوی Google استفاده کنید.
 
به طور خلاصه، تغییر مکان میزبان وب سایت شما تأثیر موقتی بر خزیدن خواهد داشت و این پتانسیل را دارد که تأثیر نامطلوبی بر زمان بارگذاری داشته باشد.
 
این نوع تغییر در مورد هدف گذاری جغرافیایی تأثیری بر سئو نخواهد داشت.
 

1401/06/18

  • 5 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...