فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

شاید قبلاً بدانید که گوگل از بیش از 200 عامل رتبه بندی در الگوریتم خود استفاده می کند…
اما آنها دقیقاً کدام فاکتورها هستند؟

خوب ، ما در اینجا یک لیست کامل و جامع جمع آوری کرده ایم.
برخی کاملا ثابت شده هستند.
برخی بحث برانگیز هستند.

سایرین حدس و گمان های SEO nerd هستند.
اما همه آنها در اینجا هستند

و من اخیراً این لیست را برای سال 2022 به روز کردم.

بیایید شروع کنیم:

عوامل دامنه
عوامل سطح صفحه
عوامل سطح سایت
عوامل بک لینک
تعامل کاربر
قوانین ویژه الگوریتم گوگل
علائم تجاری
عوامل ایجاد وب سایت در سایت
عوامل وب سایت خارج از سایت
عوامل دامنه
1. سن دامنه: بسیاری از SEO ها معتقدند که گوگل ذاتاً به دامنه های قدیمی "اعتماد" می کند. با این حال ، جان مولر گوگل گفته است " سن دامنه هیچ کمکی نمی کند ".

2. کلمه کلیدی در دامنه سطح بالا ظاهر می شود: داشتن یک کلمه کلیدی در نام دامنه شما باعث افزایش SEO در گذشته نمی شود. اما همچنان به عنوان یک سیگنال مربوطه عمل می کند.

3. مدت ثبت دامنه: در ثبت اختراع Google آمده است:

دامنه های با ارزش (مشروع) اغلب برای چندین سال پیش پرداخت می شوند ، در حالی که دامنه های ورودی (نامشروع) به ندرت بیش از یک سال استفاده می شوند. بنابراین ، تاریخ انقضای دامنه در آینده می تواند به عنوان عاملی برای پیش بینی مشروعیت یک دامنه مورد استفاده قرار گیرد. "

4. کلید واژه در زیر دامنه: گروه تخصصی Moz موافق است که یک کلمه کلیدی که در زیر دامنه ظاهر می شود می تواند رتبه را ارتقا دهد.

کلمه کلیدی در زیر دامنه ظاهر می شود
5. سابقه دامنه: سایتی با مالکیت ناپایدار یا چندین قطره ممکن است به Google بگوید که سابقه سایت را "تنظیم مجدد" کرده و پیوندهای اشاره شده به دامنه را رد می کند. یا در موارد خاص ، دامنه مجازات شده ممکن است مجازات را به مالک جدید منتقل کند .

6. دامنه تطبیق دقیق : دامنه های دقیق مسابقه احتمالاً از مزایای سئو کمی برخوردار هستند یا هیچ فایده ای ندارند. اما اگر EMD شما یک سایت با کیفیت پایین باشد ، در برابر به روز رسانی EMD آسیب پذیر است .

Land Search Engine - به روز رسانی Google EMD
7. اطلاعات عمومی در برابر هویت خصوصی: اطلاعات شخصی خصوصی ممکن است نشانه "چیزی برای پنهان کردن" باشد. نقل قول گوگلر مت کاتز بیان می کند:

"... وقتی من whois موجود در آنها را بررسی کردم ، همه آنها" خدمات حفاظت از حریم خصوصی whois "را روی خود داشتند. این نسبتاً غیر معمول است. ... روشن کردن حریم خصوصی شخصی به طور خودکار بد نیست ، اما وقتی چندین مورد از این عوامل را با هم جمع کنید ، اغلب در مورد نوع بسیار متفاوتی از مدیر وب سایت صحبت می کنید تا آنهایی که فقط یک سایت دارند. »

8. مجازات مالک WhoIs: اگر گوگل شخص خاصی را به عنوان اسپم معرفی کند ، منطقی است که آنها سایر سایتهای متعلق به آن شخص را مورد بررسی دقیق قرار دهند.

9. پسوند TLD کشور: داشتن یک دامنه سطح بالا کد کشور (.cn ، .pt ، .ca) گاهی می تواند به رتبه سایت برای آن کشور خاص کمک کند ... اما می تواند توانایی سایت در رتبه بندی جهانی را محدود کند.

عوامل سطح صفحه
10. کلمه کلیدی در عنوان عنوان: اگرچه به اندازه گذشته مهم نیست ، اما تگ عنوان شما یک سیگنال مهم SEO در صفحه باقی می ماند .

برچسب عنوان شامل کلمه کلیدی است
11. برچسب عنوان با کلمه کلیدی شروع می شود : به گفته Moz ، برچسب های عنوان که با کلمه کلیدی شروع می شوند نسبت به تگ های عنوان که در آن کلمه کلیدی در انتهای برچسب ظاهر می شود ، عملکرد بهتری دارند.

12. کلمه کلیدی در برچسب توضیحات: گوگل از تگ توضیحات متا به عنوان سیگنال رتبه بندی مستقیم استفاده نمی کند . با این حال ، برچسب توضیحات شما می تواند بر نرخ کلیک تأثیر بگذارد ، که یک عامل مهم رتبه بندی است.

13. کلمه کلیدی در برچسب H1 ظاهر می شود: برچسب های H1 "برچسب عنوان دوم" هستند. بر اساس نتایج یک مطالعه همبستگی ، همراه با برچسب عنوان شما ، Google از تگ H1 شما به عنوان یک سیگنال ارتباط ثانویه استفاده می کند:

مطالعه برچسب h1

14. TF-IDF: روشی شگفت انگیز برای گفتن: "چند بار یک کلمه خاص در سند ظاهر می شود؟". هرچه بیشتر آن کلمه در صفحه ظاهر می شود ، احتمال اینکه صفحه مربوط به آن کلمه باشد بیشتر است. احتمالاً گوگل از نسخه پیچیده TF-IDF استفاده می کند.

15. طول محتوا: محتوا با کلمات بیشتر می تواند وسعت بیشتری را پوشش دهد و احتمالاً در الگوریتم نسبت به مقالات کوتاهتر و سطحی ترجیح داده می شود. در واقع ، یکی از عوامل رتبه بندی اخیر در صنعت نشان داد که متوسط ​​نتایج صفحه اول Google حدود 1400 کلمه است.

رتبه بندی تعداد کلمات
16. فهرست مطالب: استفاده از فهرست مطالب پیوندی می تواند به گوگل در درک بهتر محتوای صفحه شما کمک کند. همچنین می تواند منجر به پیوندهای سایت شود:

پیوندهای سایت در Google SERP
17. کلمات کلیدی نمایه سازی معنایی نهفته در محتوا (LSI): کلمات کلیدی LSI به موتورهای جستجو کمک می کند تا معانی را از کلماتی که بیش از یک معنی دارند استخراج کنند (به عنوان مثال: اپل شرکت کامپیوتر در مقابل اپل میوه). وجود/عدم وجود LSI احتمالاً به عنوان سیگنال کیفیت محتوا نیز عمل می کند.

18. کلمات کلیدی LSI در عنوان و شرح برچسب ها: همانطور که در مورد محتوای صفحه وب ، کلمات کلیدی LSI در متا تگ های صفحه احتمالاً به گوگل کمک می کند تا بین کلمات با چند معنی بالقوه تشخیص دهد. همچنین ممکن است به عنوان یک سیگنال مربوطه عمل کند.

19. صفحه را پوشش می دهد موضوع در عمق: وجود دارد یک ارتباط روشن بین عمق پوشش موضوع و رتبه بندی گوگل. بنابراین ، صفحاتی که هر زاویه ای را پوشش می دهند ، احتمالاً دارای لبه در مقابل صفحاتی هستند که فقط موضوعی را تا حدی پوشش می دهند.

به صورت عمیق
20. سرعت بارگذاری صفحه از طریق HTML: هم Google و هم Bing از سرعت صفحه به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کنند. اکنون Google از داده های واقعی کاربر Chrome برای ارزیابی سرعت بارگذاری استفاده می کند.

Google PageSpeed ​​Insights - Backlinko
21. استفاده از AMP: اگرچه عامل رتبه بندی مستقیم Google نیست ، اما AMP ممکن است یک الزام برای رتبه بندی در نسخه موبایل Google News Carousel باشد.

22. Entity Match: آیا محتوای صفحه با " موجودیت " ای که کاربر در جستجوی آن است مطابقت دارد ؟ اگر چنین است ، ممکن است آن صفحه رتبه آن کلمه کلیدی را افزایش دهد.

23. مرغ مگس خوار Google: این " تغییر الگوریتم " به گوگل کمک کرد از کلمات کلیدی فراتر رود. به لطف مرغ مگس خوار ، گوگل اکنون می تواند موضوع یک صفحه وب را بهتر درک کند.

24. محتوای تکراری: محتوای یکسان در همان سایت (حتی کمی اصلاح شده) می تواند بر دید موتورهای جستجو در سایت تأثیر منفی بگذارد .

25. Rel = Canonical: در صورت استفاده صحیح ، استفاده از این برچسب ممکن است مانع از مجازات سایت شما توسط Google برای محتوای تکراری شود .

26. بهینه سازی تصویر: تصاویر از طریق نام فایل ، متن جایگزین ، عنوان ، توضیحات و زیرنویس به موتورهای جستجو سیگنال های مربوطه ارسال می کنند.

27. محتوای مجدد: به روزرسانی Google Caffeine به نفع محتوای اخیراً منتشر شده یا به روز شده است ، به ویژه برای جستجوهای حساس به زمان. با تاکید بر اهمیت این عامل ، Google تاریخ آخرین به روزرسانی صفحه را برای صفحات خاصی نشان می دهد:

Google SERP - آخرین بروزرسانی
28. میزان به روز رسانی محتوا : اهمیت ویرایش ها و تغییرات نیز به عنوان یک عامل تازگی عمل می کند. افزودن یا حذف کل بخشها مهمتر از تغییر ترتیب چند کلمه یا تصحیح اشتباه تایپی است.

29. بروزرسانی های تاریخی صفحه: هر چند وقت یکبار صفحه به روز شده است؟ روزانه ، هفتگی ، هر 5 سال؟ تکرر به روزرسانی صفحات نیز در تازگی نقش دارد.

30. برجستگی کلمه کلیدی : ظاهر شدن یک کلمه کلیدی در 100 کلمه اول محتوای یک صفحه با رتبه بندی صفحه اول Google مرتبط است .

31. کلیدواژه در H2 ، H3 برچسب ها : ظاهر شدن کلمه کلیدی شما به عنوان زیر عنوان در قالب H2 یا H3 ممکن است یک سیگنال ارتباط ضعیف دیگر باشد. در واقع ، گوگل جان مولر می گوید :


"این برچسب های عنوان در HTML به ما در درک ساختار صفحه کمک می کند."

32. کیفیت پیوند خروجی : بسیاری از SEO ها فکر می کنند پیوند دادن به سایت های معتبر به ارسال سیگنال های اعتماد به Google کمک می کند. و این توسط یک مطالعه اخیر صنعت تأیید می شود .

33. تم پیوند خروجی: طبق الگوریتم Hilltop ، گوگل ممکن است از محتوای صفحاتی که به آنها پیوند می دهید به عنوان یک سیگنال ارتباطی استفاده کند. به عنوان مثال ، اگر صفحه ای در مورد اتومبیل ها دارید که به صفحات مربوط به فیلم پیوند دارد ، این ممکن است به گوگل بگوید که صفحه شما در مورد فیلم ماشین است ، نه خودرو.

34. گرامر و املا: گرامر و املای مناسب یک سیگنال با کیفیت است ، اگرچه کاتز چند سال قبل پیام های متفاوتی در مورد اهمیت یا عدم اهمیت این موضوع داد.

35. محتوای متصل: آیا محتوای صفحه اصلی است؟ اگر از صفحه فهرست بندی شده برداشته یا کپی شود ، رتبه آن نیز خوب نخواهد بود ... یا ممکن است به طور کلی فهرست بندی نشود.

36. به روز رسانی سازگار با تلفن همراه: اغلب به عنوان " Mobilegeddon " شناخته می شود ، این به روز رسانی به صفحاتی که به طور مناسب برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده بودند پاداش می دهد.

37. قابلیت استفاده از تلفن همراه: وب سایت هایی که کاربران تلفن همراه می توانند به راحتی از آنها استفاده کنند ممکن است در "فهرست اول موبایل" Google دارای برتری باشند.

38. محتوای "پنهان" در تلفن همراه: محتوای پنهان در دستگاه های تلفن همراه ممکن است در مقابل محتوای کاملاً قابل مشاهده فهرست بندی نشود (یا وزن آن زیاد نباشد). با این حال ، اخیراً یک گوگل اظهار داشت که محتوای پنهان مشکلی ندارد. اما همچنین گفت که در همان ویدئو ، "... اگر محتوای مهم باشد باید قابل مشاهده باشد ...".

39. "محتوای تکمیلی" مفید: طبق یک سند راهنمای Google Rater که اکنون عمومی شده است ، محتوای تکمیلی مفید شاخص کیفیت صفحه (و بنابراین رتبه بندی Google) است. به عنوان مثال می توان به مبدل ارز ، ماشین حساب سود وام و دستور العمل های تعاملی اشاره کرد.

40. محتوا در پشت زبانه ها پنهان شده است: آیا کاربران نیاز به کلیک روی برگه ای برای نشان دادن برخی از مطالب صفحه شما دارند؟ در این صورت ، گوگل گفته است که ممکن است این محتوا فهرست بندی نشود.

41. تعداد پیوندهای خروجی: تعداد زیاد OBL های dofollow می توانند رتبه صفحه را "نشت" کنند ، که می تواند به رتبه آن صفحه آسیب برساند.

42. چند رسانه ای: تصاویر ، فیلم ها و سایر عناصر چند رسانه ای ممکن است به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا عمل کنند.

43. تعداد پیوندهای داخلی اشاره به صفحه: تعداد پیوندهای داخلی یک صفحه اهمیت آن را نسبت به سایر صفحات سایت نشان می دهد (پیوندهای داخلی بیشتر = مهمتر).

44. کیفیت پیوندهای داخلی اشاره به صفحه : پیوندهای داخلی از صفحات معتبر در دامنه تأثیر قوی تری نسبت به صفحات بدون رتبه بندی صفحه یا پایین دارند.

45. پیوندهای شکسته: داشتن بیش از حد پیوندهای شکسته در یک صفحه ممکن است نشانه نادیده گرفته شدن یا رها شدن سایت باشد. گوگل راتر دستورالعمل های سند با استفاده از لینک های شکسته به عنوان یکی برای ارزیابی کیفیت یک صفحه بود.

46. ​​سطح خواندن: شکی نیست که گوگل سطح خواندن صفحات وب را تخمین می زند. در واقع ، گوگل آمار سطح خواندن را به شما ارائه می دهد:

سطح خواندن گوگل

اما آنچه آنها با این اطلاعات انجام می دهند محل بحث است. برخی می گویند سطح ابتدایی خواندن به شما کمک می کند رتبه بهتری داشته باشید زیرا برای توده ها جذاب است. اما دیگران سطح خواندن اولیه را با تولید محتوا مانند مقالات Ezine مرتبط می کنند.

47. پیوندهای وابسته : پیوندهای وابسته احتمالاً به رتبه شما آسیب نمی رسانند. اما اگر تعداد زیادی از آنها دارید ، الگوریتم گوگل ممکن است به سایر سیگنال های کیفیت توجه بیشتری کند تا مطمئن شود "یک سایت وابسته نازک " نیستید .

48. خطاهای HTML/اعتبار سنجی W3C : بسیاری از خطاهای HTML یا کدنویسی نامرتب ممکن است نشانه یک سایت بی کیفیت باشد. در حالی که بحث برانگیز است ، بسیاری در SEO فکر می کنند از یک صفحه کدگذاری شده به عنوان یک سیگنال با کیفیت استفاده می شود.

49. قدرت دامنه : همه چیز برابر است ، یک صفحه در یک دامنه معتبر از صفحه ای در یک دامنه با قدرت کمتر رتبه بالاتری خواهد داشت.

رتبه بندی دامنه
50. رتبه صفحه (Page): کاملاً مرتبط نیست. اما صفحات با قدرت زیاد بیشتر از صفحات بدون مجوز پیوند زیاد رتبه بندی می شوند.

51. طول URL: URL های بیش از حد طولانی ممکن است به دید موتورهای جستجو صفحه صدمه بزند. در واقع، مطالعات متعددی صنعت پیدا کرده اند که URL های کوتاه شده تمایل دارند که لبه کمی در نتایج جستجوی گوگل است.

طول url 2
52. مسیر URL : صفحه ای که به صفحه اصلی نزدیکتر است ممکن است در مقایسه با صفحاتی که در معماری یک سایت دفن شده اند ، اندکی قدرت را افزایش دهد.

53. ویراستاران انسانی: اگرچه هرگز تأیید نشده است ، گوگل ثبت اختراعی را برای سیستمی ثبت کرده است که به ویراستاران انسانی اجازه می دهد تا بر SERP ها تأثیر بگذارند.

54. طبقه بندی صفحه: مقوله ای که صفحه در آن ظاهر می شود یک سیگنال مربوطه است. صفحه ای که بخشی از یک دسته بندی نزدیک به هم است ممکن است در مقایسه با صفحه ای که در یک دسته غیر مرتبط ثبت شده است ، افزایش ارتباط داشته باشد.

55. کلمه کلیدی در URL : یک سیگنال مربوطه دیگر. اخیراً یک نماینده گوگل این را " یک عامل رتبه بندی بسیار کوچک " نامیده است. اما با این وجود یک عامل رتبه بندی

56. رشته URL: دسته های رشته URL توسط Google خوانده می شوند و ممکن است یک سیگنال موضوعی برای آنچه یک صفحه در مورد آن است ارائه دهند:

رشته URL در Google SERP
57. منابع و منابع: استناد به منابع و منابع ، مانند مقاله های تحقیقی ، ممکن است نشانه کیفیت باشد. در دستورالعمل های کیفیت گوگل آمده است که داوران هنگام مشاهده صفحات خاص باید مراقب منابع باشند: "این موضوعی است که تخصص و/یا منابع معتبر در آن اهمیت دارد ...". با این حال ، گوگل استفاده از پیوندهای خارجی را به عنوان سیگنال رتبه بندی رد کرده است.

58. گلوله ها و لیست های شماره دار: گلوله ها و لیست های شماره گذاری شده به تجزیه مطالب شما برای خوانندگان کمک می کند و کاربر پسند تر می شود. احتمالاً گوگل موافق است و ممکن است محتوای حاوی گلوله و شماره را ترجیح دهد.

59. اولویت این صفحه در نقشه سایت: اولویت یک صفحه داده از طریق فایل sitemap.xml به ممکن است تحت تاثیر رتبه بندی.

60. تعداد زیادی پیوندهای خروجی: مستقیماً از سند رتبه بندی کیفیت فوق الذکر:


"برخی از صفحات دارای پیوندهای بسیار زیاد ، مبهم صفحه و حواس پرتی از محتوای اصلی هستند."

61. علائم UX از کلمات کلیدی دیگر رتبه بندی صفحات برای: اگر صفحه برای چند کلمه کلیدی دیگر رتبه بندی شود ، ممکن است نشان داخلی کیفیت را به گوگل بدهد. در واقع ، گزارش اخیر گوگل در مورد نحوه عملکرد جستجو بیان می کند:

"ما به دنبال سایت هایی هستیم که به نظر می رسد بسیاری از کاربران برای جستجوهای مشابه ارزش قائل هستند."

62. عصر صفحه: اگرچه گوگل محتوای تازه را ترجیح می دهد ، اما صفحه ای قدیمی که مرتباً به روز می شود ممکن است از صفحه جدیدتر بهتر عمل کند.

63. طرح کاربر پسند: با استناد به سند راهنمای کیفیت Google بار دیگر:

"صفحه بندی صفحات با بالاترین کیفیت باعث می شود محتوای اصلی بلافاصله قابل مشاهده باشد."

64. دامنه های پارک شده : به روزرسانی Google در دسامبر 2011 دید جستجو در دامنه های پارک شده را کاهش داد.

65. محتوای مفید: همانطور که توسط خواننده Backlinko Jared Carrizales اشاره شد ، ممکن است Google بین محتوای "با کیفیت" و "مفید" تمایز قائل شود .

عوامل سطح سایت
66. محتوا بینش ارزشمند و منحصر به فردی را ارائه می دهد: گوگل اعلام کرده که خوشحال می شود سایت هایی را که هیچ چیز جدید یا مفید به خصوص در سایت های وابسته نازک نمی کند جریمه کند.

67. صفحه تماس با ما: سند کیفیت فوق الذکر گوگل بیان می کند که سایتهایی را با "اطلاعات تماس مناسب" ترجیح می دهند. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما با اطلاعات whois شما مطابقت دارد.

68. Domain Trust/TrustRank: بسیاری از SEO ها معتقدند که "TrustRank" یک فاکتور رتبه بندی بسیار مهم است. و گواهی ثبت اختراع با عنوان "رتبه بندی نتایج جستجو بر اساس اعتماد" ، به نظر می رسد این را تأیید می کند.

رتبه بندی نتایج جستجو بر اساس اعتماد
69. معماری سایت: یک معماری خوب سایت (به عنوان مثال ، ساختار سیلو) به Google کمک می کند تا محتوای شما را به صورت موضوعی سازماندهی کند . همچنین می تواند به Googlebot دسترسی پیدا کند و به همه صفحات سایت شما فهرست بندی کند.

70. به روزرسانی سایت: بسیاری از سئو کاران معتقدند که به روز رسانی وب سایت-و به ویژه هنگامی که محتوای جدیدی به سایت اضافه می شود-یک عامل شادابی در سراسر سایت است. اگرچه گوگل اخیراً استفاده از "فرکانس انتشار" را در الگوریتم خود تکذیب کرده است.

71. وجود نقشه سایت: نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات شما را راحت تر و دقیق تر فهرست بندی کرده و دید را بهبود ببخشند. با این حال ، گوگل اخیراً اعلام کرده است که نقشه سایت HTML برای SEO مفید نیست.

72. به روزرسانی سایت : بسیاری از خرابی های ناشی از تعمیر و نگهداری سایت یا مشکلات سرور ممکن است به رتبه شما صدمه بزند (و حتی اگر اصلاح نشود ، می تواند باعث حذف نمایه شود).

73. موقعیت سرور : مکان سرور بر روی رتبه سایت شما در مناطق مختلف جغرافیایی تأثیر می گذارد ( منبع ). مخصوصاً برای جستجوهای جغرافیایی خاص.

74. گواهی SSL : گوگل تأیید کرده است که از HTTPS به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کند.

SSL به عنوان سیگنال رتبه بندی
به گفته گوگل ، با این حال ، HTTPS فقط به عنوان " کراوات شکن " عمل می کند.

75. EAT: مخفف "تخصص ، اقتدار ، اعتماد". ممکن است گوگل به سایتهایی با سطح بالای EAT (به ویژه سایتهایی که محتوای مرتبط با سلامت را منتشر می کنند) برتری دهد.

76. اطلاعات متای تکراری در سایت : اطلاعات متای تکراری در سراسر سایت شما ممکن است تمام نمای صفحه شما را کاهش دهد.

77. ناوبری Breadcrumb: این یک سبک معماری سایت کاربر پسند است که به کاربران (و موتورهای جستجو) کمک می کند تا بدانند در کجا قرار دارند:

ناوبری Breadcrumb
گوگل می گوید : "Google Search از نشانه گذاری خرده ریز در بدنه یک صفحه وب برای طبقه بندی اطلاعات صفحه در نتایج جستجو استفاده می کند."

78. موبایل بهینه شده است: با بیش از نیمی از کل جستجوها از دستگاه های تلفن همراه ، Google می خواهد ببیند که سایت شما برای کاربران تلفن همراه بهینه شده است . در واقع ، اکنون گوگل وب سایت هایی را که با موبایل سازگار نیستند مجازات می کند

79. یوتیوب: شکی نیست که ویدیوهای YouTube در SERP ها ترجیح داده می شوند (احتمالاً به این دلیل که گوگل مالک آن است):

SEO SEO - SERP - فیلم ها
در حقیقت ، Search Engine Land دریافت که ترافیک YouTube.com پس از Google Panda به میزان قابل توجهی افزایش یافته است .

80. قابلیت استفاده از سایت: سایتی که استفاده از آن یا پیمایش آن دشوار است می تواند با کاهش زمان در سایت ، صفحات مشاهده شده و نرخ بازگشت (به عبارت دیگر ، عوامل رتبه بندی RankBrain ) به طور غیر مستقیم به رتبه بندی آسیب برساند .

81. استفاده از Google Analytics و Google Search Console: برخی تصور می کنند که نصب این دو برنامه در سایت شما می تواند نمایه سازی صفحه شما را بهبود بخشد. همچنین ممکن است با دادن داده های بیشتر به Google برای کار با رتبه بندی (به عنوان مثال نرخ بازگشت سریع تر ، خواه از ترافیک ارجاع از بک لینک خود استفاده کنید یا نه) ، مستقیماً بر رتبه بندی تأثیر بگذارند . با این وجود ، گوگل این را به عنوان یک افسانه رد کرده است.

82. بررسی کاربران/شهرت سایت: شهرت سایت در سایت هایی مانند Yelp.com احتمالاً نقش مهمی در الگوریتم گوگل ایفا می کند. حتی بعد از اینکه یکی از سایتها در تلاش برای بدست آوردن مطبوعات و پیوندها توسط مشتریان از بین رفت ، گوگل حتی به ندرت یک طرح کلی از نحوه استفاده آنها از نظرات آنلاین ارسال کرد.

83. Core Web Vitals: Core Web Vitals از نظر تأثیر بر رتبه بندی ها " بیش از یک رکورد شکن " هستند.

عوامل بک لینک
84. پیوند دادن به دامنه سن: بک لینک از دامنه های قدیمی ممکن است قوی تر از دامنه های جدید باشد.

85. # پیوند دادن دامنه های ریشه: تعداد دامنه های ارجاع شده یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی در الگوریتم گوگل است ، همانطور که از مطالعه صنعت ما در مورد 11.8 میلیون نتایج جستجوی Google مشاهده می کنید.

اشاره به دامنه ها
86. تعداد پیوندها از IP های کلاس C جداگانه: پیوندهای آدرس های IP جداگانه ، گستره وسیع تری از سایت هایی را که به شما لینک می دهند نشان می دهد ، که می تواند به رتبه بندی کمک کند .

87. # صفحات پیوند دهنده : تعداد کل صفحات پیوند دهنده (حتی از یک دامنه) ممکن است بر رتبه بندی تأثیر بگذارد .

88. Backlink Anchor Text : همانطور که در این شرح الگوریتم اصلی Google ذکر شده است:


"ابتدا ، مجریان اغلب توضیحات دقیق تری از صفحات وب نسبت به خود صفحات ارائه می دهند."

بدیهی است که تکیه گاه از اهمیت کمتری نسبت به قبل برخوردار است (و در صورت بهینه سازی بیش از حد ، به عنوان سیگنال وب اسپم کار می کند ). اما لنگر متن غنی از کلمات کلیدی هنوز در دوزهای کوچک یک سیگنال ارتباط قوی ارسال می کند.

89. برچسب Alt (برای پیوندهای تصویر) : متن Alt به عنوان لنگر متن برای تصاویر عمل می کند.

90. پیوندهایی از دامنه های .edu یا .gov : مت کاتز اظهار داشته است که TLD اهمیت سایت را در نظر نمی گیرد. و گوگل گفته است که بسیاری از پیوندهای Edu را " نادیده می گیرند ". با این حال ، این امر باعث نمی شود SEO ها فکر نکنند که مکان خاصی در الگوریتم برای TLD های .gov و .edu وجود دارد.

91. قدرت پیوند دادن صفحه: اقتدار (PageRank) صفحه ارجاع دهنده از زمان های اولیه گوگل تا به امروز یک عامل رتبه بندی بسیار مهم بوده و هنوز هم هست .

اقتدار پیوند
92. اقتدار پیوند دامنه : اختیار دامنه مرجع ممکن است نقش مستقلی در ارزش پیوند ایفا کند.

93. پیوندها از رقبا: پیوندهای صفحات دیگر که در همان SERP رتبه بندی می شوند ممکن است برای رتبه بندی یک صفحه برای آن کلمه کلیدی خاص ارزشمندتر باشد (به دلیل این واقعیت که آنها صفحات بسیار مرتبط هستند).

94. پیوندهایی از وب سایت های "مورد انتظار": اگرچه حدس و گمان است ، اما برخی از سئو کاران معتقدند که Google تا زمانی که به مجموعه ای از سایتهای معتبر "مورد انتظار" در صنعت شما لینک ندهید ، به وب سایت شما اعتماد کامل نخواهد داشت.

95. پیوندهایی از محله های بد: پیوندهای به اصطلاح "محله های بد" ممکن است به سایت شما آسیب برساند .

96. پست های مهمان: اگرچه پیوندهای پست های مهمان هنوز ارزش خود را از دست می دهند ، اما احتمالاً به اندازه پیوندهای تحریریه واقعی قدرتمند نیستند (بعلاوه ، ارسال مهمان "در مقیاس بزرگ " می تواند سایت شما را با مشکل مواجه کند).

97. پیوندها از آگهی ها: به گفته گوگل ، پیوندهای تبلیغاتی باید دنبال نشوند یا از ویژگی rel = sponsored استفاده کنند. با این حال ، به احتمال زیاد Google می تواند پیوندهای دنبال شده از تبلیغات را شناسایی و فیلتر کند.

98. مرجع صفحه اصلی: پیوندهای صفحه اصلی صفحه ارجاع می تواند در ارزیابی وزن سایت - و در نتیجه پیوند - اهمیت ویژه ای داشته باشد.

99. پیوندهای Nofollow: این یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئو است. حرف رسمی گوگل در این مورد این است:

"به طور کلی ، ما آنها را دنبال نمی کنیم."

این نشان می دهد که آنها ... حداقل در موارد خاص. داشتن درصد خاصی از پیوندهای nofollow همچنین ممکن است نمایه پیوند طبیعی در مقابل غیر طبیعی را نشان دهد.

100. تنوع انواع پیوندها: داشتن درصد زیادی غیر طبیعی از پیوندهای شما از یک منبع واحد (به عنوان مثال پروفایل انجمن ، نظرات وبلاگ) ممکن است نشانه وب اسپم باشد. از طرف دیگر ، پیوندهای منابع مختلف نشانه نمایه پیوند طبیعی است.

101. برچسب های "حمایت شده" یا "UGC": پیوندهایی که با عنوان "rel = sponsored" یا "rel = UGC" برچسب گذاری می شوند متفاوت از پیوندهای "دنبال شده" یا rel = nofollow معمولی هستند.

102. پیوندهای متنی: پیوندهای تعبیه شده در داخل محتوای یک صفحه از پیوندهای یک صفحه خالی یا یافت شده در نقاط دیگر صفحه قوی تر تلقی می شوند.

بک لینک زمینه ای
103. تغییر بیش از حد 301 به صفحه: طبق یک ویدیو راهنمای وبمستر ، پیوندهای برگشتی از تغییر مسیرهای 301 برخی از PageRank را کم رنگ می کند .

104. لینک داخلی Anchor Text : لنگر متن داخلی لینک دیگری است. گفته می شود ، پیوندهای داخلی به احتمال زیاد وزن بسیار کمتری نسبت به تکیه گاه متن از سایت های خارجی دارند.

105. عنوان عنوان پیوند : عنوان پیوند (متنی که هنگام حرکت روی پیوند نشان داده می شود) نیز ممکن است به عنوان یک سیگنال ارتباط ضعیف استفاده شود.

106. دامنه مرجع TLD کشور: دریافت پیوندها از افزونه های دامنه سطح بالا مخصوص کشور (.de ، .cn ، .co.uk) ممکن است به شما در رتبه بندی بهتر در آن کشور کمک کند.

107. محل پیوند در محتوا: پیوندهای ابتدای یک محتوا ممکن است کمی بیشتر از پیوندهایی که در انتهای محتوا قرار گرفته اند وزن بیشتری داشته باشند.

محل پیوند html
108. محل پیوند در صفحه: جایی که پیوند در صفحه ظاهر می شود مهم است. به طور کلی ، پیوند تعبیه شده در محتوای صفحه از پیوند موجود در پاورقی یا نوار کناری قوی تر است.

109. ارتباط دامنه: پیوند یک سایت در طاقچه مشابه به طور قابل توجهی قوی تر از پیوند یک سایت کاملاً غیر مرتبط است.

110. ارتباط سطح صفحه: پیوند از صفحه مربوطه نیز ارزش بیشتری دارد.

111. کلمه کلیدی در عنوان: Google به پیوندهای صفحاتی که دارای کلمه کلیدی صفحه شما در عنوان هستند ، علاقه بیشتری نشان می دهد ("کارشناسان به متخصصان پیوند می زنند.")

112. سرعت پیوند مثبت: سایتی با سرعت پیوند مثبت معمولاً SERP را افزایش می دهد زیرا نشان می دهد محبوبیت سایت شما افزایش می یابد.

سرعت پیوند
113. سرعت پیوند منفی: از طرف دیگر ، سرعت پیوند منفی می تواند رتبه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد ، زیرا نشانه کاهش محبوبیت است.

114. پیوندها از صفحات "Hub": الگوریتم Hilltop نشان می دهد که دریافت پیوندها از صفحاتی که منابع اصلی (یا هاب) در یک موضوع خاص محسوب می شوند ، از رفتار خاصی برخوردار است.

115. پیوند از سایت های مرجع : پیوندی از سایتی که به عنوان "سایت معتبر" در نظر گرفته شده است ، احتمالاً بیشتر از پیوندی از یک سایت کوچک و نسبتاً ناشناخته است.

116. به عنوان منبع ویکی پدیا پیوند داده شده است : اگرچه پیوندها پیگیری نمی شوند ، اما بسیاری تصور می کنند که دریافت پیوند از ویکی پدیا به شما اعتماد و اقتدار کمی در موتورهای جستجو می دهد. گوگل این موضوع را رد کرده است .

117. اتفاقات همزمان: کلماتی که در پشت پیوندهای شما ظاهر می شوند به گوگل کمک می کند تا بگوید آن صفحه درباره چیست .

پیوند رویدادهای هم زمان
118. عصر بک لینک: طبق پتنت گوگل ، پیوندهای قدیمی قدرت رتبه بندی بیشتری نسبت به بک لینک های تازه ایجاد شده دارند.

119. پیوندها از سایت های واقعی در مقابل "Splogs": با توجه به گسترش شبکه های وبلاگ ، احتمالاً گوگل به پیوندهای "سایتهای واقعی" بیشتر از وبلاگ های جعلی اهمیت می دهد. آنها به احتمال زیاد از سیگنال های نام تجاری و تعامل کاربر برای تمایز بین این دو استفاده می کنند.

120. نمایه پیوند طبیعی: سایتی با مشخصات پیوند "طبیعی" بسیار رتبه بندی می شود و در برابر به روزرسانی ها دوام بیشتری خواهد داشت تا سایتی که به طور واضح از استراتژی های کلاه سیاه برای ایجاد پیوند استفاده کرده است.

121. پیوندهای متقابل: صفحه طرح های پیوندهای Google "تبادل بیش از حد پیوند" را به عنوان یک طرح پیوند برای جلوگیری از فهرست بندی می کند.

122. پیوندهای محتوای تولید شده توسط کاربر: Google می تواند UGC را در مقابل محتوای منتشر شده توسط مالک واقعی سایت شناسایی کند. به عنوان مثال ، آنها می دانند که پیوند وبلاگ رسمی WordPress.com با پیوند besttoasterreviews.wordpress.com بسیار متفاوت است.

123. پیوندهای 301: پیوندهای 301 تغییرمسیرها ممکن است در مقایسه با یک پیوند مستقیم مقدار کمی آب از دست بدهند. با این حال ، مت کاتز می گوید که 301s شبیه لینک مستقیم است

124. استفاده از Schema.org: صفحاتی که از ریزفرمت ها پشتیبانی می کنند ممکن است بدون آن در صفحات بالاتر قرار گیرند. این ممکن است یک افزایش مستقیم یا این واقعیت باشد که صفحات دارای قالب بندی میکرو SRP CTR بالاتری دارند:

استفاده از طرح ORG در Google SERP
125. TrustRank of Linking Site: قابلیت اطمینان سایت که به شما لینک می دهد تعیین می کند که چقدر "TrustRank" به شما منتقل می شود.

126. تعداد پیوندهای خروجی در صفحه: PageRank محدود است. پیوندی در صفحه ای که دارای صدها پیوند خارجی است ، نسبت به صفحه ای که تعداد انگشت شماری پیوندهای خروجی دارد ، از رتبه بندی پایین تری برخوردار است.

127. پیوندهای انجمن: به دلیل ارسال هرزنامه در سطح صنعتی ، Google ممکن است پیوندهای انجمن ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

128. تعداد کلمات محتوای پیوند دهنده: پیوند از یک پست 1000 کلمه ای معمولاً از پیوند داخل یک قطعه 25 کلمه ای ارزشمندتر است.

129. کیفیت پیوند دادن محتوا: پیوندهایی که از محتوای ضعیف نوشته شده اند یا به هم ریخته اند به اندازه پیوندهای محتوای خوب نوشته شده ارزش ندارند.

130. پیوندهای سایت: مت کاتس تأیید کرده است که پیوندهای اطراف سایت "فشرده" شده و به عنوان یک پیوند واحد شمرده می شوند.

تعامل کاربر
131. RankBrain: RankBrain الگوریتم هوش مصنوعی گوگل است. بسیاری معتقدند که هدف اصلی آن اندازه گیری نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو (و رتبه بندی نتایج مطابق با آن) است.

132. نرخ کلیک ارگانیک برای یک کلمه کلیدی : به گفته گوگل ، صفحاتی که در CTR بیشتر کلیک می شوند ممکن است SERP را برای آن کلمه کلیدی خاص افزایش دهند.

تفسیر آزمایش های زنده
133. CTR ارگانیک برای همه کلمات کلیدی : CTR ارگانیک یک سایت برای همه کلمات کلیدی که رتبه بندی می کند ممکن است یک سیگنال تعامل مبتنی بر انسان (به عبارت دیگر ، " نمره کیفیت" برای نتایج ارگانیک ) باشد.

134. نرخ پرش : همه افراد در سئو با موارد پرش نرخ موافق نیستند ، اما ممکن است روشی باشد که گوگل از کاربران خود به عنوان تست کننده کیفیت استفاده کند (به هر حال ، صفحات با نرخ پرش بالا احتمالاً نتیجه خوبی برای آن کلمه کلیدی نیستند) به همچنین ، یک مطالعه بزرگ توسط SEMRush نشان داد که بین نرخ پرش و رتبه بندی گوگل ارتباط وجود دارد.

سئو سایت پرش
135. ترافیک مستقیم: تأیید شده است که Google از داده های Google Chrome برای تعیین تعداد افراد بازدیدکننده از سایت (و تعداد دفعات) استفاده می کند. سایتهایی با ترافیک مستقیم زیاد احتمالاً سایتهایی با کیفیت بالاتر در مقایسه با سایتهایی هستند که ترافیک مستقیم بسیار کمی دارند. در حقیقت ، مطالعه SEMRush که من ذکر کردم ، ارتباط قابل توجهی بین ترافیک مستقیم و رتبه بندی گوگل پیدا کرد.

136. تکرار ترافیک : سایت هایی با بازدیدکنندگان مکرر ممکن است رتبه Google را افزایش دهند.

137. پوگوستیکینگ: " پوگوستیکینگ " نوع خاصی از جهش است. در این حالت ، کاربر در تلاش برای یافتن پاسخ پرس و جو خود ، بر روی سایر نتایج جستجو کلیک می کند.

دروغگویی
نتايجي كه افراد Pogostick از آنها برخوردارند ممكن است رتبه قابل توجهي را كاهش دهند .

138. سایت های مسدود شده : گوگل این ویژگی را در Chrome متوقف کرده است. با این حال ، پاندا از این ویژگی به عنوان یک سیگنال کیفیت استفاده کرد. بنابراین ممکن است گوگل هنوز از انواع آن استفاده کند.

139. نشانک های Chrome: می دانیم که Google داده های استفاده از مرورگر Chrome را جمع آوری می کند . صفحاتی که در Chrome نشانک گذاری می شوند ممکن است تقویت شوند.

140. تعداد نظرات: صفحات دارای تعداد زیادی نظر ممکن است نشانه ای از تعامل و کیفیت کاربر باشد. در واقع ، یکی از گوگلرها گفت که نظرات می تواند در رتبه بندی کمک زیادی کند.

جامعه از طریق نظرات کمک زیادی به رتبه بندی می کند
141. زمان توقف: گوگل توجه بسیار نزدیک به " دوئل ": چگونه مردم طولانی در صفحه خود را صرف وقتی از یک جستجوی گوگل. این نیز گاهی به عنوان "کلیک طولانی در مقابل کلیک کوتاه" نامیده می شود. به طور خلاصه: گوگل مدت زمان جستجوی گوگل در صفحه شما را اندازه گیری می کند. هر چه مدت زمان بیشتری صرف شود ، بهتر است.

قوانین ویژه الگوریتم گوگل
142. پرسش مستلزم طراوت است: گوگل صفحات جدید را برای جستجوهای خاص تقویت می کند .

143. پرسش مستحق تنوع است: ممکن است Google برای کلمات کلیدی مبهم مانند "تد" ، "WWF" یا "یاقوت" به SERP تنوع ببخشد .

144. سابقه مرور کاربران : احتمالاً خودتان نیز متوجه این موضوع شده اید: وب سایت هایی که مرتباً از آنها دیدن می کنید SERP را برای جستجوهای شما افزایش می دهند.

145. سابقه جستجوی کاربر: زنجیره جستجو بر نتایج جستجو برای جستجوهای بعدی تأثیر می گذارد . به عنوان مثال ، اگر "بررسی" را جستجو می کنید و سپس "توستر" را جستجو می کنید ، احتمالاً گوگل سایت های بررسی توستر را در SERP ها بالاتر قرار می دهد.

146. قطعه های برجسته: بر اساس یک مطالعه SEMRush ، Google بر اساس ترکیبی از طول محتوا ، قالب بندی ، قدرت صفحه و استفاده از HTTP ، محتوای Featured Snippets را انتخاب می کند.

147. هدف گذاری جغرافیایی: Google به سایت هایی با IP سرور محلی و پسوند نام دامنه خاص کشور اولویت می دهد.

148. جستجوی ایمن: نتایج جستجو با کلمات نفرین کننده یا محتوای بزرگسالان برای افرادی که جستجوی ایمن روشن است ظاهر نمی شود .

149. کلمات کلیدی "YMYL": گوگل دارای استانداردهای کیفیت محتوای بالاتری برای کلمات کلیدی "Your Money or Your Life" است.

150. شکایات DMCA: Google صفحات دارای شکایات قانونی DMCA را "کاهش می دهد" .

151. تنوع دامنه : به اصطلاح " به روز رسانی بزرگ پا " دامنه های بیشتری را به هر صفحه SERP اضافه کرده است.

152. جستجوهای مبادله ای : گاهی اوقات Google نتایج متفاوتی را برای کلمات کلیدی مربوط به خرید ، مانند جستجوهای پرواز نشان می دهد.

جستجوی معاملاتی در Google SERP
153. جستجوهای محلی: برای جستجوهای محلی ، Google اغلب نتایج محلی را بالاتر از SERP های طبیعی "طبیعی" قرار می دهد.

جستجوهای محلی
154. جعبه Top Stories: برخی از کلمات کلیدی باعث ایجاد یک جعبه Top Stories می شوند:

داستانهای برتر در Google SERP
155. ترجیح نام تجاری بزرگ: پس از به روز رسانی وینس ، گوگل شروع به تقویت مارک های بزرگ برای کلمات کلیدی خاص کرد.

 

ادامه مقاله را در پست بعدی موجود در لینک زیر قرار داده ایم:

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

1401/03/09

  • 8766 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...