چرا Domain Authority برای سئوی موفق مهم است؟

چرا Domain Authority برای سئوی موفق مهم است؟

یک کسب و کار باید به طور مداوم بر حضور آنلاین خود نظارت داشته باشد و مرتباً به روز رسانی کند تا مطمئن شود که مرتباً رتبه و حضور خود را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد. همانطور که ارائه دهندگان خدمات سئو حرفه ای ، هر صحبتی در مورد رتبه بندی وب سایت، ما باید بر استراتژی های سئو مربوطه تمرکز کنیم. این استراتژی های سئو به جذب مشتریان جدید، بازگرداندن ترافیک به وب سایت شما، به دست آوردن سرنخ های جدید، افزایش آگاهی از برند شما و موارد دیگر کمک می کند. اما، چگونه تشخیص دهیم که آیا استراتژی سئوی شما کاربران یا مشتریان بیشتری را به وب سایت شما می آورد یا از کارآمدی استراتژی های ما مطمئن می شود. ما باید به Domain Authority نگاه کنیم.

اعتبار وب سایت یکی از عواملی است که شرکت ها باید هنگام بهبود حضور دیجیتال خود در نظر بگیرند. یک دامنه قوی این اطمینان را ارائه می دهد که وب سایت شما به طور خودکار اعتبار سایت ارگانیک شما را تقویت می کند.

بنابراین، اعتبار دامنه چیست؟

Domain Authority رتبه‌بندی است که بسیاری از موتورهای جستجو برای تعیین قدرت وب‌سایت شما از آن استفاده می‌کنند. جستجوها معمولاً به صفحاتی با اعتبار دامنه بالا هدایت می شوند، به این معنی که راهی آسان برای مشتریان بالقوه وجود دارد که شما را پیدا کنند. هدف نهایی هنگام ساخت یک وب سایت این است که مطمئن شوید سایت شما کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را رتبه بندی می کند. هرچه کلمات کلیدی بیشتری برای یک موضوع خاص جستجو شود، Domain Authority شما بالاتر خواهد بود و احتمال اینکه رتبه بالایی در نتایج جستجو کسب کنید بیشتر است. معیاری که برای ثبت اعتبار و نفوذ یک وب سایت استفاده می شود، DA دامنه از فرمولی حاصل می شود که قدرت کلی یک صفحه اینترنتی را تعیین می کند. به این ترتیب، هر چه DA دامنه بالاتر باشد، افراد هنگام تعامل با موتورهای جستجو با آن سایت خاص، اعتماد بیشتری خواهند داشت.

چرا اعتبار دامنه مهم است؟

اعتبار یک وب‌سایت برای موتورهای جستجو چقدر مهم است، زیرا اغلب از آن به عنوان مرجع دامنه یا اعتبار صفحه یاد می‌شود. این پیش‌بینی می‌کند که وب‌سایت شما برای یک کلمه کلیدی یا شرایط خاص چقدر در گوگل رتبه‌بندی می‌کند. هر چه امتیاز اعتبار دامنه وب سایت بالاتر باشد، احتمال بیشتری برای رتبه بندی آن عبارت یا عبارت کلیدی خواهد داشت. هر چه یک سایت لینک ها و محتوای باکیفیت بیشتری داشته باشد، امتیاز اعتبار دامنه آن بیشتر می شود. هرچه اقتدار بیشتری داشته باشید، می توانید مشتریان بیشتری را از طریق جستجوی ارگانیک جذب کنید. اگر وب سایت شما ارزش بازدید را دارد، گوگل می خواهد ترافیکی را به آن ارسال کند.

امتیاز اعتبار دامنه خوب چقدر است؟

Domain Authority دامنه (DA) احتمال یافتن صفحه کاملی را که می توان به آن پیوند داد، زمانی که صفحات دیگر به آن پیوند می دهند، با توجه به ارتباط صفحه آن پیدا کرد. رتبه بندی موتور جستجوی DA Moz در هر دو کیفیت و کمیت لینک های دریافتی در هر صفحه، فاکتورهای امتیازی است. DA 20 به این معنی است که یک صفحه به ازای هر 100 پیوند دریافتی، 20 پیوند با کیفیت بالا دریافت می کند. DA از 1 به این معنی است که یک صفحه به ازای هر 100 پیوند کل یک لینک دریافت می کند.

چگونه می توانم اعتبار دامنه خود را بررسی کنم؟

پس از اینکه لینک دامنه خود را از طریق Link Explorer وارد کردید، امتیاز Domain's Domain Authority را می بینید که بر اساس داده های بک لینک از Moz محاسبه شده است. با هر بک لینک جدیدی که وارد می کنید، امتیاز به طور خودکار به روز می شود. این می تواند یک معیار ارزشمند برای درک تأثیر بک لینک ها در طول زمان برای سایت شما و ارزیابی میزان قابل اعتماد بودن بک لینک های تغییر یافته باشد.

Domain Authority در مقابل Page Authority

Domain Authority به شما قدرت کلی سایت شما را می گوید، از جمله صفحاتی که احتمالاً برای جستجوهای مهم رتبه بندی می شوند. در مقابل، Page Authority احتمال رتبه بندی هر صفحه را به شما می گوید. اعداد کلی ترکیب می شوند تا یک تخمین کلی از احتمال رتبه بندی سایت شما ارائه دهند، در حالی که اعداد جداگانه نحوه ساخت/بهبود یک صفحه در سایت شما را راهنمایی می کنند.

در حالی که رتبه Domain Authority یک وب سایت بر اساس کیفیت کلی سایت در نوسان است، Page Authority از فرمولی مستقل و ثابت استفاده می کند. به این ترتیب، هنگامی که در هر صفحه از سایت شما کار می شود، می توانید مطمئن باشید که حداقل یکی از صفحات شما به طور مداوم در صدر قرار می گیرد.

گوگل چگونه اعتبار یک وب سایت را تعیین می کند ؟

رتبه بندی در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی رقابتی می تواند برای اکثر وب سایت ها دشوار باشد. رسیدن به صفحه اول ممکن است کمی طول بکشد مگر اینکه بدانید گوگل چگونه وب سایت هایی را که با شما رقابت می کنند رتبه بندی می کند. گوگل از بیش از 200 عامل رتبه بندی برای تعیین اینکه کدام وب سایت ها باید در بالای نتایج جستجوی خود ظاهر شوند استفاده می کند. بازخورد کاربران، طراحی وب سایت، چیدمان، تراکم کلمات کلیدی و کلمات کلیدی، لینک های سایت های دیگر و موارد دیگر.

گوگل یک موتور جستجو است، بنابراین برای کمک به تعیین ارتباط صفحات یک وب سایت، گوگل حقایق مربوط به یک وب سایت را جمع آوری و پردازش می کند. تعداد لینک‌های یک صفحه از وب‌سایت‌های مورد اعتماد را برای ارزیابی معتبر بودن یا نبودن آن مقایسه می‌کند. گوگل به تعداد لینک های ورودی وب سایت شما و همچنین اعتبار صفحات اهمیت زیادی می دهد. یک لینک از یک صفحه با اعتبار بالا بسیار ارزشمندتر از صد پیوند از صفحات ناشناس است.

چقدر طول می کشد تا اعتبار وب سایت شما بهبود یابد؟

پاسخ بسیار متنوع است، برخی از سایت ها ماه ها تا یک سال طول می کشد تا Authority را پیدا کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در کمتر از سه ماه افزایش پیدا کنند. برخی از عوامل ممکن است به DA کمک کنند که مستقیماً به اعتبار سایت کمک می کنند، مانند تراکم کلمات کلیدی، کیفیت محتوا و جذابیت.

چگونه اعتبار دامنه از دست رفته را به دست آوریم ؟

هنگامی که اعتبار سایت شما کم باشد یا از بین رفته باشد، محتوای شما را در نتایج جستجو رتبه پایین تری می دهد و بر میزان ترافیک دریافتی شما تأثیر می گذارد. اولین قدم برای بازگرداندن Authority این است که مطمئن شوید همه صفحات از یک دامنه مرتبط هستند و از سایت‌هایی با پیوندهای معتبر در محتوای شما هستند. پیوندی از صفحه 404 دامنه دیگری نیز می تواند باعث اسپم ارجاع و از دست دادن اعتبار شود. اگر صفحه ای مشکوک به ارجاع دهنده هرزنامه باشد، مسدود کردن آن باعث بهبود اعتبار سایت شما نمی شود. کلمات کلیدی نیز برای پیوند دادن به سایت شما با توضیحات متا خوب ضروری هستند.

محتوای با کیفیت بالا

محتوای باکیفیت همیشه ایده خوبی است زیرا به بازدیدکنندگان و سایر تأثیرگذاران در حوزه کاری خود نشان می دهد که شما یک وب سایت معتبر دارید. این نشان می دهد که می دانید در منطقه خود چه می کنید و می توانید به او اعتماد کنید. هرچه امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد، در نتایج جستجو رتبه بهتری خواهید داشت. شما می توانید انواع مختلفی از محتوا را در سایت خود قرار دهید تا امتیاز کیفی خود را بهبود ببخشید، مانند مقالات، اینفوگرافیک ها، پست های وبلاگ، تبلیغات و محتوای اطلاعاتی برای بهبود امتیاز کیفی خود.

از مقالات مفید دیگر دیدن کنید:

   10 تکنیک مهم SEO در سال 1401

تکنیک های مهم سئو در سال 2022 در شیک رنک سخت ترین بخش در مورد سئو، روان بودن آن است. گوگل...

   10 روش برای اینکه گوگل سایت شما را ایندکس کند (که در واقع کار می کند)

اگر گوگل وب سایت شما را ایندکس نکند، شما تقریبا پنهان هستید.شما برای هیچ عبارت جستجویی ظاهر...

   13 روش برای به دست آوردن لینک های معتبر به وب سایت شما به صورت رایگان

در آن روزگار، با جمع آوری تعداد زیادی بک لینک، به راحتی می شد در نتایج جستجو امتیاز بالایی کسب...

   15 تکنیک جامع سئو داخلی برای افزایش رتبه سایت

شما یک کلمه کلیدی در ذهن دارید که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید؟ اکنون چگونه صفحه وب خود را به...

   15 روش اصولی برای ایندکس شدن وب سایت شما توسط گوگل

آیا همه ما نمی خواهیم در صفحه اول گوگل باشیم؟ شاید هم رتبه اول؟ احتمالاً صاحب وب سایتی وجود ندارد...

   15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...

تجربه کاربری عالی

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با استفاده از یک نوار ناوبری واضح و یک نقشه سایت، یک تجربه کاربری عالی ارائه می دهد. کاربران شما باید راه خود را در وب سایت شما پیدا کنند، بنابراین مطمئن شوید که طراحی را تمیز، خوانا و زمان بارگذاری سریع داشته باشید. کاربران شما زمانی که خود را در صفحه‌ای بیابند که به راحتی نمی‌توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، ناامید می‌شوند، به این معنی که ممکن است به سرعت وب‌سایت شما را ترک کنند و به جای دیگری بروند. تمام اطلاعات باید به چندین صفحه وب تقسیم شوند که به راحتی پیدا و پیمایش شوند. این به ما امکان می دهد تا ترافیک بیشتری را در سایت خود داشته باشیم زیرا استفاده از آن را آسان تر می کند. یک نوار ناوبری در سایت ایجاد کنید و مطمئن شوید که پیوندهایی در پایین صفحات برای پیمایش افراد وجود دارد. یک نقشه سایت نیز باید به نفع گوگل ارائه شود.

از سایت های معتبر بک لینک ویژه بسازید

ایجاد لینک اولین قدمی است که باید زمانی که یک وب سایت در ذهن دارید بردارید. هنگامی که با افراد با نفوذ در وبلاگ نویسان برتر صنعت خود، روزنامه نگاران و سایر افراد با نفوذ ارتباط برقرار می کنید، در ایجاد محتوایی که ترافیک را به وب سایت شما باز می گرداند، همکاری می کنید. هنگامی که آنها محتوای شما را در وب سایت خود منتشر می کنند، به شرکت شما به عنوان منبع اشاره می کنند و در نتیجه اعتبار شما را افزایش می دهند. شما اغلب می توانید محتوای عالی از شرکای صنعتی خود را به طور بسیار موثر از طریق رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید. با به اشتراک گذاشتن مقالات، اینفوگرافیک ها و تصاویر افرادی که از محصول شما استفاده می کنند، می توانید نمایه برند خود را بسازید و آگاهی از برند را افزایش دهید.

لینک به سایت های معتبر

پیوند به سایت های دیگر در سراسر وب می تواند اطلاعات مفید و پشتیبانی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد. هنگام لینک دادن به یک سایت معتبر، مطمئن شوید که لینک مرتبط است. اگر بتوانند به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند، به کاربران کمک خواهد کرد. همچنین ممکن است بخواهید یک توضیح یا توصیه مختصر را در وب سایت خود قرار دهید تا بازدیدکنندگان مجبور نباشند چندین صفحه را برای کشف آنچه که فکر می کنید جالب است جستجو کنند. از تعداد متوسطی لینک در سایت خود استفاده کنید و فقط به صفحات مرتبط با محتوای هر صفحه پیوند دهید. لینک کردن برای استراتژی سئوی شما خوب است. از آنجایی که گوگل شما را به خاطر استفاده از منابع خارجی جریمه نمی کند، به خاطر داشته باشید که تعداد زیاد لینک های خارجی می توانند رندر صفحه و زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهند.

از رسانه های اجتماعی برای ایجاد ترافیک سوشیال و ایجاد برند خود استفاده کنید

تحقیقات تعداد صفحات وب‌سایت شما را نشان می‌دهد، نه تعداد کل اشتراک‌گذاری‌های رسانه‌های اجتماعی که Google برای تعیین اعتبار استفاده می‌کند. هرچه صفحات بیشتری در سایت خود داشته باشید، احتمال اینکه در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید بیشتر می شود. و هرچه افراد بیشتری محتوای شما را به اشتراک بگذارند، صفحات شما معتبرتر می شوند. علاوه بر به اشتراک گذاری محتوای بیشتر در رسانه های اجتماعی، بر افزایش کیفیت محتوای به اشتراک گذاشته شده تمرکز کنید. ممکن است تعجب کنید که بدانید مهم نیست که وب سایت شما چند بار در فیس بوک یا سایر شبکه های مشابه به اشتراک گذاشته می شود. آنچه اهمیت دارد این است که یک فرد چقدر تعاملات اجتماعی منحصر به فرد یا مقدار زمان، تلاش و پولی را صرف ارتباط با صفحه شما می کند.

کلام پایانی

متخصص خدمات سئو اغلب در مورد ایجاد Domain Authority (DA) به عنوان یک استراتژی بلند مدت صحبت می کند که می تواند ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. هنگامی که به دست آمد، برای استحکام یک DA قوی زمان می برد و شما نتایج فوری را نمی بینید. ایجاد DA شما در مورد کمک به موتورهای جستجو برای درک اینکه چرا شما برای یک کلمه کلیدی خاص مرتبط و قابل اعتماد هستید است.

1401/02/09

  • 23577 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...