SEO وبینار: چگونه وبینار خود را برای نتایج بهینه کنیم

SEO وبینار: چگونه وبینار خود را برای نتایج بهینه کنیم

4 روش برای بهینه سازی وبینار خود برای جستجو

  1. یک موضوع وبینار را بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی انتخاب کنید
  2. صفحه فرود وبینار خود را بهینه کنید
  3. از Schema Markup برای افزایش دید استفاده کنید
  4. یک متن از وبینار خود ایجاد کنید


وبینارها می توانند ارزش زیادی به خصوص در فضای B2B ارائه دهند. اعداد این را تایید می کنند. بر اساس مطالعه ای از پلتفرم بازاریابی محتوای B2B و تقاضا، BrightTalk، 91 درصد از متخصصان می گویند که وبینارها بهترین فرمت یادگیری آنهاست. این بسیار قدرتمند است.

وبینارها می توانند دامنه دسترسی، شناخت برند و قدرت را افزایش دهند. و با ارائه محتوای ارزشمند و آموزشی به مخاطبان خود، می‌توانید به طور مؤثرتری از طریق قیف، سرنخ‌ها را پرورش دهید.

اما یک ارزش قابل توجه از وبینارها وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شود. این محتوای همیشه سبز است. قرار دادن مجدد ویدیوهای خود در یک کتابخانه محتوای آموزشی می تواند ارزش فوق العاده ای برای مشتریان و مشتریان احتمالی شما ایجاد کند. به علاوه، زمانی که به درستی برای جستجو بهینه سازی شود، می توانید از این محتوا برای ایجاد سرنخ و ترافیک بیشتر به سایت خود استفاده کنید.

سئوی وبینار شبیه به تکنیک های سئو سنتی است ، با چند تفاوت استراتژیک. درک نحوه بهینه سازی وبینار خود برای جستجو به شما کمک می کند ارزش بیشتری از این محتوا کسب کنید. این چهار نکته به شما در انجام این کار کمک می کند.

 

1. یک موضوع وبینار را بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی انتخاب کنید


بهترین راه برای بهینه سازی وبینار خود برای جستجو این است که از همان ابتدا شروع کنید. درست مانند زمانی که یک وبلاگ را برای جستجو بهینه می‌کنید ، این فرآیند با تحقیق کلمات کلیدی آغاز می‌شود. موضوعی که انتخاب می کنید باید بر اساس کلمات کلیدی مرتبط و بسیار جستجو شده در صنعت هدف شما باشد.

این به شما در انتخاب عنوان وبینار و نوشتن محتوای صفحه فرودتان کمک می کند. با گنجاندن این کلمات کلیدی مرتبط، مطمئن خواهید شد که وبینار شما پس از انتشار قابل جستجو است.

در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد که چرا تحقیق کلمات کلیدی برای سئو وبینار ضروری است:

مطمئن می‌شوید که موضوع وبیناری که انتخاب می‌کنید مورد علاقه مخاطبان هدف شما باشد. اگر موفق به انجام تحقیقات قوی برای کلمات کلیدی نشوید، در معرض خطر قرار دادن تلاش زیادی برای میزبانی وبیناری هستید که هیچ کس واقعاً به آن علاقه ندارد.
تحقیقات کلمات کلیدی همچنین لیستی از کلمات کلیدی مرتبط و مرتبط را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید در محتوای بازاریابی که با وبینار خود ایجاد می کنید بگنجانید.
این کلمات کلیدی مرتبط همچنین برای موضوعات وبینار آینده یا موضوعات فرعی که ممکن است بخواهید آنها را پوشش دهید نیز ارزشمند هستند.
هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای یک وبینار، باید به عبارات جستجویی فکر کنید که مردم هنگام جستجوی محتوای ویدیویی آنلاین استفاده می کنند. ممکن است مرور YouTube یا Vimeo را در نظر بگیرید، زیرا اکثر محتوای ویدیویی وب در اینجا میزبانی می شود.

همچنین باید مراقب باشید که کلمه کلیدی هدف خود را خیلی گسترده نکنید. انتخاب یک کلمه کلیدی طولانی از سه کلمه یا بیشتر به کاهش رقابت سئو شما کمک می کند. سپس می توانید بر روی یک موضوع بسیار مهم که مورد توجه مخاطبان هدف شما است تمرکز کنید.

برای مثال، اگر شما یک شرکت تولیدی هستید، ممکن است به جای صرفاً «نظارت ماشین»، «راه حل‌های نظارت بر ماشین» یا حتی بهتر از آن «مزایای سیستم مانیتورینگ ماشین» را هدف قرار دهید.

چگونه تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهید؟ ابزارهای زیادی وجود دارد که این کار را آسان می کند. ما موارد زیر را توصیه می کنیم:

Google Ads Keyword Planner
SEMRush
Google Trends


2. صفحه فرود وبینار خود را بهینه کنید


بنابراین هنگامی که تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را انجام دادید و به موضوعی مناسب برای وبینار خود رسیدید، زمان آن رسیده است که به صفحات فرودی که وبینار شما در آنها میزبانی می شود فکر کنید. و ما فقط در مورد یک صفحه فرود صحبت نمی کنیم. شما باید به موارد زیر فکر کنید:

صفحه ثبت نام وبینار
صفحه فرود وبینار زنده
صفحه فرود ضبط ویدیوی وبینار
هر یک از این صفحات باید از بهترین شیوه های بهینه سازی در صفحه پیروی کنند، که شامل ترکیب کلمه کلیدی شما در عناصر محتوای زیر چه در صفحه و چه در خارج از صفحه است. این شامل:

عنوان صفحه
توضیحات متا
تگ H1
تگ H2 و H3 در صورت وجود
کپی بدنه روی صفحه
لینک های داخلی


در مورد بهینه سازی خود استراتژیک باشید. فقط در کلمات کلیدی خود چیزهایی وارد نکنید. محتوای خود را در صفحات فرود وبینار خود خوانا نگه دارید. مهم ترین بخش سئو در نهایت، کاربر و تجربه است.

همچنین باید مطمئن شوید که تمام صفحات فرود شما برای دسکتاپ و موبایل بهینه شده اند. به لطف به‌روزرسانی جدید Google Page Experience ، این یک عامل رتبه‌بندی حیاتی است که بر SEO تأثیر می‌گذارد.

3. از Schema Markup برای افزایش دید استفاده کنید


اگر به بهینه سازی محتوای نوشتاری عادت دارید این ممکن است جدید باشد. نشانه گذاری طرحواره راهی است که به موتورهای جستجو می گوید که یک ویدیو در صفحه شما وجود دارد و نوع محتوا، کلمات کلیدی و اطلاعاتی که در آن ویدیو وجود دارد. این بخش بسیار مهمی از سئوی وبینار است و اگر می‌خواهید وبینار خود را برای جستجو بهینه کنید، بسیار مهم است.

احتمالاً اگر داده های ساختاریافته را می دیدید، متوجه خواهید شد. هنگامی که یک ویدیو با طرحواره بهینه سازی می شود که به آن داده های ساختاری نیز می گویند، زمینه بیشتری را در مورد ویدیوی شما به گوگل می دهد و در ازای آن، یک قطعه غنی برای پیوند شما در اختیار جستجوگران قرار می دهد. درست مانند این مثال زیر.

نمونه فاریچ اسنیپتبنابراین چگونه نشانه گذاری طرحواره ایجاد می کنید؟ این به کد مربوط می شود، اما برای استفاده از آن لازم نیست توسعه دهنده باشید.

ابتدا از یک ابزار رایگان برای تولید خودکار طرحی که می خواهید بسازید استفاده کنید. هزاران منبع مختلف وجود دارد. ما شما را با فهرست کردن آنها خسته نخواهیم کرد، اما من توصیه می کنم فقط "schema generator" را در گوگل تایپ کنید. اکثر این ابزارها این کار را انجام می دهند. ابزاری که انتخاب می کنید از شما می خواهد چندین فیلد مختلف را پر کنید. در اینجا نگاهی داریم به اطلاعاتی که باید برای سئو در اولویت قرار دهید.

نام ویدیو : این یک قسمت الزامی است و عنوان ویدیوی شما است. باید کوتاه و جذاب باشد و حول کلمات کلیدی شما متمرکز باشد.
توضیحات ویدیو : این یک قسمت الزامی است و توضیح می‌دهد که ویدیوی شما در مورد چیست. این همان چیزی است که در یک قطعه غنی در نتایج جستجو ظاهر می شود. بنابراین هدف این است که آن را به اندازه کافی فریبنده کنید که کاربر بخواهد روی آن کلیک کند. این باید شامل کلمات کلیدی مرتبط شما نیز باشد.
مدت زمان ویدیو : این مورد نیاز نیست، اما توصیه می شود. این به جستجوگران می‌گوید ویدیوی شما چقدر طولانی است و اغلب مفید است.
URL محتوا : این یک فیلد توصیه شده است که به URL فایل ویدیو اشاره می کند. توجه به این نکته مهم است که این فایل باید در وب قابل دسترسی باشد، در غیر این صورت Google نمی‌تواند یک تصویر کوچک یا پیش‌نمایش ویدیو ایجاد کند.
URL تصویر کوچک : این نشانی اینترنتی فایلی است که به عنوان تصویر کوچک خود انتخاب می کنید. تصویر کوچک را دست کم نگیرید. ممکن است کوچک باشد، اما اغلب این چیزی است که جستجوگر را به خواندن توضیحات ویدیوی شما سوق می دهد. عاقلانه انتخاب کنید.
جاسازی URL : این فیلد پیشنهادی است که به پخش کننده ویدیوی شما اشاره می کند.
هنگامی که تمام این فیلدها را پر کردید، ابزار یک کد سفارشی ایجاد می کند که می توانید آن را کپی و جایگذاری کنید. سپس می توانید این را به توسعه دهنده وب سایت خود بدهید و از آنها بخواهید آن را به صفحات فرود وبینار شما اضافه کنند.

نحوه اضافه کردن نشانه گذاری طرحوارهبه خاطر داشته باشید که کاربران سایت نمی توانند این کد را ببینند. نشانه گذاری طرحواره به سادگی به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحه شما را بخزند و صفحات ویدیوی شما را فهرست کنند تا در نتایج گوگل، اگر خوش شانس باشید، در یک نتیجه غنی نشان داده شوند.

4. یک متن از وبینار خود ایجاد کنید


آخرین توصیه‌ای که می‌توانیم به شما بدهیم، شاید ساده‌ترین نکته سئوی وبینار باشد. یک متن ویدئویی را در صفحه وبینار خود قرار دهید. ایجاد یک رونوشت متنی نه تنها به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند، بلکه به کاربرانی که ممکن است وقت تماشای کامل ویدیوی شما را نداشته باشند نیز کمک می کند.

در مورد آن فکر کنید. بیشتر اوقات، جستجوگران به دنبال پاسخی سریع و واضح هستند. این پاسخ به احتمال زیاد در وبیناری است که شما ایجاد کرده اید که برای یک عبارت جستجوی خاص رتبه بندی می کند. اما اگر یافتن این پاسخ برای مخاطبان شما بسیار آسان نباشد، آنها به سرعت پاسخ خواهند داد. با ارائه متن از وبینار خود، کاربر می تواند به راحتی کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آن صفحه جستجو کرده و پاسخ مورد نیاز خود را مشخص کند.

  • با این مقالات آموزش سئو مرتبط به یادگیری ادامه دهید:

   معرفی ابزارهای رایگان و مورد نیاز هر وبمستر برای سئو

ابزار اختصاصی جستجوی Google فارسی در نتایج تبلت همان طور که می دانید نتایج جستجو گوگل در پلتفرم...

   نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

   نقشه های سایت یا sitemap چیست و چگونه ایجاد کنیم؟

نقشه سایت چیست؟ نقشه سایت طرحی از وب سایت شما است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا تمام محتوای...

   نکاتی قبل از خرید رپورتاژ آگهی

تبلیغات یکی از راه هایی است که مدیران سایت می توانند از آن برای بهبود بهینه و موثر رتبه وب سایت...

   پایان رتبه بندی الکسا و تعطیلی همیشگی وب سایت معروف ALEXA.COM

کسانی که سعی در پیگیری رتبه بندی یک وب سایت و سایر تجزیه و تحلیل ها دارند، به خوبی از Alexa.com،...


یک وبینار به طور متوسط ​​حدود 10000 کلمه محتوا را در سایت شما ارائه می دهد. این زمینه بسیار زیادی است که اگر از رونویسی آن استفاده نمی کردید نادیده می گرفتید. ناگفته نماند، زیرنویس‌ها در ویدیوها در واقع زمان بازدید و تعامل کلی را افزایش می‌دهند .

بهینه سازی وبینارها با SEO وبینار
وبینارها مطمئناً می توانند ارزش زیادی برای صنایع B2B ایجاد کنند. اما اگر کسی نتواند آنها را پیدا کند، یا اگر بعد از پایان رویداد ناپدید شوند، پتانسیل زیادی وجود دارد که در زهکشی تخلیه شود. بازاریابان هوشمند دیجیتال یاد خواهند گرفت که چگونه وبینارهای خود را برای جستجو بهینه کنند و از محتوای همیشه سبزی که ارائه می دهند سرمایه گذاری کنند.

زبان سئو را بیاموزید و وبینارهای خود را به سایر ابزارهای بازاریابی محتوا تبدیل کنید که مدت زیادی پس از پایان خود وبینار ادامه خواهند داشت. زمانی که سئوی وبینار به درستی انجام شود، نه تنها ترافیک بیشتری را به سمت ویدیوهای خود می برید، بلکه خواهید دید که صفحات دیگر در سایت شما تعداد بازدیدها، سرنخ ها و در نهایت تبدیل های بیشتری را به همراه دارند.

1401/06/01

  • 18870 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...