نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور بازاریابی دیجیتال با نوآوری مفاهیم به روش های جدید به دنبال راه های جدیدی برای بهبود روش های قدیمی است. سئو نیز در طول زمان با معرفی مفاهیم مختلف در داخل و خارج از صفحه، استراتژی خود را تغییر داده است. یکی از این استراتژی‌های روی صفحه، نگاشت کلمات کلیدی است.

نقشه برداری کلمات کلیدی

نگاشت کلمات کلیدی روشی برای تخصیص کلمات کلیدی به صفحات مربوطه و ایجاد یک ساختار منطقی وب سایت بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی است. این روشی است برای سازماندهی محتوا برای وب سایت شما به طوری که توسط موتورهای جستجو راحت تر پیدا می شود و کاربران وب سایت شما می توانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

هدف از نگاشت کلمات کلیدی؟

هدف از نقشه برداری کلمات کلیدی ایجاد یک ساختار سایت بصری است که به شما در برنامه ریزی محتوا، لینک سازی داخلی و بهینه سازی درون صفحه و همچنین ردیابی و ارزیابی عملکرد صفحات شما کمک می کند. به عنوان مثال، فرض کنید مقاله ای در مورد نظافت سگ دارید و هیچ پیوندی به مقاله ای در مورد "آموزش سگ" وجود ندارد. در این صورت، افزودن پیوند به دومی ممکن است ارزشمند باشد، زیرا کلمات بسیار مرتبط هستند و می تواند به خوانندگان کمک کند تا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع انتخابی خود دریافت کنند.

مزایای نگاشت کلمات کلیدی؟
نقشه برداری کلمات کلیدی یک ابزار باورنکردنی در سئو است زیرا نه تنها به کاربران بلکه به موتورهای جستجو نیز جهت می دهد. چندین مزیت قابل توجه در مورد سئو به همراه دارد. آنها به شرح زیر است:

ساختار سایت بصری ایجاد می کند
معماری سایت اصطلاحی است که برای توصیف نحوه چیدمان ساختار وب سایت خود استفاده می شود. ساختار منطقی سایت یا سازماندهی یکی از مهم ترین مراحل بهینه سازی صفحه است. موتور جستجو باید صفحات دسته بندی اصلی سایت شما، صفحات زیرمجموعه و ستون های هر محصول، خدمات و موضوعی را که در وب سایت خود ارائه می دهید، درک کند. یک وب سایت با ساختار مناسب، یافتن اطلاعات مورد نظر را برای کاربران آسان می کند و ناوبری ساده تر توسط موتورهای جستجو را تسهیل می کند.

لینک سازی داخلی را بهبود می بخشد
پیوند داخلی فرآیند پیوند دادن یک صفحه به صفحه دیگر است. نگاشت کلمات کلیدی به شما این امکان را می دهد که پیوندهای داخلی را در وب سایت خود بهینه کنید. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام صفحات باید به طور منطقی بر اساس موضوع آنها به هم مرتبط شوند و به شما کمک می کند تا به درستی انکر تکست ها را در وب سایت خود بهینه کنید.

این یک راه ساده برای اطمینان از اینکه ساختار پیوند داخلی شما منعکس کننده معماری اطلاعات وب سایت شما است و اینکه کاربران می توانند اطلاعات مرتبط را پیدا کنند، است. به عنوان مثال، اگر صفحه‌ای در مورد آموزش سگ دارید و صفحه‌ای دارید که توضیح می‌دهد چه خوراکی‌هایی برای آموزش سگ‌ها بهترین هستند، هر دو صفحه‌ای عالی برای پیوند دادن با هم با استفاده از نگاشت کلمات کلیدی برای ایجاد پیوندهای داخلی خواهند بود.

برنامه ریزی برای محتوا
هنگامی که برای اولین بار برنامه ریزی ساختار وب سایت را شروع می کنید، باید یک نقشه سایت ایجاد کنید تا تعداد صفحاتی که باید ساخته شوند و نوع محتوای مورد نیاز را درک کنید. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید فهرستی از موضوعاتی که باید در هر صفحه پوشش دهید و هر نکته کلیدی دیگری مانند تصاویر برجسته، پیوندها، سرفصل‌ها و دکمه‌های فراخوان ایجاد کنید. این همچنین از ایجاد محتوای تکراری یا پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری می کند.

برنامه ریزی محتوا کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که وب سایت شما به راحتی قابل پیمایش است و انتظارات مشتریان شما را برآورده می کند.

 

  • از دیگر مقالات مفید ما در ادامه دیدن کنید:

   25 راه اصولی برای افزایش بازدید ارگانیک وب سایت

از یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار بپرسید که در دنیا چه چیزی را بیشتر دوست دارند و احتمالاً به شما...

   27 روش بدون زحمت برای بهبود CTR در 3 دقیقه

آیا در ایجاد ترافیک و کلیک به وب سایت خود مشکل دارید؟ اگر بله، یکی از دلایل می تواند به دلیل...

   40 روش منحصر به فرد برای افزایش بازدید وب سایت

وقتی صحبت از افزایش بازدید سایت می شود، هر چه بیشتر باشد، بهتر است. بخشی از کار شما به عنوان یک...

   6 روشی که تبلیغات گوگل می تواند نتایج سئوی شما را افزایش دهد

علیرغم آنچه برخی افراد معتقدند، گوگل بارها گفته است که سئو پولی برای بازی نیست: تبلیغات با گوگل...

   6 نوع ترافیک وب سایت و تاثیر آن بر تبدیل به فروش

ترافیک ترافیک است، درست است؟ از نظر فنی بله با این حال، همه ترافیک یکسان نیست. اگر می خواهید...

   Alexa سایت رتبه بندی وب خود را تعطیل کرد

قبل از اینکه الکسای آمازون به عنوان دستیار صوتی غول تجارت الکترونیک شناخته شود، این نام سایت رتبه...

   Google RankBrain چیست؟

DATE GOOGLE تائید وجود RANKBRAIN: 26 اکتبر 2015RankBrain جزء الگوریتم اصلی گوگل است که از یادگیری...

 

ردیابی، مدیریت و گزارش
نگاشت کلمات کلیدی به شما کمک می کند عملکرد محتوای خود را در صفحات فرود، پست ها و نظرات مختلف ردیابی کنید. با نگاشت کلمات کلیدی، به سرعت متوجه خواهید شد که چه کلمات کلیدی بیشترین استفاده را در وب سایت شما دارند.

همچنین تمام کلمات کلیدی مهم شما را ردیابی و مدیریت می کند. این امر ردیابی اینکه کدام محتوا برای جستجوهای خاص بهترین عملکرد را دارد بسیار آسان‌تر می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که محتوای سایت خود را با عباراتی که افراد جستجو می‌کنند، آسان‌تر کنید.

همچنین می توانید به راحتی محتوای موجود خود را بر اساس داده های موجود بهینه کنید یا با دانش جمع آوری شده خود، محتوای جدیدی را با هدف عبارات خاص راه اندازی کنید.

چگونه نگاشت کلمات کلیدی را انجام دهیم؟
ایجاد نقشه های کلمات کلیدی بخش مهمی از استراتژی سئوی شما است که در آن بر تحقیق کلمات کلیدی، طبقه بندی کلمات کلیدی بر اساس جایگاه، کلمات کلیدی به صفحات جداگانه، URL ها و ردیابی تاکید می کند.

تحقیق کلمات کلیدی
به عنوان اولین مبانی نقشه برداری کلمات کلیدی، تحقیق کلمات کلیدی پیش نیاز کل فرآیند است. این را می توان از طریق ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Adwords و Google Keyword Planner انجام داد. اگر کلمه کلیدی اصلی خود را پیدا کنید، که می خواهید برای وب سایت خود رتبه بندی کنید، به شما کمک می کند.

این یکپارچه است و به شما امکان می دهد تا ببینید کاربران شما در حال جستجوی آنلاین هستند. درک کلمات کلیدی، استفاده از آنها و نحوه اتصال آنها به کسب و کار یا محصولات شما به شما این امکان را می دهد که محتوای بهتری ایجاد کنید، تبلیغات را هدف قرار دهید و کمپین های SEO ایجاد کنید که با مخاطبان هدف شما طنین انداز شود. همچنین یک فرصت با کلمات کلیدی مرتبط با دم طولانی است، اما شما همچنین باید بدانید که چه عباراتی بیشترین ترافیک را از موتورهای جستجو می گیرند. پس از جمع‌آوری کلمات کلیدی، آنها را در یک سند نقشه‌برداری کلیدواژه با برنامه‌ریزی مناسب کامپایل کنید.

دسته بندی کلمات کلیدی
قبل از شروع، کلمات کلیدی خود را به موضوع موضوعی دسته بندی کنید. این کار ترسیم تقریباً ساختار وب سایت خود را در نقشه کلیدواژه آسان تر می کند. همچنین ممکن است به شما کمک کند تعیین کنید که مخاطبان هدف شما می‌خواهند در مورد چه چیزی بیاموزند و کدام کلمات کلیدی محبوب‌تر هستند. سپس می توانید از این اطلاعات برای تعیین ساختار وب سایت خود استفاده کنید، شاید با ایجاد صفحات مختلف در سایت خود که موضوعات مختلفی را پوشش می دهند. شما نمی توانید بدانید که چه کلماتی را باید بگنجانید مگر اینکه جایگاه خود را بشناسید، اما اگر جایگاه خود را می شناسید و ایده تقریبی در مورد نحوه تقسیم کلمات کلیدی به دسته های موضوعی کلی موجود در آن دارید، ادامه دهید و این کار را انجام دهید.

به کلمات کلیدی خود برچسب دسته بندی بدهید که برای شما منطقی باشد. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک وب سایت در مورد تبلیغات هستید، دسته بندی ها ممکن است «بازاریابی»، «تبلیغات» و «استراتژی کسب و کار» باشند. اگر در حال نوشتن سایتی در مورد آشپزی و پخت هستید، آن دسته‌ها ممکن است «دستورالعمل‌ها»، «واژه‌نامه مواد تشکیل دهنده» و غیره باشند.

مرتبط بودن کلمه کلیدی
ارتباط کلیدواژه برای اطمینان از بهینه سازی وب سایت و صفحات شما برای کلمات کلیدی مرتبط ضروری است. همچنین به موتورهای جستجو امکان می دهد موضوع محتوای شما را درک کنند، که بیشتر به آنها کمک می کند تا بدانند آیا یک قطعه از محتوا به یک جستجوی خاص مرتبط است یا خیر و رتبه جستجوی شما را افزایش می دهد. اگر کلمات کلیدی را هدف قرار می دهید که با محتوای صفحه همخوانی ندارند، ممکن است گوگل صفحه شما را در نتایج جستجو رتبه بالایی نداشته باشد. برای اطمینان از مرتبط بودن کلمات کلیدی خود، باید مطمئن شوید که آنها را در عنوان صفحه وب خود و در کل محتوای خود قرار داده اید. همچنین باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی مورد نظر شما در متا داده شما گنجانده شده است تا گوگل بتواند آنها را ببیند.

کلمات کلیدی را به صفحات جداگانه اختصاص دهید
می‌توانید از برگه‌های دسته‌بندی کلمات کلیدی استفاده کنید تا به شما کمک کند تا از هر نقطه در نقشه کلمات کلیدی خود عبور کنید و صفحات خاصی را برای هر کلمه کلیدی ایجاد کنید. اولین گام این است که تمام برگه های دسته بندی کلمات کلیدی خود را در یک برگه عمومی گوگل کپی کنید. در این برگه، می‌توانید با ایجاد یک صفحه اصلی/دسته اصلی با دانه‌بندی و پشتیبانی از کلیدواژه‌های استراتژی بازاریابی، صفحات خود را سازماندهی کنید. سپس دسته‌هایی را در زیر صفحه اصلی اضافه کنید که نشان‌دهنده صفحات ستونی برای وب‌سایت شما هستند. اینها یا با افزودن یک ستون جدید برای ردیابی تعداد بک لینک های شما به هر صفحه هدف یا با ایجاد یک صفحه گسترده اکسل جداگانه که در آن بک لینک های این صفحات را ردیابی می کنید، انجام می شود.

استفاده از منبعی مانند Google Sheets یا Excel برای ایجاد نقشه کلمات کلیدی یک راه عالی برای شروع است. این به شما امکان می دهد کار خود را ذخیره کرده و به مرور زمان آن را به راحتی به روز کنید. به علاوه، می توانید به راحتی نقشه کلمات کلیدی خود را با دیگرانی که می توانند از آن استفاده کنند به اشتراک بگذارید. نقشه کلمات کلیدی شما به شما کمک می کند تا نحوه تناسب وب سایت خود با یکدیگر و اینکه ساختار سایت شما با محتوای آن مطابقت دارد به شما کمک می کند.

URL های فردی را بهینه کنید
قبل از ایجاد صفحات و پر کردن آنها با محتوا، URL های واقعی صفحات وب خود را از نقشه کلیدواژه آماده کنید. هر URL باید حاوی یک کلمه کلیدی تمرکز اصلی از کلیدواژه هایی باشد که برای هر صفحه آماده کرده اید. URL یک صفحه باید شامل یک کلمه کلیدی هدف باشد که باید با محتوای صفحه مرتبط باشد. اگر صفحه‌ای بیش از یک کلمه دارد، کلمه‌ای را پیدا کنید که محتوای صفحه را به بهترین شکل توصیف می‌کند و آن را به کلیدواژه اصلی تبدیل کنید، که به گوگل کمک می‌کند بفهمد چه اطلاعاتی در آن صفحه نمایش داده می‌شود.

نقشه کلمات کلیدی خود را به طور منظم پیگیری و به روز کنید
ایجاد یک برنامه محتوا و بهینه سازی صفحات شما بر این اساس فقط یک فعالیت یک روزه نیست. شما باید به طور منظم نقشه کلمات کلیدی خود را به روز کنید تا مطمئن شوید که تغییراتی که در صنعت شما اتفاق می افتد را به دقت منعکس می کند و عملکرد آن را در طول زمان پیگیری می کند.

هنگامی که متوجه شدید کدام کلمات کلیدی ترافیک ایجاد می کنند، می توانید وب سایت خود را بر این اساس بهینه کنید در حالی که دیگر کلمات کلیدی مهم را رها نکنید. شما فقط با ردیابی نتایج آنها می توانید تعیین کنید که آیا برخی از کلمات کلیدی ارزشمندتر از دیگران هستند یا خیر.

سند نقشه برداری کلمات کلیدی
هنگامی که تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را انجام دادید و کلیدواژه هایی را که برای شما مهم هستند انتخاب کردید، وقت آن است که آن کلمات کلیدی را در صفحات خاصی در وب سایت خود ترسیم کنید. شما ممکن است با یک صفحه گسترده با ستون هایی برای کلمه کلیدی خود و صفحه ای که به آن مرتبط است شروع کنید. سپس می توانید از Excel یا Google Sheets استفاده کنید و ستون های اضافی را برای پیگیری موارد اضافه کنید. این سند شامل اطلاعات زیر است:

یک سند نگاشت کلمه کلیدی ایجاد کنید که شامل اطلاعات زیر باشد

آدرس صفحه
کلمات کلیدی مرتبط با آن صفحه
توضیح مختصری از صفحه
آنچه که صفحه قرار است انجام دهد
چه نوع کاربری از خواندن این صفحه سود می برد؟
چیز دیگری که می خواهید در اینجا بگنجانید؟


طراحی مجدد وب سایت
طراحی مجدد وب سایت شما یک فرآیند هیجان انگیز و مهم است، اما باید مراقب باشید. در اینجا چند نکته برای اطمینان از اینکه رتبه‌هایی را که برای رسیدن به آن تلاش کرده‌اید از دست ندهید، آورده شده است.

هنگام طراحی وب سایت خود، به یاد داشته باشید که نقشه کلمات کلیدی را در ذهن داشته باشید. شما نمی خواهید هیچ یک از رتبه هایی را که برای رسیدن به آن زحمت کشیده اید از دست بدهید. مطمئن شوید که:

تمام مطالب سایت را به روز کنید.
یک تغییر مسیر 301 از URL قدیمی اضافه کنید.
نقشه سایت را با ساختار URL جدید به روز کنید یا ایجاد کنید.
استراتژی کلمات کلیدی و معماری اطلاعات خود را قبل از ایجاد هرگونه تغییر ساختاری تجزیه و تحلیل کنید تا هیچ رتبه‌ای را که برای رسیدن به آن تلاش کرده‌اید از دست ندهید.
این به موتورهای جستجو و کاربران اجازه می دهد تا به پیمایش به صفحه صحیح سایت شما ادامه دهند. به علاوه، تضمین می کند که هیچ اعتبار پیوندی را برای استفاده در آینده از دست نخواهید داد و موتورهای جستجو می دانند که چگونه وب سایت شما را به راحتی بخزند.

سخن پایانی

نقشه کلمات کلیدی یک ابزار عالی برای ایجاد یک وب سایت یا به روز رسانی سایت موجود شما است. ارائه دهندگان مختلف خدمات سئو خاطرنشان کردند که نگاشت کلمات کلیدی ممکن است کار زیادی باشد، اما به ترسیم مسیری برای آینده محتوای شما و دریافت ایده در مورد کلمات کلیدی برای استفاده کمک می کند. هنگامی که اهداف خود، آنچه را که می خواهید بیاموزید و نحوه جمع آوری آن اطلاعات را بشناسید، ایجاد یک نقشه کلمات کلیدی برای وب سایت خود آسان خواهد بود و می توانید از همان نقشه برای چندین حساب SEO در آینده استفاده کنید.

1401/04/08

  • 5043 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...

Google RankBrain چیست؟

DATE GOOGLE تائید وجود RANKBRAIN: 26 اکتبر 2015RankBrain جزء الگوریتم اصلی گوگل است که از یادگیری...