27 روش بدون زحمت برای بهبود CTR در 3 دقیقه

27 روش بدون زحمت برای بهبود CTR در 3 دقیقه


آیا در ایجاد ترافیک و کلیک به وب سایت خود مشکل دارید؟ اگر بله، یکی از دلایل می تواند به دلیل پایین بودن CTR آلی (نرخ کلیک) باشد.

وقتی کاربران روی پیوند شما در نتایج جستجوی ارگانیک کلیک نمی کنند، ترافیک ایجاد نمی کنید. این منجر به سرنخ های کمتر، فروش کم می شود و ممکن است بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارد.

به همین دلیل مهم است که تا آنجایی که ممکن است افراد بیشتری روی پیوند شما کلیک کنند. در این مقاله، روش‌های بدون دردسر برای افزایش نرخ کلیک را در 5 دقیقه یا کمتر را به شما نشان می‌دهیم.

چگونه کلمات کلیدی و صفحات را با CTR پایین پیدا کنیم؟
اولین قدم برای بهبود CTR وب سایت شما بررسی وضعیت فعلی آن است. با مشاهده CTR کلمات کلیدی مختلف، می توانید عبارات و صفحات مرتبطی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کنید.

و بهترین راه برای بررسی CTR فعلی خود استفاده از MonsterInsights است . این بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است و گزارش‌های کنسول جستجو را دقیقاً در داشبورد شما نمایش می‌دهد.

برای مشاهده گزارش کنسول جستجو ، به Insights » Reports بروید و سپس Search Console را از منوی بالا انتخاب کنید.

جستجو-کنسول-گزارش
از این گزارش، می‌توانید عبارات برتر جستجوی Google و کلیک‌ها، نمایش‌ها، CTR و میانگین موقعیت آنها را مشاهده کنید. سپس می توانید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که در 10 نتیجه جستجوی برتر گوگل رتبه بندی می شوند اما CTR پایینی دارند.

  • با خرید کلیک گوگل آنها، می توانید ترافیک خود را در یک لحظه افزایش دهید . آیا آماده‌اید دریابید که چگونه می‌توانید CTR را بهبود ببخشید؟ بیایید به چند ترفند ساده و سریع نگاه کنیم.

عنوان خود را تغییر دهید تا نرخ کلیک را افزایش دهید
وقتی کاربر در وب جستجو می کند، اولین چیزی که می خواند عنوان شما است. درست کردن تیترهای خود باعث افزایش فوری CTR می شود. در اینجا کاری است که می توانید بصورت طبیعی انجام دهید:

1. از کلمات قدرتمند در عنوان ها برای برانگیختن احساسات استفاده کنید - عناوینی که واکنش عاطفی ایجاد می کنند، شانس بیشتری برای دریافت کلیک دارند. می‌توانید از کلمات قدرتمند مختلف برای ثبت احساساتی مانند حرص، خشم، کنجکاوی یا ترس در عنوان‌های خود استفاده کنید تا CTR خود را تقویت کنید.

عنوان قدرت کلمات ctr را بهبود می بخشد
2. اضافه کردن یک سال در پایان عنوان - با اضافه کردن سال جاری در انتهای عنوان نشان می دهد که محتوای شما به روز است و در حال حاضر کار می کند.

3. از اعداد برای ایجاد تأثیر استفاده کنید - اعداد در جلب توجه کاربر و بهبود CTR عالی هستند. آنها به وب سایت شما کمک می کنند تا از بقیه متمایز شود. می‌توانید از اعداد به روش‌های مختلفی استفاده کنید، مانند نمایش تعداد موارد در یک پست فهرست، اضافه کردن درصد، نمایش مراحل آموزش و موارد دیگر.

4. چندین عنوان ایجاد کنید - حداقل 3 تا 5 عنوان برای پست خود بیاورید و سپس یکی از بهترین ها را انتخاب کنید. همچنین می توانید این نمونه های سرفصل ویروسی را بررسی کنید تا عناوین افزایش دهنده CTR را پیدا کنید.

5. سرفصل های خود را آزمایش کنید – پس از ارائه یک سری عنوان، می توانید هر عنوان را با استفاده از MonsterInsights Headline Analyzer در ویرایشگر وردپرس خود آزمایش کنید.

به شما یک امتیاز کلی می دهد و به زمینه های بهبودی مانند طول تیتر، کلمات احساسی، احساسات و موارد دیگر اشاره می کند. مطمئن شوید که یک برنامه MonsterInsights Plus یا بالاتر برای استفاده از این ابزار دارید.

تحلیلگر سرفصل ویرایشگر وردپرس
6. طول عنوان خود را کمتر از 65 کاراکتر نگه دارید - اگر عنوان شما از حد مجاز کاراکتر (65 کاراکتر) فراتر رود، موتورهای جستجو آنها را از آخر قطع می کنند. عناوین ناقص نمی توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند و باعث کاهش CTR می شوند. بنابراین، مطمئن شوید که تیترهای شما در حد مجاز هستند.

7. از کلمات کلیدی در عنوان ها برای ایجاد ارتباط استفاده کنید - با افزودن کلمه کلیدی اصلی خود، عنوان شما به جستجوگر مرتبط می شود. نه تنها به رتبه بندی کمک می کند، بلکه شانس بیشتری برای دریافت کلیک های بیشتر دارید.

8. سعی کنید توضیحات براکت را در عنوان خود اضافه کنید - مطالعه HubSpot نشان داد که افزودن یک براکت به عنوان شما می تواند CTR شما را بیش از 38 درصد افزایش دهد. می‌توانید در انتهای عنوان خود توضیحات پرانتزی اضافه کنید تا نوع محتوایی را که بازدیدکنندگان هنگام کلیک کردن روی پیوند می‌توانند انتظار داشته باشند را نشان دهید. به عنوان مثال، می توانید مشخص کنید که پیوند حاوی اینفوگرافیک، آموزش، ویدئو و غیره باشد.

افزودن براکت-توضیح
توضیحات و URL سایت خود را برای CTR بهتر بهبود دهید
در حالی که عناوین نقش مهمی در افزایش CTR شما دارند، چیزهای دیگری نیز وجود دارد که باید از آنها مراقبت کنید. در بخش بعدی، روش‌هایی را توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید ظاهر وب‌سایت خود را در وب بهبود بخشید تا مردم بیشتر روی آن کلیک کنند.

9. توضیحات متا خود را بهینه کنید - توضیحات متا شما به کاربران توضیح می دهد که چرا باید روی پیوند شما کلیک کنند. و درست مانند عناوین خود، از یک شوک احساسی استفاده کنید، از کلمه کلیدی خود در توضیحات استفاده کنید و در محدوده کاراکترها قرار بگیرید (معمولاً 150 تا 160 کاراکتر).

10. URL ها را توصیفی و خواندنی آسان کنید - وقتی نمادها، اعداد و کاراکترهای خاص در URL خود دارید، نشان نمی دهد که پست در مورد چیست. به همین دلیل مهم است که URL های خود را خوانا، کوتاه و توصیفی آسان کنید تا مردم بدانند چه چیزی در انتظارشان است و روی لینک شما کلیک می کنند.

در اینجا یک URL بد به نظر می رسد:

بد-url-به نظر می رسد
در عوض، سعی کنید یکی را ایجاد کنید که هدف صفحه را توضیح دهد تا بتوانید CTR خود را بهبود ببخشید:

URL-url-به نظر می رسد
11. از افزونه Yoast SEO برای پیش نمایش استفاده کنید – همچنین می توانید از افزونه Yoast SEO برای وردپرس برای ایجاد و پیش نمایش عنوان، توضیحات و URL خود کمک بگیرید. این افزونه نشان می دهد که وب سایت شما در نتایج جستجو چگونه خواهد بود. همچنین نواری را در زیر عنوان SEO و توضیحات متا شما نمایش می دهد تا نشان دهد شما در محدوده کاراکترها قرار دارید.

افزونه yoast seo برای بهبود ctr
محتوای خود را برای قطعه های ویژه بهینه کنید
از آنجایی که موتورهای جستجو مانند گوگل جعبه های اطلاعاتی مختلف و قطعه های برجسته را نشان می دهند، یافتن فضایی روی نتایج تحقیق دشوار می شود.

اما اگر بتوانید وب سایت خود را در قطعه های برجسته ظاهر کنید چه؟ یک افزایش در CTR و ترافیک خواهید دید. بیایید ببینیم چگونه می توانید این قطعه ها را برای بهبود CTR خود ثبت کنید.

12. شناسایی فرصت های قطعه ویژه - با استفاده از ابزارهای مختلف SEO مانند Ahref ، می توانید کلمات کلیدی را که با استفاده از گزارش کنسول جستجوی MonsterInsights انتخاب کرده اید وارد کنید.

سپس ببینید کدام کلمات کلیدی دارای یک قطعه برجسته در نتایج جستجو هستند. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی، بهترین افزونه های سئو وردپرس را وارد کنید ، Ahref پیش نمایشی از 10 نتیجه برتر، از جمله هر قطعه ای را به شما نشان می دهد.

پیش نمایش قطعه ویژه ahref
13. نوع محتوایی را ایجاد کنید که در قطعه ها نمایش داده می شود - موتورهای جستجو 4 نوع قطعه (پاراگراف، لیست ها، جداول، ویدیوها) را نشان می دهند. پس از یافتن نوع محتوایی که نشان داده می‌شود، می‌توانید محتوای خود را برای قطعه‌های برجسته بهینه کنید . به عنوان مثال، اگر لیستی نمایش داده می شود، باید فهرستی را نیز به پست خود اضافه کنید.

14. خلاصه های کوتاه پست های خود را اضافه کنید – اضافه کردن خلاصه ای از 40 تا 50 کلمه از مقاله خود یا فهرست کردن موارد به عنوان گلوله به موتورهای جستجو کمک می کند از محتوای شما برای قطعه های برجسته استفاده کنند.

15. کلیدواژه و سؤالات را به عنوان سرفصل درج کنید - راه دیگر برای گرفتن قطعه های برجسته این است که از کلمه کلیدی یا سؤال اصلی به عنوان عنوان استفاده کنید و سپس یک خلاصه از پست های خود ایجاد کنید.

قطعه برجسته
16. برای پاسخ به سؤالات رایج از «مردم نیز می پرسند» استفاده کنید - Google فهرستی از سؤالات را در بخش «مردم نیز می پرسند» برای عبارات مختلف جستجو نمایش می دهد. اگر محتوای شما بتواند به این سوالات پاسخ دهد، می توانید CTR سایت خود را بهبود ببخشید.

برای به تصویر کشیدن این جعبه ها، پاسخ های کوتاه 40 تا 50 کلمه ای بنویسید و سوالات را به عنوان عنوان درج کنید. همچنین می‌توانید بخش پرسش‌های متداول را در پست خود اضافه کنید تا این سؤالات را در بر بگیرد.

افراد-همچنین-سوالات-برای-افزایش-ctr
17. کلمات کلیدی Long-Tail را برای قطعه های ویدئویی اضافه کنید – در بسیاری از پرس و جوهای نحوه انجام، تکه های ویدئویی را خواهید یافت. برای بهینه سازی ویدیوهای خود برای قطعه های برجسته، می توانید کلمات کلیدی طولانی را در توضیحات اضافه کنید تا شانس بیشتری برای انتخاب شدن توسط موتورهای جستجو داشته باشند.

18. محتوای خود را با استفاده از برچسب های مرتبط قالب بندی کنید - اگر محتوای شما ساختار و قالب بندی خوبی داشته باشد، موتورهای جستجو مانند گوگل به راحتی از آنها به عنوان قطعه های برجسته استفاده می کنند. برای سازماندهی محتوای خود، از برچسب هایی مانند <table>، <ol>، <ul> و <li> استفاده کنید.

19. استفاده از تگ های HTML برای قطعه های ویژه – گوگل اخیراً 4 تگ HTML را معرفی کرده است که می توانید از آنها برای کنترل بخشی از محتوایی که می خواهید در قطعه های ویژه نمایش داده شود استفاده کنید. این شامل:

"nosnippet" - این متا تگ مشخص می کند که شما هیچ قطعه متنی نمی خواهید
"max-snippet:[number]" - حداکثر طول کاراکتر متنی را که می خواهید نشان دهید به موتور جستجو می گوید
“max-video-preview:[number]” – اگر ویدئویی دارید و می‌خواهید آن را در یک قطعه نمایش دهید، با استفاده از این برچسب می‌توانید حداکثر مدت زمان پیش‌نمایش ویدئو را بر حسب ثانیه تعیین کنید.
"max-image-preview:[setting]" - همچنین می توانید با تعیین اندازه تصویر به عنوان هیچ، استاندارد یا بزرگ، تصاویر را در پیش نمایش قطعه نمایش دهید.
نمایش لینک های سایت برای افزایش CRT سایت شما
لینک های سایت فهرست های فرعی هستند که در اولین نتیجه در موتور جستجو ظاهر می شوند. اینها پیوندهای دیگری به همان وب سایت هستند و به کاربران کمک می کنند تا در اطراف سایت حرکت کنند. در اینجا پیوندهای سایتی هستند که هنگام جستجوی MonsterInsights ظاهر می شوند :

پیوندهای سایت-یک-اول-نتیجه
پیوندهای سایت می توانند CTR شما را به شدت افزایش دهند. متأسفانه، لینک های سایت گوگل خودکار هستند و هیچ راه مستقیمی برای نمایش آنها وجود ندارد. اما راه های کمی برای افزایش شانس شما برای نمایش لینک های سایت و بهبود نرخ کلیک وجود دارد.

20. فهرست مطالب را درج کنید – با افزودن فهرست مطالب در پست های خود، به الگوریتم گوگل کمک می کنید تا بخش های مختلف صفحه شما را درک کند و لینک های سایت را نمایش دهد. همچنین به بهبود تجربه کاربری صفحه شما کمک می کند.

21. از متن انکر آموزنده و فشرده برای پیوندهای داخلی استفاده کنید – یکی دیگر از راه های نشان دادن لینک های سایت به سایت شما استفاده از متن لنگر و متن جایگزین است که آموزنده، فشرده و بدون تکرار است. انتخاب این لنگرها و نمایش آنها به عنوان لینک سایت برای الگوریتم گوگل آسان تر می شود.

  • مقالات مرتبط را در اینجا دنبال کنید...
  1. آموزش تکنیک های ارتقا نرخ کلیک و افزایش CTR و تعریف Impression
  2. سایت خود را برای Google RankBrain بهینه کنید
  3. آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟
  4. چگونه بازدید وب سایت خود را بدون سئو افزایش دهیم؟

لینک های سایت برای بهبود ctr
22. اجرای داده های ساختاریافته (Rich Snippets) - با کمک داده های ساختاریافته یا قطعه های غنی، می توانید اطلاعات اضافی را در موتورهای جستجو از طریق پیوندهای سایت نشان دهید و نرخ کلیک خود را افزایش دهید. همانطور که گفته شد، پیاده سازی داده های ساخت یافته کمی فنی است. اما می توانید به راحتی با راهنمای نحوه استفاده از ریچ اسنیپت ها در وردپرس شروع کنید.

راه های اضافی برای بهبود CTR
اکنون، اجازه دهید به چند نکته و ترفند اضافی که می توانید برای بهبود CTR صفحات و کلمات کلیدی خود استفاده کنید، نگاهی بیاندازیم.

23. سایت خود را به HTTPS منتقل کنید - برای جلب اعتماد بازدیدکنندگان و افزایش CTR خود، باید گواهینامه های SSL (لایه سوکت امن) را در دست بگیرید و سایت خود را به HTTPS منتقل کنید .

وب‌سایت‌های قدیمی HTTP دیگر امن نیستند و می‌توانند CTR شما را کاهش دهند زیرا کاربران به کلیک کردن روی آن‌ها اعتماد ندارند. شما می توانید گواهی SSL را از مراجع مختلف یا حتی از ارائه دهنده هاست خود دریافت کنید.

دریافت ssl به swtich به https بهبود ctr
24. اجرای تبلیغات هدفمند مجدد برای افزایش آگاهی - کاربرانی که با وب سایت یا نام تجاری شما آشنا هستند، بیشتر احتمال دارد که کلیک کنند. برای افزایش آگاهی، می توانید تبلیغات هدفمند مجدد را برای بازدیدکنندگان اجرا کنید و CTR خود را افزایش دهید. می‌توانید از گوگل ادوردز ، فیسبوک و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای اجرای مجدد تبلیغات استفاده کنید.

25. بهینه سازی برای موبایل - با توجه به اینکه 95 درصد از تمام جستجوهای ارگانیک در ایالات متحده از طریق تلفن همراه انجام می شود، مهم است که وب سایت شما برای موبایل بهینه شده باشد. اگر سایت شما در موبایل به درستی کار نکند، بازدیدکنندگان دکمه بازگشت را می زنند و احتمال کاهش CTR را به خطر می اندازند.

26. سایت خود را بومی سازی کنید – با بومی سازی محتوای خود، می توانید در معرض دید و ارتباط سایت خود را افزایش دهید. با استفاده از گزارش بلادرنگ MonsterInsights ، می‌توانید دریابید که کدام کشور و شهر بیشترین ترافیک را در بازه‌های زمانی مختلف ارسال می‌کنند.

سپس نام شهر یا کشور را در کلمات کلیدی، عنوان، عنوان یا درون محتوا بگنجانید تا همزمان با افزایش CTR، آن را برای بازدیدکنندگان خود مرتبط تر کنید.

گزارش بلادرنگ Monsterinsights برای محلی‌سازی
27. سرعت بارگذاری وب سایت را بهبود بخشید - اجازه دهید با آن روبرو شویم، هیچ کس یک وب سایت با بارگذاری کند را دوست ندارد. اگر وب سایت شما به موقع بارگذاری نشود و بازدیدکننده به نتایج جستجو برگردد، کلیک حساب نمی شود.

با بهبود سرعت بارگذاری وب سایت خود ، تجربه کاربری سریعی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می دهید که منجر به افزایش نرخ کلیک شما می شود.

کلمات پایانی: دوباره به گزارش کنسول جستجوی MonsterInsights مراجعه کنید
پس از تنظیم عنوان، توضیحات، URL و بهینه‌سازی محتوای خود برای گزیده‌ها و پیوندهای سایت، مجدداً به گزارش MonsterInsights Search Console مراجعه کنید تا هر گونه پیشرفت در CTR را مشاهده کنید.

می‌توانید از گزارش برای مقایسه نرخ کلیک خود قبل از ایجاد هرگونه تغییر استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا صفحات و کلمات کلیدی بهبود یافته و نیاز به توجه بیشتری را فهرست کنید. سپس می توانید ترفندهای مختلفی را که در بالا ذکر شده است امتحان کنید تا میزان کلیک آنها را بهتر کنید.

خودشه!

امیدواریم راهنمای ما در مورد روش‌های بدون دردسر برای بهبود CTR در 5 دقیقه یا کمتر مورد پسند شما قرار گرفته باشد. همچنین می توانید به راهنمای ما در مورد راهنمای مبتدیان برای ابعاد سفارشی در Google Analytics نگاه کنید .

1400/03/19

  • 1746 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...