آیا تگ های H1 رتبه سئو را بهبود می بخشد؟

آیا تگ های H1 رتبه سئو را بهبود می بخشد؟

آره. این پاسخ کوتاه است. برچسب های H1 می توانند رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود بخشند.

منطقی است، درست است؟ تگ‌های H1 ساختار می‌دهند، به خوانایی صفحه اضافه می‌کنند و اطمینان می‌دهند که هم کاربران و هم موتورهای جستجو درک واضحی از محتوای شما دارند. H1s به صفحات وب شما هدف روشنی می دهد که منجر به تجربه کلی بهتر کاربر می شود. و سئو، در نهایت، همه چیز در مورد کاربر است.

بنابراین بله، تگ های H1 می توانند رتبه سئو را بهبود بخشند، و آنها بخش مهمی از هر استراتژی سئو هستند. اما این به چه معناست و چگونه از آنها به طور موثر استفاده می کنید؟ در این پست، ما کمی عمیق‌تر به این می‌پردازیم که تگ H1 چیست، هدف آن در سئو و برخی از بهترین روش‌هایی که هنگام استفاده از تگ‌های H1 در محتوای خود باید رعایت کنید.

بیا شروع کنیم.

تگ H1 چیست؟

برای درک کامل نحوه استفاده موثر از تگ های H1 در استراتژی سئوی خود، باید ایده محکمی از چیستی آنها و اینکه چرا بر رتبه جستجو تاثیر می گذارد داشته باشید. بیایید با یک تعریف اولیه شروع کنیم.

تگ های H1 یک تگ HTML هستند که در صفحه مورد استفاده قرار می گیرند تا به موتورهای جستجو نشان دهند که صفحه شما در مورد چیست. این اولین تگ هدر است که در یک صفحه قابل مشاهده است و هنگامی که در خود کد مشاهده می شود، به نظر می رسد:

<h1> محتوای H1 </h1>

HTML دارای شش تگ عنوان مختلف است، بنابراین یک صفحه وب ممکن است چندین عنوان داشته باشد. اما H1 به طور معمول فقط یک بار استفاده می شود و مهم ترین تگ در نظر گرفته می شود. کمی مانند یک طرح کلی به آن فکر کنید. عنوان اصلی طرح کلی شما تگ H1 شما خواهد بود، در حالی که نقاط اصلی شما تگ های H2 و سایر نقاط فرعی H3s، H4s و غیره خواهند بود.DMG_Blog_How-Important-is-H1-Tag-for-SEO-InlIne (1)

آیا تگ های H1 همان تگ های عنوان هستند؟

سوالی که معمولاً هنگام بحث در مورد سئوی درون صفحه مطرح می شود، تفاوت بین تگ H1 و عنوان است. آنها شبیه به هم هستند، اما هرگز نباید آنها را اشتباه گرفت. در اینجا دلیل آن است:

تگ عنوان ( <title></title> ) چیزی است که در پنجره مرورگر و تکه‌های نتیجه جستجو ظاهر می‌شود. تگ H1 فقط در خود صفحه ظاهر می شود. موتورهای جستجو به برچسب های عنوان وزن بیشتری نسبت به هدرهای H1 می دهند.

اگر به مثال طرح کلی خود از بالا برگردیم، ممکن است یک برچسب عنوان را به عنوان طرح کلی صفحه و H1 را به عنوان عنوان روی صفحه قبل از ورود به قسمت اصلی خود در نظر بگیرید.

در بسیاری از موارد، تگ عنوان و H1 یک صفحه یکسان خواهد بود. به هر حال، در اهداف آنها همپوشانی وجود دارد. هر دو به منظور توضیح دادن به خواننده و موتورهای جستجو هستند که محتوای شما در مورد چیست. اما شرایطی وجود دارد که ممکن است کمی این برچسب ها را تغییر دهید. همه چیز به هدف صفحه شما و بهترین چیز برای خواننده بستگی دارد.

به یاد داشته باشید، تگ عنوان چیزی است که خوانندگان قبل از ورود به سایت شما می بینند، و H1 شما همان چیزی است که خوانندگان پس از ورود می بینند. در نظر گرفتن این تفاوت اساسی می تواند به شما کمک کند که چه زمانی آنها را ثابت نگه دارید و چه زمانی آنها را تغییر دهید.

برچسب ها و سئوی H1

رابطه بین برچسب های H1 و SEO کمی مبهم است. نظریه قبلاً این بود که موتورهای جستجو به طور خاص به سمت H1 ها کشیده می شدند تا مشخص کنند یک سایت در مورد چیست. بهترین روش فقط شامل مهم ترین کلمه کلیدی، تنها داشتن یک H1 در صفحه، و اطمینان از اینکه H1 اولین و بزرگترین قطعه متن است، می شود. حالا همه چیز تغییر کرده است.

کارشناسان سئو اکنون می گویند که باید تاکید بیشتری بر استفاده از هدر در سراسر صفحه به گونه ای باشد که برای خواننده منطقی باشد. خیلی مهم نیست که آن هدرها به عنوان H1، H2 برچسب گذاری شده باشند یا به عنوان یکی از آنها برچسب گذاری نشده باشند. تا زمانی که محتوای شما به گونه ای سازماندهی شده باشد که برای خوانندگان منطقی باشد، موتورهای جستجو نیز از این روش پیروی خواهند کرد.

بنابراین، اگرچه اکنون گفته می شود که H1 ها مستقیماً بر رتبه جستجو تأثیر نمی گذارند، اما همچنان بخش مهمی از سازماندهی یک سایت هستند. ارائه و خوانایی بر رتبه جستجو تأثیر می گذارد، بنابراین اگر بهینه سازی H1 را نادیده می گرفتیم ، بخش مهمی از تاکتیک های SEO را نادیده می گیریم.

بهترین روش ها برای بهینه سازی تگ های H1

خوب، بنابراین ما اهمیت آنها را درک می کنیم. بیایید در مورد بهترین شیوه ها صحبت کنیم. چگونه مطمئن می شوید که ارزش تگ های H1 و عناوین صفحه را به طور کلی دریافت می کنید؟ در اینجا چند نکته سریع وجود دارد.

از کلمات کلیدی به صورت استراتژیک استفاده کنید - نکته کلیدی در اینجا عمدی بودن و عدم ارسال هرزنامه است. H1 شما باید حتما شامل کلمه کلیدی اصلی شما باشد. سرصفحه های بعدی باید آن را در مواقعی که منطقی است شامل شود. همیشه به یاد داشته باشید که خوانایی در درجه اول قرار دارد و موتور جستجو در درجه دوم قرار دارد. یک تجربه کاربری خوب به سئوی خوب ترجمه می شود.
هدف کاربر به اندازه تجربه کاربر مهم است. هنگام نوشتن H1 خود، به این فکر کنید که کاربر هنگام ورود به سایت شما انتظار دارد چه چیزی را ببیند.

عنوان و تگ های H1 شما باید با هم کار کنند تا کاربر شما را جذب کند و سپس محتوای شما باید کار را با کشیدن خواننده به پایین صفحه به پایان برساند. اگر همه چیز منطبق باشد و با هدف هماهنگ باشد، متوجه نرخ پرش پایین تری خواهید شد که در دراز مدت می تواند منجر به افزایش رتبه بندی موتورهای جستجو شود.


از سرفصل ها برای سازماندهی صفحه خود استفاده کنید - سرصفحه ها ساختار محتوای شما را می دهند. با توجه به اینکه 55 درصد بازدیدکنندگان کمتر از 15 ثانیه را در یک سایت صرف می کنند، شما فرصت بسیار کمی برای جلب توجه آنها دارید.

با دانستن اینکه اکثر کاربران به دنبال پاسخ های سریع برای سؤالات خاص هستند، تجزیه محتوای شما به سرفصل های قابل هضم به کاربر نشان می دهد که محتوای شما پاسخ مورد نظر خود را دارد. H1 های خود را به عنوان عنوان یک کتاب، با H2 های خود به عنوان فصل های کتاب، و هر سرصفحه بعدی را به عنوان موضوعات فرعی در فصل ها در نظر بگیرید. خواندن یک محتوای سازمان یافته بسیار آسان تر است.

فقط از One H1 استفاده کنید - داشتن H1 های متعدد به سئو آسیب نمی رساند. جان مولر ، تحلیلگر ارشد روندهای وب مستر گوگل، آن را بی‌درنگ بیان می‌کند. اما این به این معنی نیست که این بهترین روش سئو است. داشتن H1 بیش از حد می تواند گیج کننده باشد. از آنجایی که آنها شبیه عنوان هستند، خوانندگان ممکن است ندانند به کجا نگاه کنند و سازمان در نهایت از پنجره بیرون می رود. باز هم، سئو به معنای یافتن بهترین راه برای ارائه محتوا به خوانندگان است.


مقالات آموزشی سئو که دیدن آنها در ادامه خالی از لطف نیست:

   آموزش تکنیک های ارتقا نرخ کلیک و افزایش CTR و تعریف Impression

تعریف CTR و Impressionبطور خلاصه CTR مخفف عبارات click Through Rate که در بین وبمستران ایران...

   آموزش سئو داخلی (درون صفحه سایت) بصورت کامل

بسیاری از مردم فکر می کنند که چیزی بیشتر از پاشیدن چند کلمه کلیدی اینجا و آنجا برای سئو داخلی...

   آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

   ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2022)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

   بزرگترین اشتباهات در سئو که باید هنگام بازطراحی سایت خود از بکارگیری آنها بپرهیزید

آرشیو اشتباهات سئو حذف محتوای برنده نادیده گرفتن زمان بارگذاری و بهینه سازی موبایل نادیده...

   راهنمای جامع فایل سیستم (کمپین بازدید نامحدود بهبود الکسا و سیمیلار وب)

فایل مخصوص سیستم متناسب با بسته انتخابی را از طریق گزینه "rank.zip" یا "alexa.zip" دانلود و...



اشتباهات رایج H1 که باید از آنها اجتناب کرد

هنگام بهینه سازی H1s خود برای سئو، آگاهی از برخی اشتباهات رایج که می تواند به تلاش های شما آسیب برساند، مفید است. در اینجا چیزی است که می خواهید از آن اجتناب کنید:

استفاده از لوگوها به عنوان H1 - H1 همیشه باید متن باشد، نه تصویر.
استفاده از H1 های متعدد - استفاده از چندین هدر اشکالی ندارد، اما برای اینکه همه چیز را برای خواننده خود سازماندهی کنید، به جای تگ H1 از تگ های هدر بعدی (H2s، H3s و غیره) استفاده کنید.
پنهان کردن برچسب های H1 - این به معنای پوشاندن هدرهای خود است، بنابراین آنها مانند هدر به نظر نمی رسند اما همچنان دارای تگ H1 هستند. این "پوشش" نامیده می شود و نقض دستورالعمل های وب مستر گوگل است. پنهان کردن تگ های H1 می تواند به طور قابل توجهی به رتبه بندی شما آسیب برساند و حتی منجر به جریمه شدن خود گوگل شود.


قرار دادن آن در عمل
پس چه آموخته ایم؟ H1 ها برای سئو مهم هستند. درک اینکه چگونه کلمه کلیدی خود را به صورت استراتژیک و در عین حال نامحسوس ترکیب کنید به شما کمک می کند رتبه خود را در صفحات نتایج موتور جستجو بهبود بخشید.

اما مهم ترین چیزی که باید در نظر داشته باشید کاربر شما است.

کلمات کلیدی را در H1 ها صرفاً برای این کار قرار ندهید.

قبل از هر چیز، همیشه مطمئن شوید که محتوای شما برای خواننده قابل خواندن و ارزشمند است.

سپس، در نظر بگیرید که چگونه مناطق کوچکی از محتوای خود را بهینه کنید تا در جستجوی رقابتی باقی بمانید و در عین حال از الگوریتم های پیچیده موتور جستجو پیشی بگیرید.

1401/06/03

  • 17675 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...