برندسازی و بازاریابی: چگونه با هم کار می کنند؟

برندسازی و بازاریابی: چگونه با هم کار می کنند؟


برندسازی و بازاریابی دو روی یک سکه هستند – شما نمی توانید یکی را بدون دیگری در نظر بگیرید.

چه در حال اجرای تبلیغات، ایجاد ایمیل، تولید پست های وبلاگ یا انجام هر کار بازاریابی دیگری باشید، فکر کردن به برندسازی غیرعادی نیست. در واقع، اگر اینطور نیستید، اشتباه انجام می دهید.

جایی که مردم دچار لغزش می شوند در تمایز بین آنهاست. ما فرض می کنیم چون آنها بسیار در هم تنیده هستند، آنها یک چیز هستند. اینطور نیست.

برندسازی در مقابل بازاریابی، برندسازی و بازاریابی، بازاریابی و برندسازی
تمایز بین این مفاهیم و قدردانی از تعامل برای برقراری ارتباط موثر و مداوم پیام شرکت شما بسیار مهم است.

شما به صدای برند، هویت و شخصیت نیاز دارید. شما باید نه تنها آنچه را که می گویید بلکه نحوه بیان آن را نیز در نظر بگیرید. و باید به این فکر کنید که چگونه این شخصیت شرکت به کانال های بازاریابی مختلف تغذیه می کند.

در حالی که ما اغلب پویایی برندسازی و بازاریابی را به عنوان یک تضاد در نظر می گیریم، آنها واقعاً کاملاً مکمل هستند. بیا شروع کنیم.

بازاریابی و برندسازی خود را ارتقا دهید! برای هماهنگ کردن قیف برندسازی، بازاریابی و فروش خود با راه حل های SEO، بازاریابی محتوا و PPC مبتنی بر نتایج، یک مشاوره رایگان برنامه ریزی کنید!

برندسازی چیست؟
ما می توانیم یک شرکت را به عنوان یک شخصیت در نظر بگیریم. مطمئناً از افراد زیادی تشکیل شده است، اما اینطور درک نمی شود. وقتی به شرکت‌های خاصی فکر می‌کنیم، آن‌ها را تا جایی که می‌توانیم مادر یا بهترین دوستمان به درستی توصیف می‌کنیم.

نایک در حال حرکت و فعال است. اپل شیک، ظریف و حرفه ای است، در حالی که Skittles عجیب و غریب و حواس پرت است. تقریباً می توانید تصور کنید که همه آنها در یک مهمانی چگونه عمل می کنند.

این نبوغ برندسازی است – این امر غیرانسانی را به انسان تبدیل می کند.

ایجاد هویت برند هرگز آسان نیست، اما می تواند بازی را تغییر دهد. اپل از هویت برند خود برای ایجاد لشکر طرفداران پرشور استفاده می کند: آیا بدون داشتن زبان زیبایی شناختی و برند واضح، تقریباً به همان اندازه مؤثر خواهد بود؟ ظاهراً استیو جابز اینطور فکر نمی کرد.

از خودت بپرس:

ما به چه چیزی اعتقاد داریم؟
چه ارزش هایی را با شرکت خود مرتبط می کنیم؟
صنعت ما چیست؟ و چگونه برند ما را مطلع می کند؟ (شما داروها را از برندی که مانند Skittles رفتار می کند نمی خرید.)
چگونه می خواهید شما را درک کنند؟
حالا بیایید ببینیم برندسازی و بازاریابی چگونه با هم کار می کنند.

بازاریابی چیست؟
بازاریابی روشی برای برقراری ارتباط با خدمات و محصولات شماست. این می تواند تبلیغات دیجیتال، پست های وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی، خبرنامه ها، ایمیل ها و موارد دیگر باشد. این هنر فروش به مخاطب است.

با این حال، زمانی که بیش از حد کلی باشد، تلاش‌های بازاریابی بی‌ثمر می‌شوند: آنها بی‌تفاوت هستند.

اینگونه است که بازاریابی و برندسازی با هم کار می کنند. برند شما صدایی را برای تزریق شخصیت به بازاریابی شما فراهم می کند.

دوباره در مورد آنها به عنوان مردم فکر کنید - در حالی که دو برند می توانند در مورد یک موضوع صحبت کنند، نحوه انجام این کار متفاوت است. آنها روی چه چیزی تمرکز می کنند؟ از چه کلماتی استفاده می کنند؟ لحن آنها چیست؟

برندسازی در مقابل بازاریابی: همکاری با یکدیگر
ما اصول را درک می کنیم. حالا بیایید در مورد کنار هم قرار دادن این دو مفهوم صحبت کنیم.

قبل از اینکه بازاریابی را شروع کنید - چه لوگو یا پست های وبلاگ - به یک استراتژی برندسازی نیاز دارید. هدف اساسی شما ایجاد رابطه با مشتری است: ایجاد وفاداری به برند.

برای انجام این کار، نام تجاری خود را به عنوان یک شخصیت بنویسید. آنها چه کسانی هستند؟ اگر یک داروساز بودید، می‌توانستید پیرزن مهربانی باشید که حقیقت بی‌روشن را با دقت به شما می‌گوید. اگر فروشنده مبلمان هستید، می توانید فردی باشید که همیشه به دنبال مشتریانش است و بهترین معامله را به آنها ارائه می دهد.

شما همچنین می خواهید آنچه را که نیستید ثابت کنید. اگر لحن شما از یک فرد مسن دلسوز و عاقل است، استفاده از زبان عامیانه تصویر برند شما را از بین می برد. می توانید بگویید: "درب ما همیشه برای گفتگوی صادقانه در مورد سلامتی شما باز است". شما نمی توانید بگویید، "زنگی به ما بده تا در مورد چیزهای جدیدی که برای توست چت کنیم."

با در نظر گرفتن صدای برند خود، به این فکر کنید که چگونه یک ایمیل سبد خرید رها شده یا پست رسانه های اجتماعی را در صدای برند خود بنویسید. آیا مانند اسکیتلز شوخ و غریب خواهید بود ("فقط به شما یک پوک می زنم.") یا مانند اپل ("در اینجا یک یادآوری ملایم است.").

این به شما بستگی دارد.

برندسازی در مقابل بازاریابی: یک مثال
کوکاکولا بخور

علیرغم اینکه یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در جهان هستند – و اساساً برای همه بازاریابی می‌کنند – آن‌ها صدای برند واضحی از مثبت بودن، دوستانه بودن و لذت بردن از لذت‌های ساده زندگی را ایجاد کرده‌اند: مانند به اشتراک گذاشتن یک کوکاکولا با دوستان.

کوکاکولا با ترجمه این برندسازی به بازاریابی، کمپینی به نام «به اشتراک گذاری یک کولا » ایجاد کرد . بطری‌ها و قوطی‌ها با نام‌های رایج شخصی‌سازی می‌شدند و کپی و تصاویر آن‌ها در مورد اشتراک‌گذاری لحظه‌ای شادی با دوستان و خانواده خود صحبت می‌کردند.

در مقابل، نام تجاری MailChimp خنده دار و واقعی است. حتی نام ایده جالبی است. با این وجود، زبانی واضح و دقیق دریافت می کنید که با لحنی ملایم نوشته شده و پر از ابله های کوچک سرگرم کننده است. صفحه فرود آنها را بخوانید و رنگ های زنده، زبان باز و آموزنده و چند نظر خشک و شوخ را خواهید دید.

نتایج متفاوت؛ همین ایده

برندسازی و بازاریابی: چند نکته مفید
ما آن را دریافت می کنیم. همه اینها می تواند کمی گیج کننده باشد - همانطور که از دیدگاه برند خود شروع به نوشتن می کنید، آسان تر می شود. دیر یا زود، طبیعت دوم خواهد بود.

از دیگر مقالات آموزش سئو ما دیدن کنید:

   بزرگترین اشتباهات در سئو که باید هنگام بازطراحی سایت خود از بکارگیری آنها بپرهیزید

آرشیو اشتباهات سئو حذف محتوای برنده نادیده گرفتن زمان بارگذاری و بهینه سازی موبایل نادیده...

   دیجیتال مارکتینگ چیست؟ مبانی دیجیتال در بازاریابی

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آیا اصول بازاریابی دیجیتال با گوگل را می دانید و درک می کنید؟ دیجیتال...

   آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

   آیا تگ های H1 رتبه سئو را بهبود می بخشد؟

آره. این پاسخ کوتاه است. برچسب های H1 می توانند رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود بخشند. منطقی...

  SEO وبینار: چگونه وبینار خود را برای نتایج بهینه کنیم

4 روش برای بهینه سازی وبینار خود برای جستجو یک موضوع وبینار را بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی...

20 ایده برتر برای افزایش فروش

آیا برای افزایش فروش به ایده های غیرقابل پیش بینی نیاز دارید؟ بیایید صادق باشیم – تمام تلاش‌های...

اینجا نکاتی وجود دارد:

برند خود را در سه کلمه توصیف کنید . با تمرکز بر سه ویژگی، می توانید از کشیده شدن خود به تمام جهات مختلف جلوگیری کنید.
برندینگ انعطاف پذیر است . حتی پر جنب و جوش ترین دوستان ما گاهی اوقات جدی هستند. فقط به این دلیل که شما یک برند خاص دارید، موقعیت‌های خاص نیاز به تغییر دارند. لازم نیست هر بخش از بازاریابی دقیق باشد. بلکه ایجاد تداوم و شخصیتی است که مشتریان با آن آشنا می شوند.
با رسانه سازگار شوید . بسته به زمینه، ما به روش های مختلف صحبت می کنیم. برند شما نیز باید این کار را انجام دهد. رسانه بازاریابی شما هر چه که باشد، صدای برند خود را با مخاطبانی که با آنها صحبت می کنید، تطبیق دهید. اگر با همتایان تجاری خود صحبت می کنید، نسبت به زمانی که مشتری را در مورد محصول خود متقاعد می کنید، حرفه ای تر و آگاه تر خواهید بود.
به همان اندازه کاری است که انجام نمی دهید و کاری که انجام می دهید . بایدها و نبایدهای برندسازی خود را فهرست کنید – و اینکه چگونه با اشکال مختلف بازاریابی ارتباط دارند. آیا از ایموجی ها در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید یا خیر؟ آیا از زبان عامیانه استفاده می کنید - اگر چنین است، چه زمانی؟ شما می خواهید این قوانین را در یک راهنمای استفاده کنید که همه افراد در کسب و کار شما می توانند از آن پیروی کنند.
به یاد داشته باشید: کلید برندسازی و بازاریابی ثبات است. خیلی از هنجار خود منحرف شوید و این می تواند به قدری آزاردهنده باشد که گویی پدربزرگ شما ناگهان یک گیمر مشتاق شده است.

برندسازی و بازاریابی: آنها با هم کار می کنند
آیا استراتژی های برندینگ و بازاریابی شما همسو نیستند یا نتیجه ای به همراه ندارند؟ با یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار کنید که اهمیت اتحاد صدای برند شما و استراتژی بازاریابی اینترنتی را درک کند.

1401/06/13

  • 15323 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...