خطاهای کروال و بودجه خزش گوگل: آیا آنها فاکتورهای رتبه بندی گوگل هستند؟

خطاهای کروال و بودجه خزش گوگل: آیا آنها فاکتورهای رتبه بندی گوگل هستند؟
 
آیا خطاهای خزیدن یک عامل رتبه بندی هستند؟ ما از اسناد گوگل برای بررسی واقعیت و پیدا کردن آن بهره برده ایم.
خطاهای خزیدن و بودجه خزیدن: آیا آنها فاکتورهای رتبه بندی گوگل هستند؟
اگر یک صفحه وب منتشر می کنید، آیا موتورهای جستجو آن را رتبه بندی می کنند؟
 
نه همیشه.
برای اینکه یک موتور جستجو بتواند صفحه شما را رتبه بندی کند، ابتدا باید آن را بخزد.
اینجاست که بودجه خزیدن وارد عمل می شود.
 
موتورهای جستجو از بودجه خزیدن خود برای خزیدن وب سایت شما استفاده می کنند.
اگر یک خطای خزیدن در صفحه وب وجود داشته باشد (یعنی 404، 403، 503، و غیره)، موتورهای جستجو صفحه دارای خطا را نمی خزند.
 
در تلاش برای یک بار برای همیشه درست کردن رکورد، ما از اسناد گوگل استفاده کرده ایم تا این افسانه رایج SEO را بررسی کنیم.
 
???? حقیقت را در مورد برخی از خطاهای خزیدن خود و باورهای بودجه خزیدن در پیش رو پیدا کنید.
 
ادعا: خطاهای خزیدن و خزیدن بودجه به عنوان عوامل رتبه بندی
قبل از بررسی شواهد، در اینجا کمی تجدید نظر در مورد خطاهای خزیدن و بودجه خزیدن ارائه شده است.
 
خطای Crawl چیست؟
خطاهای Crawl مسائلی هستند که موتورهای جستجو هنگام تلاش برای دسترسی به یک صفحه وب کشف می کنند. این خطاها موتورهای جستجو را از خواندن و نمایه سازی محتوای شما باز می دارد.
 
اگر موتورهای جستجو نتوانند محتوای شما را بخوانند یا فهرست کنند، شانس رتبه بندی برای آن صفحات کم است.
 
Crawl Budget چیست؟
بودجه خزیدن به تعداد صفحاتی که یک موتور جستجو می تواند بخزد اشاره دارد. گوگل بودجه خزیدن خود را با دو عامل تقسیم می کند:
 
محدودیت سرعت خزیدن، سرعت صفحات، خطاهای خزیدن و محدودیت خزیدن در Google Search Console تنظیم شده است.
تقاضای خزیدن، به معنای محبوبیت صفحات شما از آنجایی که به تازگی مرتبط است.
هنوز با من؟ حال بیایید بررسی کنیم که چگونه خطاهای خزیدن و بودجه خزیدن بر رتبه بندی تأثیر می گذارد.
 
خطاهای خزیدن و خزیدن بودجه به عنوان عوامل رتبه بندی: شواهد
آیا خطاهای کرال یک عامل رتبه بندی هستند؟
بیایید فقط این را در آنجا مطرح کنیم: نه، خطاهای خزیدن یک عامل رتبه بندی نیستند.
 
در واقع، جان مولر از گوگل می‌گوید که طبیعی است که 30 تا 40 درصد از URLها در کنسول جستجوی گوگل خطاهای 404 را برگردانند .
 
آیا Crawl Budget یک عامل رتبه بندی است؟
در سال 2009، گوگل تایید کرد که تنها می تواند درصدی از محتوای اینترنت را شناسایی کند.
 
اینترنت مکان بزرگی است . محتوای جدید همیشه در حال ایجاد است. Google تعداد محدودی از منابع دارد، بنابراین وقتی با مقدار تقریباً نامتناهی از محتوای موجود آنلاین روبرو می‌شوید، Googlebot فقط می‌تواند درصدی از آن محتوا را پیدا کرده و بخزد.
 
سپس، از محتوایی که خزیده‌ایم، فقط می‌توانیم بخشی را فهرست کنیم.»
 
در سال 2017، Gary IIlyes، تحلیلگر روند Google Webmaster، « What Crawl Budget Means for Googlebot » را منتشر کرد، که توضیح می‌دهد Google چگونه بودجه خزیدن را محاسبه می‌کند.
 
گوگل در ابتدای این مقاله می گوید:
 
«اول، ما می خواهیم تأکید کنیم که بودجه خزیدن، همانطور که در زیر توضیح داده شده است، چیزی نیست که اکثر ناشران نگران آن باشند. اگر صفحات جدید تمایل دارند در همان روزی که منتشر می شوند خزیده شوند، بودجه خزیدن چیزی نیست که مدیران وب سایت ها باید روی آن تمرکز کنند.
 
به همین ترتیب، اگر سایتی کمتر از چند هزار URL داشته باشد، در بیشتر مواقع به طور موثر خزیده می شود.
 
و در پایین، گوگل پاسخ می دهد که آیا خزیدن یک عامل رتبه بندی است یا خیر:
 
"افزایش نرخ خزیدن لزوما به موقعیت های بهتر در نتایج جستجو منجر نمی شود. گوگل از صدها سیگنال برای رتبه بندی نتایج استفاده می کند، و در حالی که خزیدن برای حضور در نتایج ضروری است، سیگنال رتبه بندی نیست.
 
شما آن را مستقیماً از Google دارید. بودجه خزیدن یک عامل رتبه بندی نیست.
 
اکنون، اگر علاقه مند به یادگیری نحوه بهینه سازی بودجه خزیدن خود هستید، نیکلاس وارگاس، مشارکت کننده ژورنال موتور جستجو، هر آنچه را که باید در مورد آن بدانید را در اینجا به اشتراک می گذارد.

از مقالات آموزش سئو شیک رنک در ادامه دیدن کنید:

   7 نکته کلیدی برای بهینه سازی بودجه خزش یا Crawl برای سئو سایت

  بودجه Crawl یک مفهوم حیاتی SEO است که اغلب نادیده گرفته می شود.   وظایف و مسائل بسیار زیادی...

   (مهم) 11 عوامل مهم رتبه بندی گوگل که باعث افزایش بازدید سایت می شود

نتیجه جستجوی شماره یک در گوگل بیش از 39 درصد از کل کلیک ها را دریافت می کند . این بدان معناست که...

   10 روش برای اینکه گوگل سایت شما را ایندکس کند (که در واقع کار می کند)

اگر گوگل وب سایت شما را ایندکس نکند، شما تقریبا پنهان هستید.شما برای هیچ عبارت جستجویی ظاهر...

   13 روش برای به دست آوردن لینک های معتبر به وب سایت شما به صورت رایگان

در آن روزگار، با جمع آوری تعداد زیادی بک لینک، به راحتی می شد در نتایج جستجو امتیاز بالایی کسب...

   15 آموزش اصولی برای ایندکس کردن سریع سایت شما در گوگل

آیا همه ما نمی خواهیم در صفحه اول گوگل باشیم؟ شاید هم رتبه اول؟ احتمالاً صاحب وب سایتی وجود ندارد...

   15 ابزار مفید سئو که می تواند به سایت شما کمک کند

 داشتن یک استراتژی سئو همیشه کافی نیست. شما همچنین به مجموعه ابزارهای مناسب برای اجرای آن...

   15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی..

 
خطاهای خزیدن و خزیدن بودجه به عنوان سیگنال رتبه بندی:
 
خطاهای خزیدن و  Crawl Budget: آیا آنها فاکتورهای رتبه بندی گوگل هستند؟
 
فقط در صورتی که مستقیماً به انتهای این فصل رفتید بدون اینکه چیز دیگری بخوانید، دوباره بگوییم: نه خطاهای خزیدن و نه بودجه خزیدن، فاکتورهای رتبه بندی گوگل نیستند.
 
گفته می‌شود، اگر صفحه‌ای را نتوان ایندکس کرد یا رندر کرد، رتبه‌بندی نمی‌شود (یا هیچ ارزش پیوندی را پاس نمی‌کند). خطاهای Crawl می تواند نشان دهد که آیا این اتفاق در سایت شما رخ می دهد یا خیر، بنابراین یک بررسی سئو مهم است.
 
در حالی که در مورد مدیریت خطاهای خزیدن و بودجه خزیدن در مورد استراتژی سئوی شما، هیچ مدل یکسانی و جهانی وجود ندارد، اما دانستن این نکته کمک می کند که تعداد زیادی از خطاهای خزیدن در کنسول جستجوی Google به طور مستقیم انجام نمی شود. بر رتبه بندی شما تاثیر بگذارد.

1401/06/17

  • 1 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...