داشتن یک استراتژی سئو همیشه کافی نیست.
شما همچنین به مجموعه ابزارهای مناسب برای اجرای آن استراتژی نیاز دارید.
در اینجا لیستی از 15
ابزار مفید سئو وجود دارد که هر سئو کاری باید از آنها استفاده کند.
این ابزارهای سئو می توانند به ساده سازی فرآیند بهینه سازی موتور جستجو کمک کنند و همه چیز را کمی آسان تر کنند.
1. کنسول جستجوی گوگل
کنسول جستجوی گوگل یک چاقوی ارتش سوئیسی برای متخصصان سئو است. هر سئو باید از کنسول جستجوی گوگل استفاده کند زیرا:
اول، داده های عملکرد جستجوی ارزشمندی را ارائه می دهد.
دوم، ابزارهای مختلفی را در اختیار متخصصان سئو قرار میدهد تا آزمایشهای مختلف را انجام دهند (به عنوان مثال، بازرسی URL، موارد حیاتی وب) و یافتن بسیاری از مسائل بالقوه SEO (مانند خزیدن، فهرستسازی، خطاهای نحوی دادههای ساختاریافته، مجازاتهای دستی توسط Google).
2. گوگل آنالیتیکس
بهینه سازی موتورهای جستجو یک فرآیند طولانی مدت است که در آن ممکن است مجبور شوید به طور منظم موارد را بر اساس داده هایی که دریافت می کنید تغییر دهید. شما باید بدانید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند.
گوگل آنالیتیکس نحوه به دست آوردن تمام داده هایی است که به شما امکان می دهد در مورد استراتژی سئو و جهت کلی کسب و کار خود تصمیمات آگاهانه و مبتنی بر داده بگیرید.
با Google Analytics، می توانید ببینید:
کدام صفحات بیشترین ترافیک را به وب سایت شما می آورند
مخاطب شما کیست
از کدام کانال ها برای دسترسی به وب سایت شما استفاده می کنند
نحوه تعامل و تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت شما
چند بازدید کننده را به سرنخ تبدیل می کنید
اکثر مشتریان بالقوه شما در کدام مرحله از قیف فروش خارج می شوند
و بیشتر.
3. قورباغه جیغ
بهینه سازی موتورهای جستجو اغلب با خزیدن در وب سایت شما و وب سایت رقیب شما شروع می شود و برای این کار به یک ابزار خزیدن SEO نیاز دارید.
Screaming Frog یک خزنده سئو بسیار محبوب است که می تواند هر وب سایتی را برای شما بخزد و تمام اطلاعات را به روشی آسان و قابل درک ارائه دهد.
با Screaming Frog میتوانید اطلاعات ارزشمند زیادی در مورد هر وبسایتی پیدا کنید: اشتباهات خزیدن، عناوین و توضیحات متا از دست رفته، زنجیرهها و حلقههای تغییر مسیر، مشکلات رندر جاوا اسکریپت، خطاهای کد پاسخ و موارد دیگر.
-
چند مقاله جدید مرتبط سئو را در ادامه حتما دیدن کنید:
4. SEMRush
SEMRush یک ابزار چند ویژگی است که می تواند تقریباً هر پایه در سئو را پوشش دهد. SEMRush به شما اجازه می دهد:
برای کمک به شناسایی کلمات کلیدی که باید هدف قرار دهید، تحقیقات عمیقی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید
تجزیه و تحلیل دقیق رقبا را انجام دهید تا ببینید رقبای شما چگونه عمل می کنند
یک تجزیه و تحلیل بک لینک انجام دهید تا ببینید همه بک لینک های خود را از کجا دریافت می کنید و از کجا می توانید فرصت های بیشتری را جستجو کنید
یک ممیزی سایت انجام دهید تا انواع مختلف مسائل فنی و سئو را شناسایی کرده و نحوه رفع آنها را بیاموزید
رتبه بندی و موقعیت موتورهای جستجو را برای کلمات کلیدی خاص دنبال کنید
و بیشتر.
5. احرف
Ahrefs مجموعه ای از ابزارهای بسیار شبیه به SEMRush است. این بیشتر به ترجیحات شما بستگی دارد که آیا می خواهید از Ahrefs یا SEMRush استفاده کنید.
با این حال، Ahrefs کمی بیشتر بر روی تجزیه و تحلیل بک لینک تمرکز می کند و ابزارهای تجزیه و تحلیل بک لینک آنها از بهترین ها در صنعت سئو در حال حاضر هستند.
Ahrefs همچنین به شما اجازه می دهد تا توزیع کلیک کلمات کلیدی را مشاهده کنید، تاریخچه SERP را تجزیه و تحلیل کنید، پیوندهای خروجی را نظارت کنید، پیوندهای داخلی را تجزیه و تحلیل کنید، و شکاف های محتوا را کشف کنید.
6. تغییر مسیر
تغییر مسیرها رایج هستند - به ویژه برای وب سایت های تاسیس شده که مدتی در دسترس بوده اند. اما چگونه می توان بررسی کرد که آیا یک صفحه دارای تغییر مسیر مناسب و عملکردی است؟
Redirect Path یک افزونه Google Chrome است که مشاهده آن را بسیار آسان می کند. مسیری را ترسیم میکند که خزندههای موتورهای جستجو برای رسیدن به یک وبسایت طی میکنند و تمام صفحات در مسیری که تغییر مسیرها در آن قرار دارند را نشان میدهد.
7. ابزار Panguin
آیا تا به حال درصد زیادی از ترافیک جستجو را از دست داده اید و به این فکر کرده اید که آیا این فقط یک به روز رسانی الگوریتم جستجوی گوگل بوده است یا اشتباهی انجام داده اید؟
خوشبختانه ابزاری وجود دارد که می تواند به شما در پاسخ به این سوال کمک کند.
Panguin Tool ترافیک جستجوی شما را با بهروزرسانیهای الگوریتم جستجوی Google ردیف میکند، بنابراین میتوانید ببینید که آیا کاهش ترافیک با بهروزرسانی الگوریتم Google مطابقت دارد یا خیر.
8. BrowSEO
BrowSEO یک ابزار مفید SEO است که به شما امکان می دهد به راحتی آنچه را که با عناصر سئوی درون صفحه یک صفحه در حال انجام است مشاهده کنید.
به سادگی URL را بچسبانید و می توانید تعدادی از عناصر مهم را مشاهده کنید: تگ های عنوان، عنوان متا، توضیحات متا، کد وضعیت، لینک های خارجی، لینک های داخلی، لینک های nofollow، وضعیت تگ روبات ها و موارد دیگر.
9. AnswerThePublic
سئو تا حد زیادی به محتوای باکیفیت بستگی دارد و ارائه ایدههای جدید و مرتبط به محتوا به طور منظم ممکن است دشوار باشد. AnswerThePublic می تواند آن کار را کمی آسان تر کند.
با استفاده از یک کلمه کلیدی seed از شما، AnswerThePublic میتواند فوراً دهها ایده محتوا را بر اساس سؤالات مختلفی که افراد در وب درباره آن موضوع جستجو میکنند، به اشتراک بگذارد.
اگر میخواهید محتوای وبسایت خود را برای جستجوی صوتی و/یا Google Featured Snippets بهینه کنید، این ابزار بسیار مفیدی است .
10. BuzzSumo
سیگنال های اجتماعی می توانند به یک صفحه وب در رتبه بندی جستجو کمک کنند. BuzzSumo می تواند به شما کمک کند صفحاتی را که بیشترین اشتراک گذاری را در رسانه های اجتماعی دارند شناسایی کنید.
ایده این است که محتوای بهتری را در مورد موضوعات مشابه ایجاد کنید و آنها را در پلتفرمهای رسانه اجتماعی با بهترین عملکرد به اشتراک بگذارید تا ترافیک را افزایش دهید و سیگنالهای مثبتی برای موتورهای جستجو ایجاد کنید.
11. vidIQ
اگر بازاریابی ویدیویی یوتیوب بخشی از برنامه سئوی شما است، به تحقیق کلمات کلیدی و ابزارهای سئو برای YouTube نیاز دارید. اکثر ابزارهای ذکر شده در بالا برای YouTube کار نمی کنند.
vidIQ ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که برای SEO YouTube به آن نیاز دارید. با vidIQ، می توانید:
در مورد بهترین کلمات کلیدی برای محتوای ویدیویی خود تحقیق کنید
حجم جستجوی ماهانه YouTube برای بسیاری از کلمات کلیدی را ببینید
برچسب های مناسبی را برای ویدیوهای YouTube خود تنظیم کنید
تجزیه و تحلیل کنید که رقبای شما کدام کلمات کلیدی را با ویدیوهای خود هدف قرار می دهند
یک احمق کانال را هدایت کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.
و بیشتر.
12. Google Trends
در حین تحقیق در مورد کلمات کلیدی، با صدها کلمه کلیدی روبرو خواهید شد و ده ها مورد از آنها را لیست کوتاه می کنید.
با این حال، همه کلمات کلیدی را نباید دنبال کرد.
قبل از نهایی کردن یک کلمه کلیدی، مطمئن شوید که آن را از طریق
Google Trends اجرا کنید تا ببینید انتظار می رود آن کلمه کلیدی در آینده چگونه کار کند. یک کلمه کلیدی ممکن است برای همه چیزهایی که می دانید روند نزولی داشته باشد. در این صورت، ممکن است بهترین ایده نباشد که زمان، پول و تلاش خود را صرف یک عبارت کلیدی هولناک کنید.
Google Trends به شما کمک می کند از پایداری و موفقیت بلندمدت کلمه کلیدی و استراتژی SEO خود اطمینان حاصل کنید.
13. به یک خبرنگار کمک کنید (HARO)
Help a Reporter Out یا HARO ابزاری است که کارشناسان را به صورت آنلاین با خبرنگاران مرتبط می کند.
ممکن است تعجب کنید که چگونه با سئو مطابقت دارد.
این برای سئو کار می کند زیرا HARO یک منبع عالی از بک لینک های معتبر برای وب سایت شما فراهم می کند. اگر بتوانید با ارائه اطلاعات تخصصی و قابل اعتماد در مورد موضوعی که با آن آشنا هستید به یک خبرنگار کمک کنید، می توانید بک لینک های ارزشمندی را از وب سایت های مطرح دریافت کنید.
14. Google PageSpeed Insights
بررسی سرعت وب سایت و سرعت آن به سرعت به یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو برای وب سایت ها در هر نوع و اندازه تبدیل شده است.
ابزار Google PageSpeed Insights به شما کمک میکند عملکرد سایت خود را در دستگاههای دسکتاپ و تلفن همراه اندازهگیری کنید و همچنین نکات کاربردی در مورد اینکه چگونه میتوانید سرعت بارگذاری وبسایت خود را بهبود ببخشید به اشتراک میگذارد.
جدای از پیشنهادات فنی،
Google PageSpeed Insights همچنین اطلاعات ارزشمندی در مورد وضعیت حیاتی وب اصلی در وب سایت شما به اشتراک می گذارد.
15. Yoast SEO
یک وب سایت موفق به محتوا نیاز دارد - محتوای زیادی. و برای مدیریت و بهینه سازی تمام آن محتوا برای جستجوی گوگل به یک ابزار سئو قدرتمند نیاز دارید.
این زمانی است که افزونه Yoast SEO برای وردپرس وارد می شود.
Yoast SEO نصبشدهترین و محبوبترین افزونه سئو برای وردپرس است و به شما اجازه میدهد تا عملکردهای مهم مختلفی را انجام دهید، به عنوان مثال، خوانایی محتوای خود را اندازهگیری کنید، تغییر مسیرها را تنظیم کنید، کلمات کلیدی را در سراسر محتوا بهینه کنید، عنوان متا و توضیحات متا را بهینه کنید. تا تگ های متعارف و موارد دیگر.
ابزارهای سئوی رایگان SEO Site Checkup را تست کنید
ابزارهای سئو که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، همگی به یک روش کمک می کنند. این لیست دارای ابزارهای رایگان متعددی است، بنابراین مطمئن شوید که تا جایی که می توانید تعداد زیادی از آنها را بررسی کنید و ببینید که چگونه می توانند به بهبود استراتژی سئو و وب سایت شما کمک کنند.
علاوه بر این، فراموش نکنید که ابزارهای رایگان SEO Site Checkup را بررسی کنید که به شما امکان میدهد بیش از 60 عنصر صفحه وب خود را که میتوانند تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم بر عملکرد جستجو داشته باشند، آزمایش کنید.