بسیاری از محتواها در بایگانی گم می شوند و به سختی
کلیک ارگانیک دریافت می کنند.
چنین صفحاتی را می توان به عنوان "محتوای راکد" نامید و راه هایی برای رفع آنها وجود دارد.
در این پست وبلاگ، ما هفت راه برای بهبود رتبه بندی سئو - و بنابراین، بازدید ارگانیک - برای محتوای راکد با پتانسیل برآورده نشده مورد بحث قرار می دهیم.
1. اطلاعات متا را اصلاح کنید
اطلاعات متا یک صفحه وب دیگر عامل مهم رتبه بندی موتورهای جستجو در نظر گرفته نمی شود. با این حال همچنان نقش دارد و نباید از آن غافل شد.
هنگامی که در حال تعمیر یک صفحه وب راکد هستید، ضروری است تا حد امکان کمک دریافت کنید.
عنوان متا . بر اساس تحقیقات کلمه کلیدی خود، کلمات کلیدی با حجم بالا و کم رقابت را با دقت انتخاب کنید و در عنوان متا قرار دهید. باید شامل کلمه کلیدی اصلی باشد که می خواهید صفحه وب را برای آن در SERP رتبه بندی کنید. فقط مطمئن شوید که عنوان متا از محدودیت 55 کاراکتری تجاوز نکند.
توضیحات متا . توضیحات متا به شما فضا و فرصت های بیشتری برای گنجاندن کلمات کلیدی ثانویه و LSI می دهد. حداکثر تعداد کلمات برای توضیحات متا 155-160 کاراکتر است.
بازنویسی عنوان متا و توضیحات متا فقط نباید فقط در مورد بهینه سازی کلمات کلیدی باشد. همچنین بسیار مهم است که آنها را جالب و جذاب کنید.
اطلاعات متا یک صفحه وب نقش مهمی در بهبود نرخ کلیک ارگانیک (CTR) دارد. CTR بالاتر سیگنالهای مثبتی را به Google ارسال میکند و ممکن است به
افزایش رتبه گوگل کمک کند.
2. محتوای صفحه را بهبود بخشید
مسلماً این بزرگترین و مهمترین بخش تعمیر یک صفحه وب راکد است. اگر محتوا قبلاً کار نمی کرد، بعید است اکنون کار کند، مگر اینکه آن را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.
چند راه برای بهبود محتوای قدیمی یک صفحه وب وجود دارد:
به روز رسانی اطلاعات و حذف محتوای قدیمی و قدیمی.
اضافه کردن موضوعات فرعی، زیرعنوان و متن جدید برای گسترش پوشش محتوا.
برای بهبود اعتبار، نقل قولهایی از کارشناسان و تأثیرگذاران صنعت درج کنید.
پشتیبانی از مطالعات، آمار و منابع قابل تأیید را اضافه کنید.
تصاویر، فیلم ها و اینفوگرافیک ها را اضافه کنید.
برای بهبود تجربه خوانایی، محتوا را به عنوانها، زیرعنوانها، نقاط گلوله، فهرستهای شمارهدار و پاراگرافهای کوتاهتر تقسیم کنید.
جدا از ایده های ذکر شده در بالا، باید به سه نتیجه برتر در موتور جستجو نیز نگاهی عمیق بیندازید. آنچه را که درست و غلط انجام می دهند را تجزیه و تحلیل کنید.
ایدهها و استراتژیهای مشابهی را برای بهبود محتوای خود پیادهسازی کنید تا در رتبهبندی بالاتر موتورهای جستجو از آن عقب نمانید.
3. سرعت بارگذاری صفحه را افزایش دهید
می توان محتوای عالی و آموزنده داشت و هنوز در SERP ها رتبه بالاتری نداشت. به هر حال، کیفیت محتوا تنها عاملی نیست که موتورهای جستجو به آن توجه می کنند.
به عنوان مثال، اگر بارگذاری صفحه وب شما برای همیشه طول بکشد، گوگل نمی خواهد آن را در بالای SERP ها رتبه بندی کند. به همین دلیل است که سرعت بارگذاری صفحه وب شما یک عامل بسیار مهم است و باید در نظر گرفته شود.
ارتباط مستقیمی بین سرعت بارگذاری یک صفحه وب و رتبه آن در SERP وجود دارد.
می توانید از ابزار تست سرعت بارگذاری رایگان وب سایت ما برای بررسی سرعت بارگیری صفحه وب خود استفاده کنید. در حالت ایده آل، بارگذاری آن نباید بیش از 1-2 ثانیه طول بکشد.
4. بهبود تجربه کاربری
بازدیدکنندگان چگونه با صفحه شما تعامل و تعامل دارند؟ آیا تجربه کاربری خوبی دارند؟
این عوامل همچنین می توانند نقش مهمی در تعیین میزان عملکرد صفحه شما در موتور جستجو داشته باشند.
تجربه کاربر در یک صفحه وب را می توان با اندازه گیری معیارهایی مانند میانگین زمان در صفحه، نرخ پرش، زمان ماندن و غیره تخمین زد.
میانگین زمان در صفحه این نشان می دهد که محتوای شما چقدر خوب، جذاب و آموزنده است.
زمان سکونت این به مدت زمانی اشاره دارد که کاربر روی یک نتیجه جستجو کلیک می کند، در صفحه وب قرار می گیرد و سپس از صفحه خارج می شود و به نتایج جستجو باز می گردد. زمان ماندگاری کم سیگنالهای منفی را به موتورهای جستجو میفرستد و ممکن است منجر به تنزل رتبهبندی جستجو شود.
نرخ پرش. نرخ پرش به شما می گوید که چه تعداد از افراد وب سایت شما را بدون بازدید از هیچ صفحه دیگری ترک می کنند. نرخ پرش پایین تر به رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کند.
5. رفع مشکل بالقوه آدمخواری کلمه کلیدی
گاهی اوقات، یک صفحه ممکن است در رتبه بندی جستجو آسیب ببیند زیرا صفحات دیگر در سایت شما با آن رقابت می کنند.
اگر چندین صفحه در وب سایت شما کلمات کلیدی یکسانی را هدف قرار دهند، منجر به مشکل آدمخواری کلمات کلیدی می شود.
به جای داشتن چندین صفحه در یک موضوع، باید آنها را در یک قطعه بسیار آموزنده و دقیق ادغام کنید. این تعداد کلمات را افزایش می دهد و همچنین به شما این فرصت را می دهد که کلمات کلیدی مرتبط بیشتری را هدف قرار دهید. علاوه بر این، با تغییر مسیر مناسب، می توانید قدرت بک لینک تمام آن صفحات را نیز ترکیب کنید.
6. خرید بک لینک از دامنه های بیشتر
بک لینک ها بخش مهمی از بهینه سازی موتورهای جستجو و یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی موتورهای جستجو هستند. اگر در یک جایگاه رقابتی هستید، رتبه بندی در صفحه اول گوگل بدون بک لینک های با کیفیت بالا از وب سایت های مربوطه برای شما بسیار دشوار خواهد بود و بهتر است
سفارش بک لینک یا
سفارش رپورتاژ آگهی در دامنه های بیشتری را در برنامه خود قرار دهید.
بسته به رقابت پذیری جایگاه خود، اگر می خواهید صفحات وب راکد خود را اصلاح کنید، ممکن است مجبور شوید برای چندین دامنه بک لینک بگیرید.
اگرچه روش های مختلفی برای به دست آوردن بک لینک وجود دارد، اما استراتژی لینک شکسته اغلب نتایج عالی ایجاد می کند.
اگر میخواهید تاکتیکهای بیشتری داشته باشید، در اینجا 9 استراتژی دیگر برای لینکسازی وجود دارد.
7. لینک سازی داخلی ایجاد کنید
در حالی که بک لینک از سایر وب سایت ها در اینترنت بسیار مهم است، به سختی به دست می آید. در ضمن، نباید اهمیت راه اندازی لینک داخلی قوی را فراموش کنید.
لینک های داخلی لینک هایی هستند که از سایر صفحات سایت شما می آیند. لینک های داخلی ساخته شده استراتژیک می توانند به بهبود نرخ پرش کمک کنند، خزنده های موتورهای جستجو را آسان تر می کنند تا صفحه وب و فهرست شما را در SERP ها پیدا کنند، و حتی آب SEO را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل کنند.
هنگام ایجاد پیوندهای داخلی برای رفع یک صفحه راکد، مطمئن شوید:
برای ایجاد لینک از صفحات مرتبط در سایت خود. به عبارت دیگر، بهتر است صفحات از نظر موضوعی مرتبط باشند.
برای ساخت لینک های داخلی با تعداد بالای بک لینک های خارجی do-follow. این به انتقال آب سئو به صفحه هدف شما کمک می کند و ممکن است رتبه آن را در SERP ها افزایش دهد.
نتیجه
بازاریابان محتوا و سئوکارها زمان، تلاش و منابع زیادی را صرف ایجاد پست های وبلاگ و سایر قطعات محتوا می کنند. اگر آن صفحات وب هرگز به پتانسیل
ورودی گوگل و ارگانیک خود دست پیدا نکنند، تمام آن تلاش و زمان به هدر می رود.
قبل از دور انداختن آن صفحات، ایده خوبی است که از نکات ذکر شده در این مقاله استفاده کنید و سعی کنید آن صفحات راکد را احیا کنید. معمولاً زمان و منابع کمتری برای بهروزرسانی محتوای قدیمیتر از ایجاد محتوای جدید نیاز است.