(موارد ممنوعه) 6 دلیل برای اینکه محتوای شما در SERP رتبه ندارند

(موارد ممنوعه) 6 دلیل برای اینکه محتوای شما در SERP رتبه ندارند
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) موارد زیادی را در بر می گیرد: کلمات کلیدی، محتوا، اطلاعات متا، بک لینک ها، مسائل فنی، دستورالعمل ها، الگوریتم های موتور جستجو و غیره.
 
به همین دلیل، اگر یک وب سایت نتواند رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) داشته باشد، تشخیص اینکه دقیقاً دلیل آن چیست. 
 
اگر شما هم با همین مشکل دست و پنجه نرم می کنید و نمی دانید کجا باید آن را بررسی کنید، این پست وبلاگ برای شما مناسب است.
 
در اینجا شش دلیل وجود دارد که چرا محتوای شما ممکن است در SERP ها رتبه بالاتری نداشته باشد و برای رفع مشکلات چه کاری می توانید انجام دهید.
 
1. اطلاعات متا از دست رفته است
متا اطلاعات شامل عناوین متا و توضیحات متا برای هر صفحه وب است. اطلاعات متا به اندازه یک دهه قبل مهم در نظر گرفته نمی شود. در حال حاضر، عوامل مهم تری برای رتبه بندی موتورهای جستجو وجود دارند که تأثیر بیشتری بر رتبه بندی سایت در SERP ها دارند.
 
با این حال، این بدان معنا نیست که شما می توانید بدون ارائه اطلاعات متا مرتبط و مفید به موتورهای جستجو، مرتباً رتبه خوبی کسب کنید.
 
عنوان متا و توضیحات متا اهداف متعددی را دنبال می کنند:
اطلاعات متا به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع اصلی صفحه وب شما را درک کنند. این به نوبه خود، الگوریتم های موتورهای جستجو را قادر می سازد تا محتوای شما را برای کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مناسب رتبه بندی کنند.
دوم، اطلاعات متا همچنین باعث تشویق بیشتر کلیک ها و افزایش CTR ارگانیک می شود. این یک سیگنال مثبت به موتورهای جستجو ارسال می کند که کاربران محتوای شما را در SERP ترجیح می دهند.
اطمینان حاصل کنید که عنوان متا و توضیحات متا منحصر به فرد برای هر صفحه وب ایجاد کنید. همچنین مهم است که کلمات کلیدی اصلی و LSI خود را در هر دو متا تگ قرار دهید . در نهایت، توضیحات متا - و همچنین عنوان متا - باید جالب، جلب توجه و توصیفی واقعی از محتوای صفحه وب شما باشد.
 
یاد بگیرید که چگونه نوع مناسبی از اطلاعات متا را برای موتورهای جستجو و کاربران آنلاین ایجاد کنید.
 
2. محتوای کم کیفیت یا نازک
هر استراتژی بهینه سازی موتور جستجو توسط کیفیت و کمیت محتوای یک سایت پشتیبانی می شود. شما ممکن است کارهای دیگری را به درستی انجام دهید، اما اگر محتوای شما در حد و اندازه نباشد، برای رتبه بندی در جایگاه های برتر در SERP ها مشکل خواهید داشت.
 
اگر با دستیابی به رتبه های بالاتر مشکل دارید، ایده خوبی است که محتوای خود را بررسی کنید و دلایل کار نکردن آن را شناسایی کنید.
 
ابتدا با بهترین عملکرد خود شروع کنید. می‌توانید این اطلاعات را در Google Analytics (گزارش‌های رفتار) بیابید . سعی کنید الگویی را در بهترین عملکرد پست های وبلاگ خود شناسایی کنید، به عنوان مثال، طول پست وبلاگ، موضوع اصلی و موضوعات فرعی، استفاده از عنوان های فرعی و گرافیک و غیره.
 
این به شما یک الگو می دهد که می توانید از آن استفاده کنید و سعی کنید موفقیت را بیشتر تکرار کنید.
 
به طور کلی، هنگام ایجاد محتوای با کیفیت بالا باید از سه قانون اساسی پیروی کنید:
 
مطمئن شوید که واقعاً مشکلی را برای مخاطب هدف شما حل می کند. مطالب را فقط به خاطر آن منتشر نکنید.
محتوای طولانی ایجاد کنید، که احتمالاً در اولین صفحه نتیجه موتور جستجو رتبه بندی می شود. یک مطالعه نشان می دهد که مقالاتی با بیش از 2000 کلمه شانس بیشتری برای ورود به صفحه اول دارند.
قبل از انتشار، نگاهی بی‌طرفانه به محتوای خود بیندازید و تعیین کنید که آیا بهتر از پست‌هایی است که در حال حاضر در اولین صفحه نتیجه موتور جستجو رتبه‌بندی می‌شوند یا خیر. در حالت ایده آل، باید باشد.
   (موارد ممنوعه) 6 دلیل برای اینکه محتوای شما در SERP رتبه ندارند

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) موارد زیادی را در بر می گیرد: کلمات کلیدی، محتوا، اطلاعات متا، بک...

   10 کاری که می توانید در کنسول جستجوی گوگل برای بهبود عملکرد سایت انجام دهید

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل است. این به مدیران وب سایت کمک می کند تا...

   7 روش برای بهبود رتبه سئو برای محتوای قدیمی و راکد

 بسیاری از محتواها در بایگانی گم می شوند و به سختی کلیک ارگانیک دریافت می کنند.  چنین صفحاتی...

   تکنیک های خلاقانه سئو برای برتری از رقبا

 امروزه یافتن پاسخ سوالتان به سادگی باز کردن مرورگر اینترنتی مورد علاقه خود و تایپ کردن یک عبارت...

   راز بک لینک سازی موفق

 به دنبال چه چیزی هستند، سپس وب سایت خود را بر اساس آن طراحی کنید. همه چیز در مورد انتخاب کلمات...

   سئوی محلی: 15 چک لیست برای تجزیه و تحلیل رقبا

کسب و کارهای محلی اغلب زمان و بودجه محدودی برای آزمایش چیزهای مختلف دارند. اگر محتوا یا استراتژی...

   چگونه کلمات کلیدی دم بلند را در مطالب خود ترکیب کنیم؟

در چند سال گذشته، سئو به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است.  بسیاری از ما دوست داریم باور کنیم که...

 
پروفایل ضعیف بک لینک یکی دیگر از دلایل اصلی این است که بسیاری از وب سایت ها با بهینه سازی موتورهای جستجو و رتبه بندی بالاتر موتورهای جستجو دست و پنجه نرم می کنند.
 
بک لینک ها به عنوان رای اعتماد از سایر وب سایت ها عمل می کنند. بک لینک های با کیفیت از سایت های معتبر و معتبر به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوای شما شایسته است.
 
اگر پروفایل بک لینک ضعیفی دارید، رتبه بندی در بالای SERP ها برای شما دشوارتر خواهد بود. با تست بک لینک ما می توانید بک لینک های سایت خود را بررسی کنید .
 
در اینجا چند قانون یا بهترین روش وجود دارد که باید در مورد بک لینک ها به خاطر بسپارید:
 
نمایه بک لینک شما باید طبیعی به نظر برسد. این شامل ترکیبی از بک لینک ها از وب سایت های معتبر و سایت هایی است که چندان محبوب نیستند.
ارتباط زمانی که به لینک سازی می رسد بسیار مهم است. Google Penguin به طور خاص وب سایت ها را جریمه می کند - و صفحات آنها را در SERPs تنزل می دهد - اگر بک لینک های زیادی از وب سایت های نامربوط داشته باشند.
کیفیت بک لینک با کیفیت که وب سایت شما دارد از تعداد کل بک لینک ها مهم تر است.
4. سرعت بارگذاری کند
سرعت بارگذاری وب سایت شما در حال حاضر یک عامل مهم رتبه بندی موتور جستجو است. نمودار زیر ارتباط مستقیمی بین رتبه بندی بالاتر موتورهای جستجو و بارگذاری سریعتر وب سایت ها را نشان می دهد.
 
وب سایتی که بارگذاری آن برای همیشه طول می کشد، مستقیماً بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد. موتورهای جستجو نمی‌خواهند یک وب‌سایت را در بالاترین رتبه قرار دهند، اگر این وب‌سایت فقط با سرعت پایین بارگذاری کاربران را ناامید کند.
 
علاوه بر این، سرعت بارگذاری یک وب سایت نیز مستقیماً بر نرخ تبدیل و در نتیجه بر درآمد تأثیر می گذارد. تقریباً 79 درصد از مشتریان می گویند که اگر از عملکرد یک وب سایت راضی نباشند، احتمال خرید کمتری از آنها وجود دارد . از نظر تئوری، اگر Amazon.com تنها یک ثانیه کاهش یابد، سالانه 1.6 میلیارد دلار از فروش خود را از دست می دهد .
 
سرعت بارگذاری وب سایت خود را در اینجا بررسی کنید و نکات و ترفندهای مختلفی را در مورد چگونگی حل مشکلات اصلی که ممکن است پیدا کنید بیاموزید. 
 
5. مسائل غیر دوستانه و قابلیت استفاده از موبایل
دستگاه های تلفن همراه به بخشی جدایی ناپذیر از بهینه سازی موتورهای جستجو تبدیل شده اند. به هر حال، بازدید موبایل رسماً از بازدید دسکتاپ پیشی گرفته است . گوگل همچنین به سمت شاخص اول موبایل رفته است که تنها اهمیت دستگاه های تلفن همراه و ترافیک در دنیای سئو را تقویت می کند.
 
اگر وب سایت شما سازگار با موبایل نباشد، برای کسب رتبه در بالای SERP ها با مشکل مواجه خواهید شد. در حالت ایده آل، ابتدا نباید سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه طراحی کنید. اطمینان حاصل کنید که همه چیز در اندازه های کوچکتر صفحه نمایش به راحتی قابل دسترسی، قابل پیمایش و کاربردی است. همچنین مراقب تبلیغات بینابینی در دستگاه های تلفن همراه باشید - که می تواند تأثیر منفی قابل توجهی بر رتبه بندی موتور جستجوی وب سایت شما داشته باشد.
 
6. پیروی نکردن از دستورالعمل های وبمستر گوگل
گوگل چندین دستورالعمل کیفی ارائه کرده است که صاحبان وب سایت باید از آنها پیروی کنند تا شانس بیشتری برای رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو داشته باشند. 
 
اصل این دستورالعمل ها ایجاد محتوای ارزشمند، مفید و آموزنده برای خوانندگان انسانی - نه برای موتورهای جستجو - و ارائه بهترین تجربه ممکن برای بازدیدکنندگان وب سایت است.
 
علاوه بر این دستورالعمل های کیفیت، گوگل چندین روش سئو کلاه سیاه را نیز مشخص کرده است که هیچ کس نباید آنها را دنبال کند. اگر وب سایتی درگیر هر یک از این روش های ممنوعه سئو کلاه سیاه باشد، احتمالاً نمی تواند در صدر SERP ها قرار گیرد.
 
برخی از این تکنیک های ممنوعه سئو عبارتند از:
 
صفحات درگاه
پیوندهای مخفی یا تکه های متن
پنهان کاری
محتوای تولید شده یا تکراری به صورت خودکار
پر کردن کلمه کلیدی
سوء استفاده از نشانه گذاری rich snippets
نتیجه
دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک وب سایت ممکن است با رتبه بندی بالاتر موتورهای جستجو مبارزه کند. با این حال، اغلب اوقات می تواند یکی از این شش دلیل باشد.
مطمئن شوید که هیچ یک از این اشتباهات را مرتکب نمی شوید.
  • 501 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

10 کاری که می توانید در کنسول جستجوی گوگل برای بهبود عملکرد سایت انجام دهید

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل است. این به مدیران وب سایت کمک می کند تا...

7 روش برای بهبود رتبه سئو برای محتوای قدیمی و راکد

 بسیاری از محتواها در بایگانی گم می شوند و به سختی کلیک ارگانیک دریافت می کنند.   چنین صفحاتی...

تکنیک های خلاقانه سئو برای برتری از رقبا

 امروزه یافتن پاسخ سوالتان به سادگی باز کردن مرورگر اینترنتی مورد علاقه خود و تایپ کردن یک عبارت...

راز بک لینک سازی موفق

 به دنبال چه چیزی هستند، سپس وب سایت خود را بر اساس آن طراحی کنید. همه چیز در مورد انتخاب کلمات...

سئوی محلی: 15 چک لیست برای تجزیه و تحلیل رقبا

کسب و کارهای محلی اغلب زمان و بودجه محدودی برای آزمایش چیزهای مختلف دارند. اگر محتوا یا استراتژی...