سئوی محلی: 15 چک لیست برای تجزیه و تحلیل رقبا

سئوی محلی: 15 چک لیست برای تجزیه و تحلیل رقبا
کسب و کارهای محلی اغلب زمان و بودجه محدودی برای آزمایش چیزهای مختلف دارند. اگر محتوا یا استراتژی سئو آنها کار نمی کند، ممکن است آن ها این تجمل را نداشته باشند که چیزی کاملا متفاوت را امتحان کنند.
 
در چنین مواردی، تجزیه و تحلیل رقبا یک نجات دهنده است.
با تجزیه و تحلیل کامل و جامع رقبا، کسب‌وکارها می‌توانند آنچه را که رقبای خود را موفق‌تر می‌کند شناسایی کنند، بنابراین فرصت‌ها، زمینه‌های رشد و کاستی‌ها را شناسایی می‌کنند.
 
اما چه چیزی را باید ارزیابی کنید؟
 
در اینجا 15 مورد وجود دارد که یک کسب و کار محلی باید هنگام انجام تجزیه و تحلیل رقبا بررسی کند.
 
برای کسب و کارهای محلی، دایرکتوری های سئو نقش مهمی ایفا می کنند – به خصوص زمانی که صحبت از ساخت پروفایل بک لینک می شود. در طول تجزیه و تحلیل رقبای خود، مطمئن شوید که فهرست کوتاه تمام فهرست های سئو که رقبای شما از آنها استفاده می کنند و از آنها بک لینک تولید می کنند، انتخاب کنید.
 
با این حال، شما نباید از همه آن دایرکتوری ها استفاده کنید. هنگامی که فهرستی از تمام دایرکتوری های SEO که رقبای شما از آنها استفاده می کنند تهیه کردید، هر یک از آنها را به صورت جداگانه ارزیابی کنید و ببینید کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است.
 
2. وب سایت های محلی
وب سایت های محلی اغلب از مشاغل محلی پشتیبانی می کنند. تشخیص اینکه کدام وب سایت ها از وب سایت های رقیب شما پشتیبانی می کنند نه تنها می تواند به شما در شناسایی منابع مفید بک لینک کمک کند، بلکه می تواند بینشی در مورد استراتژی رقیب خود نیز به شما بدهد.
 
به عنوان مثال، اگر یک سایت روزنامه آنلاین محلی کسب و کار رقیب شما را برای شرکت در یک رویداد یا میزبانی یک جمع آوری کمک مالی پوشش داده باشد، می توانید در طول ممیزی خود در مورد آن اطلاعات کسب کنید.
 
لینک های .edu بسیار قدرتمند هستند. اگر وب سایت رقیب شما پیوندهای .edu دارد، باید به آن توجه داشته باشید. علاوه بر این، استراتژی آنها را درک کنید و سعی کنید آن را تکرار کنید.
 
به طور مشابه، پیوندهای .gov نیز بسیار ارزشمند هستند و به راحتی به دست نمی آیند. کسب‌وکارهای محلی اغلب خود را در وب‌سایت‌های رسمی - به عنوان مثال، وب‌سایت‌های اتاق بازرگانی - برای دریافت بک لینک .gov فهرست می‌کنند.
 
به تمام وب سایت های .gov که به سایت رقیب شما لینک می دهند توجه داشته باشید و سعی کنید استراتژی های آنها را تکرار کنید.
 
5. تحقیق کلمات کلیدی
این ناگفته نماند، اما تجزیه و تحلیل رقبای شما باید فهرستی دقیق از تمام کلمات کلیدی که سایت آنها هدف قرار می دهد ارائه دهد. 
 
همچنین باید تمام کلمات کلیدی را که رقیب شما با موفقیت هدف قرار می دهد، فیلتر کنید، اما شما این کار را نمی کنید. این می تواند به ایجاد پایه ای برای محتوای آینده در وب سایت شما کمک کند.
 
6. انواع محتوای محبوب
هنگام تجزیه و تحلیل رقبا، باید محبوب ترین محتوای وب سایت آنها را شناسایی کنید. گام بعدی این است که ببینیم آیا الگوی وجود دارد یا خیر.
 
به عنوان مثال، آیا مقالات فهرست عملکرد خوبی دارند؟ یا اینکه مطالعات موردی بهتر عمل می کنند؟
 
شناسایی انواع محتوای محبوب به تعیین جهت خط مشی محتوای شما کمک می کند. 
 
7. طول محتوا
محتوای شما چقدر باید باشد؟ با توجه به اینکه هر کسب‌وکار محلی منابع محدودی دارد که می‌تواند برای تولید محتوا و بازاریابی صرف کند، آیا باید تمرکز بر نوشتن یک پست ۱۰۰۰۰ کلمه‌ای با کیفیت فوق‌العاده در ماه باشد یا انتشار ده پست وبلاگ ۱۰۰۰ کلمه‌ای؟
 
تجزیه و تحلیل کامل رقبا می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید چه چیزی برای رقبای شما مفید است و انتظار می رود چه چیزی برای کسب و کار شما بهترین باشد.
 
8. محتوای اطلاعاتی در مقابل محتوای تجاری
در حالی که ما به موضوع محتوا می پردازیم، همچنین مهم است که بینش هایی در مورد اینکه آیا رقیب شما به شدت به محتوای آموزنده یا محتوای تجاری متکی است به دست آورید؟
 
این می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید مخاطب هدف شما به چه چیزی بیشتر علاقه دارد. سپس می توانید از آن اطلاعات برای هدایت استراتژی محتوای خود استفاده کنید.
 
9. معماری و ساختار وب سایت
معماری وب سایت یکی از مهم ترین جنبه ها است. این پایه ای است که یک سایت بر روی آن ساخته می شود. اگر پایه ضعیف باشد، نمی توانید آسمان خراش محکم و بلندی بسازید.
   (موارد ممنوعه) 6 دلیل برای اینکه محتوای شما در SERP رتبه ندارند

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) موارد زیادی را در بر می گیرد: کلمات کلیدی، محتوا، اطلاعات متا، بک...

   10 کاری که می توانید در کنسول جستجوی گوگل برای بهبود عملکرد سایت انجام دهید

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل است. این به مدیران وب سایت کمک می کند تا...

   7 روش برای بهبود رتبه سئو برای محتوای قدیمی و راکد

 بسیاری از محتواها در بایگانی گم می شوند و به سختی کلیک ارگانیک دریافت می کنند.  چنین صفحاتی...

   تکنیک های خلاقانه سئو برای برتری از رقبا

 امروزه یافتن پاسخ سوالتان به سادگی باز کردن مرورگر اینترنتی مورد علاقه خود و تایپ کردن یک عبارت...

   راز بک لینک سازی موفق

 به دنبال چه چیزی هستند، سپس وب سایت خود را بر اساس آن طراحی کنید. همه چیز در مورد انتخاب کلمات...

   سئوی محلی: 15 چک لیست برای تجزیه و تحلیل رقبا

کسب و کارهای محلی اغلب زمان و بودجه محدودی برای آزمایش چیزهای مختلف دارند. اگر محتوا یا استراتژی...

   چگونه کلمات کلیدی دم بلند را در مطالب خود ترکیب کنیم؟

در چند سال گذشته، سئو به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است.  بسیاری از ما دوست داریم باور کنیم که...

 
به معماری سایت رقبای خود نگاهی بیندازید.
چند صفحه دارند؟
چند دسته دارند؟
چگونه آنها انواع مختلف صفحات را ساختار داده اند: صفحات محصول، وبلاگ ها، صفحات شرکت و غیره؟
علاوه بر این، همچنین اگر از زیر دامنه ها یا پوشه ها برای میزبانی مناطق مختلف وب سایت خود استفاده می کنند. مثلاً از blog.website.com یا website.com/blog استفاده می کنند؟
 
به طور کلی، یک پوشه (website.com/blog) باید بر یک زیر دامنه (blog.website.com) ترجیح داده شود، زیرا به حفظ ارزش ویژه پیوند کمک می کند.
 
10. شیوه های URL
ظاهراً یک چیز کوچک است، اما باید توجه داشته باشید که چگونه رقبای شما از بهترین شیوه های URL برای هر صفحه وب پیروی می کنند.
 
11. محتوای متا
مطالعه نحوه استفاده رقبا از محتوای متا به نفع خود نیز می تواند بسیار مفید باشد. دو عملکرد اصلی وجود دارد که عناوین متا و توضیحات متا می توانند انجام دهند:
 
محتوای متا غنی از کلمات کلیدی می تواند به گوگل کمک کند تا بفهمد یک صفحه درباره چیست و بنابراین می تواند به رتبه بندی موتورهای جستجو کمک کند.
محتوای متا نقش مهمی در افزایش نرخ کلیک ارگانیک دارد. صرفاً رتبه بندی در صفحه اول گوگل هدف نیست. هدایت موفقیت آمیز ترافیک ارگانیک - با تشویق جستجوگران آنلاین به کلیک بر روی قطعه سایت شما - به همان اندازه مهم است.
اگر با نرخ کلیک ارگانیک (CTR) مشکل دارید، تجزیه و تحلیل محتوای متا وب سایت های رقیب شما می تواند بسیار مفید باشد.
 
12. داده های ساختار یافته
داده های ساختار یافته می توانند به تولید قطعه های غنی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) کمک کنند. این نه تنها به Google کمک می کند تا بفهمد صفحه شما در مورد چیست، بلکه نتایج غنی ممکن است نرخ کلیک ارگانیک را نیز افزایش دهد که منجر به مشتریان، فروش و درآمد بیشتر شود.
 
داده‌های ساختاری به‌ ویژه برای کسب‌وکارهای محلی مهم است، زیرا نتایج جستجوی غنی حاوی اطلاعات مفید زیادی است که مشتریان می‌توانند مفید باشند.
 
ببینید (1) آیا رقبای شما از داده های ساخت یافته استفاده می کنند و (2) چگونه از آن استفاده می کنند.
 
13. شکاف محتوا
پس از تجزیه و تحلیل کامل رقبا، مطمئناً صفحاتی را پیدا خواهید کرد که رقبای شما دارند، اما شما این کار را نمی کنید. این تجزیه و تحلیل می تواند به شما کمک کند «شکاف محتوایی» خود و رقبایتان را پیدا کنید.
 
تمام صفحاتی را که فکر می‌کنید می‌توانند به وب‌سایت و بازدیدکنندگان وب‌سایت شما اضافه کنند، فهرست کوتاه کنید.
 
اگر از Ahrefs استفاده می کنید ، یک ابزار Content Gap بسیار عالی و بسیار آسان برای استفاده دارد که می تواند به طور خودکار تمام صفحات و کلمات کلیدی را که از دست داده اید شناسایی کند. نحوه استفاده از گزارش شکاف محتوایی Ahrefs را بخوانید .
 
14. سرعت بارگذاری وب سایت
سرعت بارگذاری وب سایت یک عامل رتبه بندی موتورهای جستجو است. این فقط بر رتبه بندی جستجوی یک وب سایت تأثیر می گذارد، اما سرعت بارگذاری نیز مستقیماً بر نرخ تبدیل و درآمد تأثیر می گذارد. طبق یک مطالعه، به ازای هر ثانیه اضافی که یک وب‌سایت بارگذاری می‌کند، تبدیل‌ها 7 درصد کاهش می‌یابد .
 
با فرض اینکه همه چیز یکسان باشد، اگر رقیب شما وب سایت بارگذاری سریع تری داشته باشد، به احتمال زیاد بالاتر از صفحه شما در موتورهای جستجو قرار می گیرد. رقیب شما همچنین احتمالاً نرخ تبدیل و درآمد کل بالاتری ایجاد خواهد کرد.
 
می‌توانید از ابزار Google PageSpeed ​​Insights برای اندازه‌گیری عملکرد وب‌سایت‌های خود و رقبایتان استفاده کنید. 
 
اگر اطلاعات بیشتری می‌خواهید، ابزار تست سرعت بارگذاری رایگان سایت ما را بررسی کنید .
 
15. سلامت سایت
آخرین اما نه کم‌اهمیت، سلامت کلی سایت وب‌سایت رقیب شما می‌تواند به شما ایده معنی‌داری درباره عملکرد سایت آنها در جستجو در مقایسه با سایت شما بدهد.
 
شما می توانید از ابزار ممیزی وب سایت SEO Site Checkup برای انجام حسابرسی فنی دقیق سئو و دریافت امتیاز سلامت سایت استفاده کنید. امتیاز وب سایت خود را با امتیاز رقبای خود مقایسه کنید تا تصویر کامل را بدست آورید.
 
نتیجه
شما می توانید در طول تجزیه و تحلیل رقبا خیلی بیشتر از اینها انجام دهید، اما حتی فقط این 15 مورد به شما یک نمای کلی بسیار جامع از کارهایی که سایر مشاغل محلی در صنعت شما انجام می دهند و چگونه انجام می دهند، به شما می دهد.
 
پس از مجهز شدن به تمام اطلاعات مهم، می توانید اقدامات لازم را انجام دهید تا وب سایت خود را برای کاربران و موتورهای جستجو جذاب تر کنید.
  • 1 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

10 کاری که می توانید در کنسول جستجوی گوگل برای بهبود عملکرد سایت انجام دهید

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل است. این به مدیران وب سایت کمک می کند تا...

7 روش برای بهبود رتبه سئو برای محتوای قدیمی و راکد

 بسیاری از محتواها در بایگانی گم می شوند و به سختی کلیک ارگانیک دریافت می کنند.   چنین صفحاتی...

تکنیک های خلاقانه سئو برای برتری از رقبا

 امروزه یافتن پاسخ سوالتان به سادگی باز کردن مرورگر اینترنتی مورد علاقه خود و تایپ کردن یک عبارت...

راز بک لینک سازی موفق

 به دنبال چه چیزی هستند، سپس وب سایت خود را بر اساس آن طراحی کنید. همه چیز در مورد انتخاب کلمات...

چگونه کلمات کلیدی دم بلند را در مطالب خود ترکیب کنیم؟

در چند سال گذشته، سئو به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است.   بسیاری از ما دوست داریم باور کنیم که...