تکنیک های خلاقانه سئو برای برتری از رقبا

تکنیک های خلاقانه سئو برای برتری از رقبا
 امروزه یافتن پاسخ سوالتان به سادگی باز کردن مرورگر اینترنتی مورد علاقه خود و تایپ کردن یک عبارت جستجو است.
 
در روزهای اولیه اینترنت، نتایج جستجوی شما ممکن است بسته به موتور جستجوی مورد استفاده شما متفاوت باشد.
با این حال، در طول دهه‌ها، فهرست موتورهای جستجوی محبوب کاهش یافته است و گوگل برتری می‌یابد. گوگل بیش از 75 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد ، بنابراین، اگر می‌خواهید وب‌سایتتان موفق شود، باید نحوه نمایش آن را در نتایج جستجوی Google بیابید. اینجاست که سئو و درک الگوریتم گوگل وارد عمل می شود.
 
 
اگر وب‌سایت شما از قبل راه‌اندازی شده است، انجام چند تغییر در اینجا و آنجا می‌تواند رتبه شما را افزایش دهد و به افزایش بازدید سایت شما کمک کند. اگر تازه شروع کرده اید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مدتی را صرف تحقیق در مورد تاکتیک های سئو کنید و مطالعه بیشتری برای درک الگوریتم رتبه بندی گوگل انجام دهید.
 
نیل پاتل، نویسنده پرفروش نیویورک تایمزو نابغه بازاریابی آنلاین، می‌گوید که اگرچه موتور جستجوی گوگل از نظر فنی پیچیده است، اما زمانی که اصول اولیه را بدانید درک آن در واقع بسیار آسان است. او می‌گوید: «صدها [بعضی می‌گویند هزاران] عامل مختلف در نظر گرفته می‌شوند تا موتور جستجو بتواند بفهمد چه چیزی باید به کجا برود.» خبر خوب برای شما این است که لازم نیست تک تک این عوامل را بدانید. داشتن یک درک اولیه از نحوه عملکرد موتور جستجوی گوگل باعث می شود که تمام اسرار سئوی دیگری که خوانده اید در جای خود قرار گیرند.
 
در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مورد موتور جستجوی گوگل بدانید:
Google وب را با عنکبوت‌ها – برنامه‌های خودکار یا ربات‌ها – که اطلاعات جدید را جستجو می‌کنند، می‌خزد. آنها در هر دقیقه 300 تا 500 صفحه وب جدید را پیدا و ضبط می کنند.
این اطلاعات در یک پایگاه داده ذخیره می‌شود که داده‌ها و محتوای صفحه را برچسب‌گذاری می‌کند - این اطلاعات برای جمع‌آوری نتایج با افرادی که در یک عبارت جستجو تایپ می‌کنند استفاده می‌شود.
گوگل از الگوریتمی برای رتبه‌بندی صفحات وب بر اساس میزان معتبر بودن آن‌ها، بر اساس بخشی از تعداد، ارتباط و کیفیت لینک‌هایی که دریافت می‌کند، استفاده می‌کند.
نسخه های اولیه الگوریتم تراکم کلمات کلیدی بالا را ترجیح می دادند که منجر به پر کردن کلمات کلیدی می شد (محتوای که از کلمه کلیدی به شدت استفاده می کند اما لزوماً به درخواست کاربر پاسخ نمی دهد).
نسخه‌های جدیدتر این الگوریتم از فناوری RankBrain استفاده می‌کنند که هوش مصنوعی را برای بهبود مستمر عملکرد خود ترکیب می‌کند.
RankBrain ارتباط بین پیوندها و محتوای صفحه را تجزیه و تحلیل می کند تا زمینه جستجو را تعیین کند و مرتبط ترین نتایج جستجو را نمایش دهد.
هر چه RankBrain اطلاعات بیشتری در مورد یک سایت و محتوای آن داشته باشد، احتمال بیشتری دارد که در نتایج جستجوی مرتبط نشان داده شود – اطمینان از اینکه گوگل اطلاعات لازم برای درک سایت شما و رتبه بندی صحیح آن را دارد، کل ایده پشت سئو است.
نمی توان انکار کرد که موتور جستجوی گوگل می تواند کمی گیج کننده باشد، اما وب سایت شما بدون آن از بین می رود. به گفته گوگل، سیستم‌های رتبه‌بندی آن‌ها طوری طراحی شده‌اند که «صدها میلیارد صفحه وب را در فهرست جستجوی [آنها] مرتب می‌کنند تا مرتبط‌ترین و مفیدترین نتایج را در کسری از ثانیه بیابند و آن‌ها را به گونه‌ای ارائه کنند که به شما کمک کند آنچه را پیدا کنید. شما به دنبال آن هستید.» این چگونه گوگل می داند که آیا شما به دنبال اطلاعاتی در مورد یک پرنده بزرگ گردن دراز هستید یا یک قطعه ماشین آلات صنعتی که برای بلند کردن اجسام بزرگ و سنگین استفاده می شود.
 
اکنون که درک بهتری از نحوه عملکرد الگوریتم گوگل دارید، آماده به کار بردن این دانش هستید. برای یادگیری برخی از اسرار سئو که می تواند به شما در پیشی گرفتن از رقبا کمک کند، ادامه مطلب را بخوانید.
 
۶ راز شگفت‌ انگیز سئو
 
برای اینکه صفحه شما رتبه خوبی داشته باشد، لزوماً لازم نیست در همه موارد سئو استاد شوید، اما باید حداقل روی چند عنصر کلیدی تمرکز کنید و آنها را به خوبی انجام دهید. اسرار سئوی زیر ممکن است چشمان شما را باز کند و به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام جنبه از سئو برای سایت شما سودمندتر است.
   (موارد ممنوعه) 6 دلیل برای اینکه محتوای شما در SERP رتبه ندارند

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) موارد زیادی را در بر می گیرد: کلمات کلیدی، محتوا، اطلاعات متا، بک...

   10 کاری که می توانید در کنسول جستجوی گوگل برای بهبود عملکرد سایت انجام دهید

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل است. این به مدیران وب سایت کمک می کند تا...

   7 روش برای بهبود رتبه سئو برای محتوای قدیمی و راکد

 بسیاری از محتواها در بایگانی گم می شوند و به سختی کلیک ارگانیک دریافت می کنند.  چنین صفحاتی...

   تکنیک های خلاقانه سئو برای برتری از رقبا

 امروزه یافتن پاسخ سوالتان به سادگی باز کردن مرورگر اینترنتی مورد علاقه خود و تایپ کردن یک عبارت...

   راز بک لینک سازی موفق

 به دنبال چه چیزی هستند، سپس وب سایت خود را بر اساس آن طراحی کنید. همه چیز در مورد انتخاب کلمات...

   سئوی محلی: 15 چک لیست برای تجزیه و تحلیل رقبا

کسب و کارهای محلی اغلب زمان و بودجه محدودی برای آزمایش چیزهای مختلف دارند. اگر محتوا یا استراتژی...

   چگونه کلمات کلیدی دم بلند را در مطالب خود ترکیب کنیم؟

در چند سال گذشته، سئو به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است.  بسیاری از ما دوست داریم باور کنیم که...

 
در اینجا 6 تکنیک شگفت انگیز SEO که باید بدانید آورده شده است:
 
تحقیق در مورد کلمات کلیدی همه و همه سئو نیست
برخی از وب سایت ها از طریق داده های مثبت استفاده از وب سایت بدون انجام تحقیقات عمیق کلمات کلیدی موفق می شوند. هر چه شخصی مدت بیشتری را در صفحه شما صرف کند و لینک های بیشتری را جمع آوری کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که گوگل توجه خود را شروع کند و سایت شما را در نتایج جستجو برای موضوعات مرتبط لحاظ کند.
 
سرفصل ها به اندازه محتوا مهم هستند
اگرچه هنوز درست است که "محتوا پادشاه است"، تنها حدود 16٪ از کاربران یک صفحه را کلمه به کلمه می خوانند در حالی که 79٪ به سادگی اسکن می کنند. استفاده از انواع تگ‌های عنوان (H1 تا H6) که شامل کلمات کلیدی مرتبط است، رتبه‌بندی را افزایش می‌دهد و به کاربران کمک می‌کند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند تا بلافاصله به SERP‌ها مراجعه نکنند.
توضیحات متا اختیاری نیستند .
تگ عنوان و توضیحات متا همان چیزی است که گوگل برای تعیین اینکه صفحه شما در مورد چیست استفاده می کند – همچنین اطلاعاتی است که در SERP ها نشان داده می شود. حداقل، مطمئن شوید که این موارد دقیق و کلمات کلیدی بهینه شده باشند.
 
تصاویر یک فرصت قوی سئو هستند
برای اینکه خوانندگان خود را درگیر خود نگه دارید، ایده خوبی است که بلوک های بزرگی از محتوا را جدا کنید و تصاویر راهی عالی برای انجام این کار است. با این حال، بیشتر از آن، تصاویر می توانند تأثیر زیادی بر سئوی شما داشته باشند. مطمئن شوید که عناوین تصاویر و متن جایگزین بهینه شده اند.
 
ایجاد روابط به اندازه لینک سازی مهم است
در حالی که لینک سازی برای سئو کاملا ضروری است ، شما می خواهید مطمئن شوید که این لینک ها از منابع معتبر و مرتبط می آیند. به جای تلاش برای جمع‌آوری لینک‌های زیادی که ممکن است، زمان شما بهتر است صرف ایجاد ارتباط با افراد واقعی برای ایجاد فرصت‌های طولانی‌مدت لینک‌سازی و افزایش تعامل شود. برای ایجاد روابط با مشاغل محلی و تأثیرگذاران ارتباط برقرار کنید.
 
چیزی به نام بهینه سازی بیش از حد وجود دارد
 بسیاری از توسعه دهندگان وب ساعت ها تلاش می کنند تا ترکیبی عالی از تاکتیک های سئو را بیابند، اما حقیقت این است که ممکن است رازی واقعی برای موفقیت در وب وجود نداشته باشد.
ترکیب انواع استراتژی های سئو برای افزایش رتبه خود بسیار مهم است، اما پر کردن محتوای خود با کلمات کلیدی بیش از حد یا بارگذاری بیش از حد صفحه با پیوندها ممکن است در دراز مدت به شما آسیب برساند. شما می توانید چیزهای خوبی داشته باشید.
اگرچه ممکن است فرمول خاصی برای هدایت سایت شما به جایگاه شماره 1 در SERP ها وجود نداشته باشد، اما همیشه کارهایی وجود دارد که می توانید برای بهبود رتبه خود انجام دهید.
احتمالاً سهم عادلانه خود را از لیست هایی که بهترین نکات سئو را فاش می کنند خوانده اید، اما شاید آنچه واقعاً به آن نیاز دارید توصیه هایی باشد که به برجسته شدن صفحه شما کمک کند. برخی از نکات خلاقانه سئو را که ممکن است با آنها آشنا نباشید، بخوانید.
 
نکات خلاقانه سئو برای بهبود رتبه شما
بهینه سازی وب سایت برای بهبود رتبه بندی جستجو نباید خسته کننده باشد. لزوماً نیازی نیست ساعت‌ها برای تکمیل یک تحلیل عمیق سئو یا تحقیق در مورد کلمات کلیدی طولانی و LSI صرف کنید. اگر به دنبال راه‌های خلاقانه برای افزایش رتبه خود هستید، در اینجا چند ایده وجود دارد.
 
در اینجا چند نکته خلاقانه وجود دارد که به شما کمک می کند از رقبا پیشی بگیرید:
یک تصویر ذهنی از مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. هدف اصلی شما این است که با وب سایت خود به مردم دسترسی پیدا کنید و در حالی که سئو نحوه انجام آن است، فراموش نکنید که آنقدر درگیر بهینه سازی باشید که مخاطبان خود را فراموش کنید. قبل از شروع، کمی تحقیق کنید تا مطمئن شوید که درک روشنی از افرادی که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید دارید، سپس محتوای خود را ایجاد کنید و سایت خود را برای آن مخاطبان طراحی کنید.
از عنوان H1 خود به درستی استفاده کنید . هر صفحه به یک تگ H1 نیاز دارد - فقط 1 در هر صفحه! شما باید از یک عنوان H1 در بالای هر وب سایت استفاده کنید تا زمینه را برای محتوای بعدی فراهم کنید. مطمئن شوید که مرتبط‌ترین کلمه کلیدی را شامل می‌شود و به خواننده شما ایده می‌دهد که در محتوای زیر چه چیزی پیدا می‌کند.
کلمات کلیدی مرتبط را به صفحاتی که در حال حاضر به خوبی کار می کنند اضافه کنید
اگر یکی از صفحات شما در حال حاضر رتبه خوبی دارد، صفحه را با کلمات کلیدی مشابه به روز کنید تا دید بهتری داشته باشید و رتبه خود را تقویت کنید. به عنوان مثال، اگر یک شرکت اجاره تجهیزات دارید و رتبه خوبی برای "بهترین اجاره جرثقیل" دارید، پایین SERP را برای جستجوهای مرتبط بررسی کنید تا کلمات کلیدی دیگری را پیدا کنید که می توانید برای آنها رتبه بندی کنید. برای مثال، ممکن است سعی کنید برای نام های تجاری خاصی رتبه بندی کنید.
 
صفحات سایت خود را بر اساس موضوع سازماندهی کنید
الگوریتم گوگل به سایت هایی که در یک موضوع یا کلمه کلیدی خاص قدرت نشان می دهند، پاداش می دهد. اگر چندین موضوع را پوشش می‌دهید یا خدمات مرتبط متعددی ارائه می‌دهید، صفحات وب خود را بر اساس موضوع تقسیم کنید تا بتوانید در هر یک از آنها قدرت ایجاد کنید. هر صفحه مضمون باید حداقل 5 پیوند پشتیبانی داشته باشد.
مطمئن شوید که سایت شما در پلتفرم های موبایل خوب به نظر می رسد . دستگاه های دستی در حال تبدیل شدن به محبوب ترین راه برای کاربران برای دسترسی به اینترنت، به ویژه برای یافتن خدمات هستند.
اگر وب‌سایت شما روی پلتفرم‌های تلفن همراه به خوبی کار نمی‌کند، کاربران در بازگشت به صفحه جستجو و امتحان کردن یکی دیگر تردید نخواهند کرد. صفحات تلفن همراه تسریع شده گوگل (AMP) چارچوبی است که می توانید از آن برای ایجاد صفحات سازگار با موبایل استفاده کنید.
 
محتوای ویدیویی را به صفحه وب خود اضافه کنید
اگرچه محتوای خوب ساخته شده یک هنر است، برخی از کاربران فقط می‌خواهند پاسخ سؤال خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و مختصر دریافت کنند - آنها نمی‌خواهند بخوانند. افزودن محتوای ویدیویی به صفحه شما می تواند به شما کمک کند تا کاربران بیشتری را حفظ کنید و همچنین ممکن است رتبه شما را افزایش دهد.
کمی تحقیق کنید تا بفهمید رقبای شما از نظر ویدیویی چه کاری انجام می دهند و چند فرمت مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهترین کار را دارد.
سایت خود را با جستجوی صوتی سازگار کنید.
به لطف ابزارهایی مانند دستیار موبایل گوگل و آمازون الکسا، جستجوی صوتی روز به روز رایج تر می شود. گفتار افراد عادی حدود 3 برابر سریعتر از سرعت تایپ آنها است، بنابراین بسیاری از افراد شروع به ترجیح این روش جستجو کرده اند.
 
عواملی که بر رتبه بندی جستجوی صوتی سایت شما تأثیر می گذارد عبارتند از: افزایش سرعت وب سایت، بهینه سازی کلمات کلیدی، محتوای بهینه شده و امنیت وب سایت.
گاهی اوقات بهترین کاری که می توانید برای بهبود وب سایت خود انجام دهید این است که صفحه خود را از منظر افراد خارجی مشاهده کنید.
از مرورگرهای مختلف، موبایل و دسکتاپ به صفحه وب خود دسترسی داشته باشید و برای یافتن مکان‌هایی که می‌توانید بهبود ببخشید، از چشم انتقادی استفاده کنید.
ایجاد چند تغییر ساده در تجربه کاربری شما ممکن است برای افزایش رتبه شما یک یا دو درجه کافی باشد.
 
  • 1 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

10 کاری که می توانید در کنسول جستجوی گوگل برای بهبود عملکرد سایت انجام دهید

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل است. این به مدیران وب سایت کمک می کند تا...

7 روش برای بهبود رتبه سئو برای محتوای قدیمی و راکد

 بسیاری از محتواها در بایگانی گم می شوند و به سختی کلیک ارگانیک دریافت می کنند.   چنین صفحاتی...

راز بک لینک سازی موفق

 به دنبال چه چیزی هستند، سپس وب سایت خود را بر اساس آن طراحی کنید. همه چیز در مورد انتخاب کلمات...

سئوی محلی: 15 چک لیست برای تجزیه و تحلیل رقبا

کسب و کارهای محلی اغلب زمان و بودجه محدودی برای آزمایش چیزهای مختلف دارند. اگر محتوا یا استراتژی...

چگونه کلمات کلیدی دم بلند را در مطالب خود ترکیب کنیم؟

در چند سال گذشته، سئو به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است.   بسیاری از ما دوست داریم باور کنیم که...