7 نکته کلیدی برای بهینه سازی بودجه خزش یا Crawl برای سئو سایت

 7 نکته کلیدی برای بهینه سازی بودجه خزش یا Crawl برای سئو سایت
 
بودجه Crawl یک مفهوم حیاتی SEO است که اغلب نادیده گرفته می شود.
 
وظایف و مسائل بسیار زیادی وجود دارد که یک متخصص سئو باید در نظر داشته باشد که اغلب در پشت سر گذاشته می شود.
 
به طور خلاصه، بودجه خزیدن می تواند و باید بهینه شود.
 
در این مقاله آز آموزش سئو شیک رنک یاد خواهید گرفت:
 
چگونه بودجه خزیدن خود را در طول مسیر بهبود دهید.
تغییرات بودجه خزیدن را به عنوان یک مفهوم در چند سال گذشته مرور کنید.
Crawl Budget چیست
بنابراین برای آن دسته از ما که آنقدر فکر/نگرانی/عرق ریختن در مورد آن داشتیم که فراموش کردیم بودجه خزیدن به چه معناست، در اینجا یک جمع بندی سریع آورده شده است.
 
بودجه خزیدن به سادگی تعداد دفعاتی است که خزنده های موتورهای جستجو (یعنی عنکبوت ها و ربات ها) در صفحات دامنه شما می روند.
 
این فرکانس به عنوان تعادل آزمایشی بین تلاش‌های Googlebot برای شلوغ نکردن سرور شما و تمایل کلی Google برای خزیدن دامنه شما در نظر گرفته شده است.
 
بهینه سازی بودجه خزیدن فقط مجموعه ای از مراحل است که می توانید به طور خاص برای افزایش نرخ بازدید ربات های موتورهای جستجو از صفحات خود بردارید.
 
هرچه تعداد دفعات بازدید آنها بیشتر باشد، سریعتر به فهرست به روز رسانی صفحات وارد می شود.
 
در نتیجه، تلاش‌های بهینه‌سازی شما زمان کمتری می‌برد تا بر رتبه‌بندی شما تأثیر بگذارد.
 
با این عبارت، مطمئناً به نظر مهم‌ترین کاری است که همه ما باید هر ثانیه انجام دهیم، درست است؟
 
خوب، نه به طور کامل.
 
چرا بهینه سازی بودجه Crawl نادیده گرفته می شود؟
برای پاسخ به این سوال، فقط باید نگاهی به این پست وبلاگ رسمی گوگل بیندازید.
 
همانطور که گوگل به وضوح توضیح می دهد، خزیدن به خودی خود یک عامل رتبه بندی نیست.
 
بنابراین این به تنهایی کافی است تا برخی از متخصصان سئو حتی به بودجه خزیدن فکر نکنند.
 
برای بسیاری از ما، "نه یک عامل رتبه بندی" برابر است با "مشکل من نیست".
 
من از صمیم قلب با آن مخالفم.
 
اما حتی با فراموش کردن این موضوع، نظرات گری ایلیس گوگل وجود دارد. او صریحاً اعلام کرده است که مطمئناً برای یک وب سایت عظیم با میلیون ها و میلیون ها صفحه، مدیریت بودجه خزیدن منطقی است.
 
اما اگر دامنه‌ای با اندازه متوسط ​​هستید، نیازی نیست که خودتان را خیلی نگران بودجه خزیدن کنید. (و در واقع اضافه کرد که اگر واقعاً میلیون‌ها و میلیون‌ها صفحه دارید، باید مقداری از محتوا را کاهش دهید که به طور کلی برای دامنه شما مفید است.)
 
اما، همانطور که همه ما می دانیم، سئو به هیچ وجه بازی تغییر یک عامل بزرگ و به دست آوردن نتایج نیست.
 
سئو بسیار فرآیندی است برای ایجاد تغییرات کوچک و تدریجی، مراقبت از ده ها معیار.
 
کار ما، در یک راه بزرگ، این است که مطمئن شویم هزاران چیز کوچک تا حد امکان بهینه شده اند.
 
علاوه بر این، اگرچه به خودی خود یک عامل خزنده بزرگ نیست، همانطور که جان مولر از گوگل اشاره می کند ، برای تبدیل ها و برای سلامت کلی وب سایت خوب است.
 
با تمام موارد گفته شده، من احساس می کنم مهم است که مطمئن شوید هیچ چیز در وب سایت شما به طور فعال به بودجه خزیدن شما آسیب نمی زند.
چگونه امروز بودجه کرال خود را بهینه کنید
هنوز چیزهایی هستند که بسیار سنگین هستند و اهمیت دیگران به طور چشمگیری تغییر کرده است تا جایی که اصلاً مرتبط نیستند.
   (موارد ممنوعه) 6 دلیل برای اینکه محتوای شما در SERP رتبه ندارند

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) موارد زیادی را در بر می گیرد: کلمات کلیدی، محتوا، اطلاعات متا، بک...

   10 کاری که می توانید در کنسول جستجوی گوگل برای بهبود عملکرد سایت انجام دهید

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل است. این به مدیران وب سایت کمک می کند تا...

   7 روش برای بهبود رتبه سئو برای محتوای قدیمی و راکد

 بسیاری از محتواها در بایگانی گم می شوند و به سختی کلیک ارگانیک دریافت می کنند.  چنین صفحاتی...

   تکنیک های خلاقانه سئو برای برتری از رقبا

 امروزه یافتن پاسخ سوالتان به سادگی باز کردن مرورگر اینترنتی مورد علاقه خود و تایپ کردن یک عبارت...

   راز بک لینک سازی موفق

 به دنبال چه چیزی هستند، سپس وب سایت خود را بر اساس آن طراحی کنید. همه چیز در مورد انتخاب کلمات...

   سئوی محلی: 15 چک لیست برای تجزیه و تحلیل رقبا

کسب و کارهای محلی اغلب زمان و بودجه محدودی برای آزمایش چیزهای مختلف دارند. اگر محتوا یا استراتژی...

   چگونه کلمات کلیدی دم بلند را در مطالب خود ترکیب کنیم؟

در چند سال گذشته، سئو به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است.  بسیاری از ما دوست داریم باور کنیم که...

 
شما هنوز باید به آنچه من "مظنونین معمول" سلامت وب سایت می نامم توجه کنید.
 
1. به خزیدن صفحات مهم خود در Robots.Txt اجازه دهید
این یک قدم بیهوده و اولین و مهمترین قدم طبیعی است.
 
مدیریت robots.txt را می توان با دست یا با استفاده از ابزار حسابرسی وب سایت انجام داد.
 
من ترجیح می دهم در صورت امکان از یک ابزار استفاده کنم. این یکی از مواردی است که یک ابزار به سادگی راحت تر و موثرتر است.
 
به سادگی robots.txt خود را به ابزار انتخابی خود اضافه کنید و به شما این امکان را می دهد که خزیدن هر صفحه از دامنه خود را در چند ثانیه مجاز یا مسدود کنید. سپس شما به سادگی یک سند ویرایش شده و voila را آپلود خواهید کرد !
 
بدیهی است که هر کسی تقریباً می تواند این کار را با دست انجام دهد. اما از تجربه شخصی خود می‌دانم که با یک وب‌سایت واقعاً بزرگ، که ممکن است به کالیبراسیون‌های مکرر نیاز باشد، بسیار ساده‌تر است که به یک ابزار اجازه دهید به شما کمک کند.
 
2. مراقب تغییر مسیر زنجیره ها باشید
این یک رویکرد عقل سلیم برای سلامت وب سایت است.
 
در حالت ایده آل، می توانید از داشتن حتی یک زنجیره تغییر مسیر در کل دامنه خود جلوگیری کنید.
 
راستش را بخواهید، برای یک وب سایت واقعاً بزرگ کار غیرممکنی است - تغییر مسیرهای 301 و 302 حتما ظاهر می شوند.
 
اما دسته‌ای از آن‌ها، که به‌هم زنجیر شده‌اند، قطعاً به محدودیت خزیدن شما آسیب می‌رسانند، تا جایی که خزنده موتور جستجو ممکن است به سادگی خزیدن را متوقف کند، بدون اینکه به صفحه مورد نیاز نمایه شود.
 
ممکن است یک یا دو تغییر مسیر به اینجا و آنجا آسیب چندانی به شما وارد نکند، اما این چیزی است که همه باید به خوبی از آن مراقبت کنند.
 
3. هر زمان که ممکن است از HTML استفاده کنید
اکنون، اگر صحبت از گوگل است، باید گفت که خزنده آن در خزیدن به خصوص جاوا اسکریپت بسیار بهتر شده است، اما در خزیدن و نمایه سازی Flash و XML نیز بهبود یافته است.
 
از سوی دیگر، موتورهای جستجوی دیگر هنوز کاملاً در آنجا نیستند.
 
به همین دلیل، دیدگاه شخصی من این است که در صورت امکان، باید به HTML پایبند باشید.
 
به این ترتیب، مطمئناً شانس خود را با هیچ خزنده ای از بین نمی برید.
 
4. اجازه ندهید که خطاهای HTTP بودجه Crawl شما را بخورد
از نظر فنی، صفحات 404 و 410  به بودجه خزیدن شما کمک می کند.
 
و اگر این به اندازه کافی بد نبود، به تجربه کاربری شما نیز آسیب می رساند!
 
دقیقاً به همین دلیل است که اصلاح همه کدهای وضعیت 4xx و 5xx واقعاً یک وضعیت برد-برد است.
 
در این مورد، باز هم طرفدار استفاده از ابزاری برای ممیزی وب سایت هستم.
 
رتبه بندی SE و Screaming Frog چند ابزار عالی هستند که متخصصان سئو برای انجام ممیزی وب سایت از آنها استفاده می کنند.
 
5. مراقب پارامترهای URL خود باشید
همیشه به خاطر داشته باشید که URL های جداگانه توسط خزنده ها به عنوان صفحات جداگانه شمرده می شوند و بودجه گرانبهای خزیدن را هدر می دهند.
 
باز هم، اطلاع دادن به گوگل در مورد این پارامترهای URL یک موقعیت برد-برد خواهد بود، در بودجه خزیدن شما صرفه جویی می کند و همچنین از ایجاد نگرانی در مورد محتوای تکراری جلوگیری می کند.
 
پس حتما آنها را به حساب کنسول جستجوی گوگل خود اضافه کنید.
 
6. نقشه سایت خود را به روز کنید
یک بار دیگر، مراقبت از نقشه سایت XML خود یک برد-برد واقعی است.
 
ربات ها درک بهتر و آسان تری خواهند داشت که لینک های داخلی به کجا منتهی می شوند.
 
فقط از URL هایی که متعارف هستند برای نقشه سایت خود استفاده کنید.
 
همچنین، مطمئن شوید که با جدیدترین نسخه آپلود شده robots.txt مطابقت دارد.
 
7. برچسب های Hreflang حیاتی هستند
برای تجزیه و تحلیل صفحات بومی سازی شده شما، خزنده ها از برچسب های hreflang استفاده می کنند. و باید تا حد امکان به گوگل در مورد نسخه های بومی سازی شده صفحات خود بگویید.
 
ابتدا از هدر صفحه خود استفاده کنید. جایی که lang_code یک کد برای یک زبان پشتیبانی شده است .
link
rel="alternate"
hreflang="lang_code"
href="url_of_page"
 
و باید از عنصر <loc> برای هر URL داده شده استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید به نسخه های محلی یک صفحه اشاره کنید.
 
خلاصه
بنابراین اگر از خود می پرسیدید که آیا بهینه سازی بودجه خزیدن همچنان برای وب سایت شما مهم است، پاسخ واضح است که بله .
 
بودجه Crawl نکته مهمی است که برای هر متخصص سئو باید در نظر گرفته شود، بوده و خواهد بود.
 
امیدواریم این نکات به شما کمک کند تا بودجه خزیدن خود را بهینه کنید و عملکرد سئوی خود را بهبود بخشید.

1401/06/16

  • 152 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...