15 آموزش اصولی برای ایندکس کردن سریع سایت شما در گوگل

15 آموزش اصولی برای ایندکس کردن سریع سایت شما در گوگل

آیا همه ما نمی خواهیم در صفحه اول گوگل باشیم؟ شاید هم رتبه اول؟ احتمالاً صاحب وب سایتی وجود ندارد که رویای آن را نداشته باشد.

به هر حال، شما زمان و انرژی زیادی را برای ایجاد بهترین وب سایت ممکن صرف کرده اید. چرا نمی خواهید تلاش شما پاداش باشد؟

با این حال، می دانید اولین قدم برای رسیدن به جایگاه قطبی گوگل چیست؟ اصلا ورود به گوگل گاهی اوقات وب سایت ها حتی تا این حد هم نمی رسند.

در دنیای آنلاین، این چیزی کمتر از یک فاجعه نیست. اگر موتورهای جستجو شما را جذب نکنند، وب سایت شما برای 99.999 درصد از افراد در اینترنت نامرئی خواهد بود و می توانید ترافیک ارگانیک را به طور کامل فراموش کنید.

مسلماً منابع ترافیک جایگزینی وجود دارد ، اما بازدیدکنندگان از موتورهای جستجو یکی از مهم ترین و پربازده ترین گزینه ها هستند.

برای جلوگیری از این نوع فاجعه، در این مقاله به دلایلی می پردازیم که چرا ممکن است توسط G بزرگ (یعنی گوگل) از شما دوری کنند. سپس ما یک رویکرد گام به گام را برای اطمینان از اینکه این اتفاق نمی افتد دنبال خواهیم کرد.


گوگل چگونه سایت من را پیدا می کند؟
قبل از شروع، باید به برخی از اصول اولیه موتورهای جستجو و واژگان مهم بپردازیم. این کار درک مطالب زیر را برای مبتدیان آسان تر می کند.

گوگل برای یافتن محتوا برای نتایج جستجوی خود به اصطلاح عنکبوت های جستجو متکی است . اینها برنامه های خودکاری هستند که اینترنت را جستجو می کنند و محتوای وب سایت ها را به موتورهای جستجو گزارش می دهند.

همه موتورهای جستجوی اصلی عنکبوت های مخصوص به خود را دارند (به عنوان مثال، گوگل ربات گوگل نامیده می شود - فوق العاده اصلی، درست است؟) و بسیاری دیگر در آنجا وجود دارد.

فرآیند کاوش در یک وب سایت و محتوای آن را خزیدن می گویند. این کاری است که ربات گوگل انجام می دهد تا بفهمد پست ها و صفحات شما در مورد چیست.

فاز بعد از آن را نمایه سازی می نامند . این بدان معناست که اگر محتوای شما توسط ربات کوچولوی بداخلاق ارزشمند تشخیص داده شده باشد، سپس پردازش شده و به فهرست گوگل اضافه می شود. این شاخص به نوبه خود به نتایج جستجو تغذیه می کند.

چرا سایت من توسط گوگل ایندکس نمی شود؟
اولین قدم برای بررسی اینکه آیا سایت شما توسط گوگل ایندکس شده است یا خیر، این است که site:yourdomain.com را در نوار جستجوی گوگل قرار دهید (به طور طبیعی، yourdomain.com را با دامنه واقعی خود مبادله کنید).

با این کار تمام صفحات زیر دامنه شما که گوگل در فهرست خود دارد را به شما نشان می دهد. اگر نتایج کاملاً خالی باشد، به این معنی است که موتور جستجو یا کاملاً از محتوای شما غافل است یا چیزی در سایت شما در حال رخ دادن است که از ایندکس شدن آن جلوگیری می کند.

این ممکن است به چند دلیل اتفاق بیفتد:

  • سرور شما مشکلاتی مانند مشکلات فنی یا پیکربندی معیوب دارد
  • وب سایت شما برخی از شرایط گوگل را نقض می کند و جریمه شده است
  • سایت وردپرس شما یا تنظیمات سئوی آن بد پیکربندی شده است
  • شما هیچ اقدامی برای ایندکس شدن یا حتی جلب توجه نکرده اید
  • سایت خیلی جدید است و گوگل زمان کافی برای اضافه کردن آن به فهرست خود نداشته است

هر مورد متفاوت است و ممکن است بیش از یک موضوع در بازی وجود داشته باشد. با این حال، نگران نباشید، در ادامه به تفصیل به بررسی هر یک از این عوامل خواهیم پرداخت.

همچنین، سریعاً توجه داشته باشید که اگر اینجا هستید، زیرا می‌خواهید رتبه‌بندی پست‌ها و صفحاتی که قبلاً فهرست شده‌اند را بهبود ببخشید، این یک مورد متفاوت است. شما ممکن است بهتر باشد به دنبال اصول اولیه SEO ، پلاگین وردپرس SEO و ابزار ، در صفحه SEO و بهینه سازی تصویر .

15 مرحله برای اطمینان از اینکه وب سایت شما قابل مشاهده است و توسط گوگل ایندکس می شود
به نوعی، وقتی صحبت از پیدا شدن در وب به میان می‌آید، کاملاً در اختیار Google هستیم. بدون شاخص، بدون ترافیک ارگانیک.

با این حال، خبر خوب این است که کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم انجام دهیم تا گوگل را به سمت دادن جایگاهی در SERP خود به ما سوق دهیم که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

پست. در اینجا لیستی از 15 نکته ای است که در زیر به آنها کمک می کنیم تا سایت شما را در گوگل قرار دهید.

  1. روی یک ارائه دهنده هاست خوب سرمایه گذاری کنید
  2. سایت خود را با محتوای باکیفیت پر کنید
  3. “Descourage Search Engines” را در وردپرس غیرفعال کنید
  4. Robots.txt را به درستی تنظیم کنید
  5. سایت خود را آنلاین به اشتراک بگذارید
  6. برای گوگل آنالیتیکس ثبت نام کنید
  7. یک نقشه سایت ایجاد کنید
  8. سایت خود را به گوگل ارسال کنید تا خزیده شود
  9. دامنه دلخواه خود را تنظیم کنید
  10. خطاهای Crawl را بررسی کنید
  11. به صورت دستی از گوگل درخواست کنید تا سایت شما را بخزد
  12. htaccess را بررسی کنید
  13. متا تگ ها را بررسی کنید
  14. بک لینک های با کیفیت به سایت خود دریافت کنید
  15. صبور باشید خیلی صبور...

1. در یک ارائه دهنده هاست خوب سرمایه گذاری کنید


یکی از اولین موانع احتمالی برای خزیدن و ایندکس شدن سایت شما توسط گوگل، سخت افزاری است که سایت شما روی آن اجرا می شود.

سرعت آهسته سرور، خرابی و قطع ارتباط می تواند باعث شود عنکبوت های جستجو از خزیدن خود صرف نظر کنند. اگرچه خیلی رایج نیست، اما یک احتمال است.

از آنجایی که در هاست چیزی که برای آن هزینه می کنید دریافت می کنید، سرمایه گذاری روی هاست با کیفیت با سخت افزار خوب و در دسترس بودن عالی همیشه ارزشش را دارد.

2. سایت خود را با محتوای باکیفیت پر کنید


نکته ای که در مورد ایندکس شدن توسط گوگل وجود دارد این است که ما نه تنها می خواهیم که آنها از سایت ما آگاه باشند، بلکه به روشی خوب از آن آگاه باشند.

اگر سایت شما خالی یا - بدتر از آن - پر از محتوای مزخرف است، ممکن است ایندکس شود اما به ردیف اول SERP ها نزدیک نمی شود. این تقریباً به همان اندازه بد است که اصلاً ایندکس نشده باشد.

بر کسی پوشیده نیست که گوگل به ارتباط و کیفیت محتوای شما اهمیت می دهد. به همین دلیل، هنگامی که سایت خود را راه اندازی می کنید، روی محتوای باکیفیت، مفید و اصلی تمرکز کنید . به طور طبیعی، این به معنای دور ماندن از محتوای تکراری و/یا خراشیده نیز هست.

3. «Descourage Search Engines» را در وردپرس غیرفعال کنید


در مرحله توسعه، معمولا آخرین چیزی که می خواهیم این است که توسط موتورهای جستجو ایندکس شویم. در واقع، ما می خواهیم تا جایی که ممکن است Google and Co را از سایت خود دور نگه داریم.

در غیر این صورت، ممکن است گرفتار محتوای ناقص (و در نتیجه با کیفیت پایین) شویم و گوگل بر اساس آن نظری در مورد سایت ما ایجاد کند. خوب نیست.

مشکل تنها زمانی است که فراموش کنیم اقداماتی را که برای دور نگه داشتن موتورهای جستجو پس از راه اندازی سایت خود انجام داده‌ایم برگردانیم.

یکی از رایج ترین اشتباهات این است که "موتورهای جستجو را از فهرست کردن این سایت دلسرد می کنند" در انتهای وردپرس فعال می کنند. این اساساً یک حکم اعدام برای ترافیک ارگانیک در سایت شما است.

بنابراین، برای اینکه مطمئن شوید خزیده شده و ایندکس می شوید (یا اگر در ظاهر شدن در گوگل مشکل دارید)، حتماً به این تنظیمات در پایین تنظیمات > خواندن نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که علامت آن را بردارید.

وب سایت نمایه شده توسط موتور جستجوی گوگل قابل مشاهده است
فراموش نکنید که اگر تغییری ایجاد کردید ذخیره کنید.

4. robots.txt را به درستی تنظیم کنید


گفتن به وردپرس برای جلوگیری از موتورهای جستجو، کارها را انجام می دهد. برای اولین بار، متا تگ های noindex و nofollow را به سر وب سایت شما اضافه می کند (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می دهیم) و همچنین از پینگ کردن سایت شما جلوگیری می کند.

مهم‌تر از همه، این تنظیم فایل robots.txt داخلی وردپرس را پیکربندی می‌کند تا همه عنکبوت‌های جستجو را از فهرست کردن سایت شما منع کند.

اگر نمی دانستید، robots.txt یک ابزار سرور مهم برای برقراری ارتباط مستقیم با موتورهای جستجو است. می توانید از آن استفاده کنید تا به آنها بگویید کدام بخش از سایت شما را می خواهید ایندکس کنند و کدام را نه.

به همین دلیل، شما یا توسعه‌دهنده‌تان اغلب یک فایل robots.txt اضافی برای کنترل نمایه‌سازی در طول توسعه راه‌اندازی می‌کنید. در حالی که خوب و شیک است، زمانی که فراموش کنید آن را دوباره عوض کنید مشکل ساز می شود.

برای دستورالعمل های دقیق تر در مورد این موضوع، مقاله ما در مورد robots.txt و نحوه استفاده از آن را بررسی کنید .

5. سایت خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید


همانطور که قبلاً گفتم، برای ایندکس کردن سایت شما، موتورهای جستجو ابتدا باید آن را پیدا کنند.

آنها چگونه انجامش میدهند؟ به طور خلاصه، پیوندها.

وقتی یک صفحه از قبل فهرست شده به سایت شما اشاره می کند، احتمال اینکه گوگل شما را نیز پیدا کند بسیار بیشتر می شود.

بنابراین، یک راه آسان برای ایجاد پیوند به سایت شما چیست؟

پاسخ: شبکه های اجتماعی

با اشتراک گذاری وب سایت خود در فیس بوک و توییتر، می توانید به موتورهای جستجو (و همنوعان) هشدار دهید که یک سایت جدید در شهر وجود دارد.

اگرچه درست است که بسیاری از این پیوندها معمولاً روی nofollow تنظیم می‌شوند ، موتورهای جستجویی که سیگنال‌های اجتماعی را ردیابی می‌کنند (مانند Google) همچنان باید از حضور شما آگاه شوند.

6. برای گوگل آنالیتیکس ثبت نام کنید


صرف نظر از نمایه سازی، برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد سایت خود، می خواهید نوعی راه حل Analytics را نصب کنید .

در این رابطه، اکثر ما گوگل آنالیتیکس را انتخاب می کنیم زیرا رایگان، جامع است و تمام اطلاعات لازم برای کار با گوگل را در اختیار ما قرار می دهد (یک آموزش مبتدی را در اینجا بیابید ).

با این حال، یک دلیل خوب دیگر وجود دارد: وقتی مجموعه تجزیه و تحلیل Google را راه‌اندازی می‌کنید، همچنین به Google می‌گویید که وب‌سایتی وجود دارد که باید به آن توجه کنند که احتمال این کار را بیشتر می‌کند.

7. یک نقشه سایت ایجاد کنید
نقشه سایت یک سند XML است که حاوی لیستی از تمام محتوای سایت شما است. به موتورهای جستجو می‌گوید که چه چیزی برای ارائه دارید و هر چند وقت یک‌بار باید دوباره بررسی کنند تا ببینند آیا چیز جدیدی وجود دارد یا خیر.

به طور خلاصه، نقشه‌های سایت ابزاری عالی برای هدایت عنکبوت‌های جستجو هستند و ایجاد آن برای وب‌سایت شما ایده خوبی است.

برای انجام این کار، ما چندین پلاگین در اختیار داریم. یکی از محبوب ترین نقشه های سایت Google XML است که بیش از یک میلیون کاربر به آن اعتماد دارند.

راه حل مورد علاقه من Yoast SEO است که می تواند نقشه های سایت را به طور خودکار ایجاد کند، آنها را با پست ها و صفحات جدید به روز کند و همچنین در صورت انجام این کار به گوگل هشدار دهد.

8. سایت خود را به گوگل ارسال کنید تا خزیده شود


با این حال، مفید بودن نقشه سایت به همین جا ختم نمی شود. پس از همه، آیا فقط می خواهید اجازه دهید آن اطراف بنشیند و منتظر بمانید تا گوگل آن را کشف کند؟

در اینجا یک ایده بهتر وجود دارد: چطور به غول جستجو اجازه دهید دقیقاً مکان نقشه سایت شما را بداند تا بتواند بلافاصله شروع به خزیدن و فهرست کردن محتوای شما کند؟

دقیقاً می‌توانید این کار را در Google Webmaster Tools انجام دهید . اگر هنوز حساب کاربری ندارید، از پیوند بالا برای راه اندازی استفاده کنید.

Google Webmaster Tools اطلاعات زیادی در مورد آنچه که گوگل درباره سایت شما می داند و فکر می کند و اینکه چگونه می توانید آن را بیشتر بهبود بخشید به شما می دهد.

پس از اتصال سایت خود به Webmaster Tools، به حساب کاربری خود بروید و به Crawl > Sitemaps بروید . در اینجا، روی Add/Test Sitemap در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

وب سایت نمایه شده توسط گوگل نقشه سایت را ارسال کنید
اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس نقشه سایت خود را به انتهای دامنه خود اضافه کنید. معمولا چیزی شبیه yourdomain.com/sitemap.xml است .

(البته، اگر از Yoast SEO برای نقشه سایت استفاده می کنید، این عبارت yourdomain.com/sitemap_index.xml خواهد بود .)

9. دامنه دلخواه خود را تنظیم کنید


در حالی که ما در Webmaster Tools هستیم، چرا از این فرصت برای تنظیم دامنه دلخواه خود استفاده نکنید؟

چرا؟ ببینید، سایت شما معمولاً به دو شکل دامنه مختلف، یعنی http://yourdomain.com/ و http://www.yourdomain.com/ وجود دارد .

در حالی که هر دو به یک مکان اشاره می کنند و هر دو برای گوگل خوب هستند، از نظر فنی دامنه یکسانی نیست. در عوض، نسخه www یک زیر دامنه است .

اگر هر دو سایت را به گوگل ارسال نکنید و به آنها بگویید کدام یک را ترجیح می دهید، گاهی اوقات پیامی دریافت می کنید که وب سایت شما ایندکس نشده است، اگرچه نسخه اشتباه است.

برای جلوگیری از این امر، مطمئن شوید که هر دو نسخه سایت را به حساب GWT خود (از داشبورد کنسول جستجو) اضافه کرده اید. پس از آن، به هر دو ویژگی وب دسترسی داشته باشید و از دکمه تنظیمات در گوشه سمت راست بالا استفاده کنید تا به تنظیمات سایت بروید .

تنظیمات سایت ابزار وب مستر گوگل
هر دو سایت را روی یک URL ترجیحی (به انتخاب شما) تنظیم کنید و گوگل از آن پس به یک نسخه برای خزیدن و نمایه سازی می چسبد.

اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تغییر مسیر در سایت خود تنظیم کنید که افرادی را که به نسخه غیر ترجیحی دسترسی دارند به نسخه ترجیحی هدایت کند. انجام شده.

 

با مقالات آموزش سئو شیک رنک به یادگیری خود بیافزایید:

آیا تگ های H1 رتبه سئو را بهبود می بخشد؟

آره. این پاسخ کوتاه است. برچسب های H1 می توانند رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود بخشند. منطقی...

   ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2022)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

   برندسازی در مقابل بازاریابی: چگونه با هم کار می کنند؟

برندسازی و بازاریابی دو روی یک سکه هستند – شما نمی توانید یکی را بدون دیگری در نظر بگیرید. چه در...

   بزرگترین اشتباهات در سئو که باید هنگام بازطراحی سایت خود از بکارگیری آنها بپرهیزید

آرشیو اشتباهات سئو حذف محتوای برنده نادیده گرفتن زمان بارگذاری و بهینه سازی موبایل نادیده...

   بیش از 999 کلمه قدرتمند برای افزایش تعامل و افزایش کیک و نرخ فروش

آیا تا به حال بدون نمک، فلفل و سایر ادویه ها پخته اید؟ این غذای بی جان، بی مزه و دلگیر است. موقع...

10. خطاهای Crawl را بررسی کنید


وقتی گوگل سایت شما را ایندکس نمی کند، اغلب ممکن است به این دلیل باشد که مشکل فنی در سایت شما وجود دارد. خوشبختانه، اگر چنین باشد، Google Webmaster Tools به شما در مورد آن هشدار می دهد.

این کار را مستقیماً در داشبورد شما ( پنجره بزرگ Crawl Errors ) و در Crawl > Crawl Errors انجام می دهد .

وب سایت ایندکس شده توسط خطاهای خزیدن گوگل
اغلب خطاها 404 هستند، یعنی پیوندهایی به URL هایی که وجود ندارند.

اگر تعداد کمی از آنها وجود داشته باشد (این اتفاق می افتد) خوب است، با این حال، در این مکان همچنین متوجه خواهید شد که آیا اتفاق بزرگتری در حال رخ دادن است که سایت شما را از ایندکس شدن باز می دارد.

این اطلاعات برای انجام اقدامات اصلاحی بسیار مهم است و می توانید اعلامیه های مشابهی را در منوی نقشه سایت خود بیابید .

  • چند مقاله جدید مرتبط سئو را در ادامه حتما دیدن کنید:

7 نکته کلیدی برای بهینه سازی بودجه خزش یا Crawl برای سئو سایت

  بودجه Crawl یک مفهوم حیاتی SEO است که اغلب نادیده گرفته می شود.   وظایف و مسائل بسیار زیادی...

   (مهم) 11 عوامل مهم رتبه بندی گوگل که باعث افزایش بازدید سایت می شود

نتیجه جستجوی شماره یک در گوگل بیش از 39 درصد از کل کلیک ها را دریافت می کند . این بدان معناست که...

   15 ابزار مفید سئو که می تواند به سایت شما کمک کند

 داشتن یک استراتژی سئو همیشه کافی نیست. شما همچنین به مجموعه ابزارهای مناسب برای اجرای آن...

   5 دلیل برای اینکه محتوای تازه برای وب سایت و سئوی شما حیاتی است

وب سایت شما زنده است یا مرده؟ وب سایت شما موجودی زنده و زنده در اینترنت است. هر به‌روزرسانی که...

11. به صورت دستی از گوگل درخواست کنید تا سایت شما را بخزد


اگر مشکلی در صفحه خود دارید و اقداماتی را برای تصحیح آنها انجام داده اید، می توانید از Google بخواهید که مجدداً صفحات آسیب دیده را بررسی کند.

به این ترتیب می‌دانید که آیا راه‌حل شما جواب می‌دهد یا خیر و همچنین به گوگل می‌گویید که این صفحات در حال حاضر اوکی هستند، بدون اینکه منتظر بمانید تا در زمان شیرین خود سایت شما را بخزند.

برای انجام این کار، ابتدا باید URL های مورد نظر را واکشی کنید. این مورد در Crawl > Fetch as Google انجام می‌شود .

وب سایت نمایه شده توسط گوگل به عنوان گوگل واکشی می شود
در اینجا می‌توانید هر صفحه‌ای را در دامنه خود وارد کنید تا Google بررسی کند و از طریق Fetch و Render حتی آن را به صورتی نمایش دهد که عنکبوت‌های جستجوگر آن را می‌بینند. دومی می تواند به شما کمک کند تا خطاها یا موارد دیگری را که در طول پردازش صفحه شما اشتباه می کنند، شناسایی کنید.

هنگامی که یک صفحه را واکشی کردید، در لیست در پایین با دکمه ای که می گوید ارسال به فهرست ظاهر می شود . اگر واکشی و رندر به خوبی پیش رفت، می‌توانید از این استفاده کنید تا به Google بگویید سعی کند صفحه را به فهرست خود اضافه کند.

شما می توانید فقط خود صفحه را ارسال کنید یا همه پیوندهای مستقیمی را که به آنها اشاره می کند درج کنید. شما مجاز به اضافه کردن 500 صفحه در ماه با گزینه اول و 10 صفحه با گزینه دوم هستید.

12. htaccess را بررسی کنید


htaccess . فایل مهم دیگری در سرور شما با اطلاعاتی برای مرورگرها و موتورهای جستجو است که چگونه از سایت شما استفاده و با آن برخورد کنند.

به عنوان مثال، htaccess. حاوی اطلاعات بازنویسی است، که به شما امکان می دهد از پیوندهای دائمی زیبا استفاده کنید . علاوه بر این، همچنین می تواند شامل مجوزهایی برای دایرکتوری های مختلف در سایت شما باشد.

اگرچه این بسیار مفید است، اما به این معنی است که این فایل می تواند منبع مشکلی برای تلاش های نمایه سازی سایت شما باشد.

پرداختن به این موضوع (بسیار فنی) کمی فراتر از این مقاله است، با این حال، اگر با مشکلاتی در نمایه سازی مواجه هستید که نمی توانید در غیر این صورت توضیح دهید، بررسی این فایل ممکن است ارزشش را داشته باشد.

گاهی اوقات کافی است به Settings > Permalinks در قسمت پشتی وردپرس بروید و روی Save Changes کلیک کنید تا وردپرس فایل htaccess. را تمیز کند. اگر این مرحله جواب نداد، ممکن است مجبور شوید کمی جستجو کنید.

13. متا تگ ها را بررسی کنید


متا تگ ها عناصری در کد سایت شما هستند که اطلاعات بیشتری در مورد محتوا و معماری آن ارائه می دهند.

به عنوان مثال، اگر یک متا توضیحات را در یک افزونه سئو وردپرس تنظیم کنید، در داخل یک متا تگ در قسمت سر صفحه شما نمایش داده می شود.

یک برچسب به نام روبات ها به طور خاص بسیار مهم است.

مقدار آن می تواند index/noindex و follow/nofollow باشد. همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید این دستورالعمل ها برای عنکبوت های موتورهای جستجو هستند.

در واقع، گزینه فوق الذکر «دلسرد کردن موتورهای جستجو» در وردپرس یک برچسب noindex، nofollow را تا زمانی که خاموش شود به سایت شما اضافه می کند .

اگر با مشکلات نمایه سازی مواجه هستید (یا فقط می خواهید مطمئن شوید که مشکلی وجود ندارد)، می توانید سر سایت خود را از طریق Firebug یا ابزارهای توسعه دهنده مرورگر خود بررسی کنید.

اگر متا تگ هایی مانند آن وجود داشته باشد، به راحتی آنها را پیدا خواهید کرد. پس از آن، فقط باید فهمید که کدام افزونه یا برنامه مسئول قرار دادن آنها در آنجا است.

14. بک لینک های با کیفیت به سایت خود دریافت کنید


همانطور که قبلا ذکر شد، عنکبوت های جستجوگر معمولا یک سایت را از طریق یک لینک مستقیم پیدا می کنند.

با این حال، لینک ها نه تنها راهی به سمت وب سایت شما هستند، بلکه راهی برای قضاوت گوگل در مورد کیفیت آن هستند.

در حالی که در زمان های گذشته می توانستید به هر نوع دایرکتوری وب بروید و به لینک های خود شلیک کنید تا زمانی که رتبه بالایی کسب کنید، امروز این نوع رفتار بیشتر از اینکه به شما کمک کند به شما آسیب می زند.

در حال حاضر، همه چیز به کیفیت پیوند بستگی دارد .

گوگل یک لینک با کیفیت بالا را با ویژگی های زیر تعیین می کند:

ارتباط - پیوند از یک سایت مرتبط با موضوع یا صنعت شما می آید
قابل اعتماد بودن - نه از یک وب سایت بی کیفیت یا هرزنامه
فعالیت - پیوند در واقع ترافیک را برای شما ارسال می کند
متن لنگر مرتبط - متنی که به عنوان پیوند عمل می کند (مانند این متن ) معنادار است
مکان پیوند - پیوندهای درون یک مقاله تحریریه وزن بیشتری نسبت به پیوندهای نوار کناری یا پاورقی دارند
رتبه صفحه - اگر گوگل قبلاً به صفحه پیوند اعتماد داشته باشد، نسبت به وب سایت هایی که به آنها پیوند می دهد نیز احساس خوبی خواهند داشت
منحصر به فرد بودن - وب سایت های مختلفی که یک بار به شما ارجاع می دهند ارزش بیشتری نسبت به یک وب سایت دارند که بارها و بارها به شما پیوند می دهند.
متقابل - اگر پیوند یک خیابان یک طرفه است (به این معنی که شما به همان سایت پیوند نمی دهید)، به این معنی است که هیچ طرح تبادل لینک در حال انجام نیست.
این یک دستور بلند است، می دانم. اما توجه داشته باشید که لازم نیست هر بک لینکی همه آن ویژگی ها را داشته باشد تا به شما در رتبه بندی کمک کند.

به دست آوردن بک لینک های باکیفیت به خودی خود یک هنر است و Backlinko راهنمای عالی در مورد نحوه انجام آن نوشته است.

همچنین بیشتر یک استراتژی بلند مدت است و یک راه حل سریع نیست، اما ارزشش را دارد. نه تنها به شما کمک می کند پیدا شوید، بلکه سایت شما را در نظر گوگل ارزشمندتر می کند.

و این چیز خوبی است زیرا هرچه گوگل شما را ارزشمندتر بداند صفحات بیشتری از سایت شما ایندکس خواهد کرد. بدون شوخی.

15. صبر کنید…


صبر برای همه آسان نیست، اما گاهی راه دیگری وجود ندارد.

حتی اگر همه کارها را درست انجام دهید، بعید است که گوگل دو دقیقه پس از پخش زنده شما را فهرست کند. اینطوری کار نمی کند.

در حالی که امکان نمایش در نتایج جستجو در عرض 24 ساعت وجود دارد، هیچ تضمینی وجود ندارد که واقعاً این اتفاق بیفتد.

بنابراین، اگر از افراد بی‌صبر هستید و هر کاری از دستتان بر می‌آید انجام داده‌اید، مدتی بروید کتاب بخوانید، قدم بزنید یا کار دیگری انجام دهید تا زمان بررسی نتیجه تلاش‌هایتان فرا رسد.

چگونه به طور خلاصه توسط گوگل ایندکس شویم؟
یکی از اولین قدم‌ها برای موفقیت موتور جستجو و ترافیک ارگانیک رایگان، ایندکس شدن توسط گوگل است. بدون اینکه توسط موتورهای جستجو انتخاب شوند، تمام سئوهای موجود در جهان هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا احتمال ایندکس شدن بیشتر شود. از تنظیمات صحیح سرور و وردپرس گرفته تا بهینه‌سازی محتوا و بک‌لینک‌سازی - امکان بهبود شانس شما بسیار زیاد است.

پیروی از نکات فوق باید زمینه ای محکم برای حضور در SERP ها ایجاد کند. همچنین در صورت بروز مشکل می توانید از بسیاری از آنها برای عیب یابی استفاده کنید. موفق باشید!

  • 75735 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...