بک لینک چیست؟
پیوندهای پشتیبان (همچنین به عنوان "پیوندهای ورودی" ، "پیوندهای ورودی" یا "پیوندهای یک طرفه") پیوندهایی از یک وب سایت به صفحه ای در وب سایت دیگر هستند. برخی از صدر نشینان گوگل با خرید بک لینک به جایگاه بالا گوگل راه یافته اند گوگل و دیگر موتورهای جستجوی بزرگ ، بک لینک ها را برای یک صفحه خاص در نظر می گیرند. صفحات دارای تعداد زیاد بک لینک دارای رتبه بالایی در موتورهای جستجو هستند.
چرا بک لینک ها مهم هستند؟
بک لینک ها اساساً رأی وب سایت های دیگر هستند. هر یک از این آرا به موتورهای جستجو می گوید: "این محتوا ارزشمند ، معتبر و مفید است".
بنابراین هرچه تعداد این "رای" بیشتر باشد ، رتبه سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود.
تعداد بک لینک
استفاده از پیوندها در الگوریتم موتورهای جستجو چیز جدیدی نیست. در حقیقت ، پیوندها پایه و اساس الگوریتم اصلی گوگل (معروف به " PageRank ") را تشکیل دادند.
نقل قول PageRank
اگرچه گوگل از آن زمان هزاران تغییر در الگوریتم خود ایجاد کرده است ، اما بک لینک ها یک سیگنال رتبه بندی کلیدی باقی می مانند.
به عنوان مثال ، یک مطالعه صنعتی که انجام دادیم نشان داد که پیوندها همچنان سیگنال اصلی رتبه بندی گوگل هستند .
مجموع بک لینک های خارجی
و گوگل تأیید کرده است که بک لینک ها یکی از سه عامل مهم رتبه بندی موتورهای جستجو هستند.
جستجو در عوامل رتبه بندی
چه نوع بک لینک ارزشمندی دارد؟
همه بک لینک ها برابر نیستند.
به عبارت دیگر ، اگر می خواهید در SERP رتبه بالاتری داشته باشید ، روی بک لینک های با کیفیت تمرکز کنید .
به عبارت دیگر بیان کنید:
یک بک لینک edu تک کیفیت می تواند از 1000 بک لینک کم کیفیت قوی تر باشد.
همانطور که پیداست ، بک لینک های با کیفیت بالا تمایل دارند ویژگیهای کلیدی مشابهی داشته باشند.
ویژگی شماره 1: آنها از وب سایت های معتبر و معتبر آمده اند
آیا ترجیح می دهید از دانشگاه هاروارد بک لینک بگیرید یا وب سایت یک پسر تصادفی؟
همانطور که پیداست ، گوگل نیز چنین احساسی دارد.
این مفهوم به عنوان "اختیارات دامنه" شناخته می شود. در اصل ، هرچه سایت دارای اقتدار بیشتری باشد ، می تواند قدرت بیشتری را به سایت شما منتقل کند (از طریق پیوند).
مطالب مفید دیگر مان دیدن کنید:
چگونه از شبکه های اجتماعی برای تقویت سئو سایت خود استفاده کنیم؟
آیا رسانه های اجتماعی بر سئوی شما تأثیر می گذارد؟ پاسخ به این سوال سخت است. و صادقانه بگویم، هیچ...
چگونه بازدید وب سایت خود را بدون سئو افزایش دهیم؟
سئو می تواند یک استراتژی عالی برای افزایش بازدید سایت شما باشد، اما همیشه کافی نیست. تصور کنید...
چگونه به سرعت رتبه بندی ترافیک الکسا وب سایت خود را افزایش دهیم
چگونه رتبه الکسای وب سایت خود را ارتقا دهیم؟چگونه رتبه الکسا خود را افزایش دهیم؟ اگر برای ایجاد...
چگونه رتبه سیمیلار وب سایت خود را در 30 روز یا کمتر ارتقا دهیم؟
اعداد الکسا دروغ نمی گویندوقتی صحبت از محبوبیت و ارزش کلی کسب و کار شما می شود ، داشتن رتبه الکسا...
چگونه و چرا نقشه های گوگل را در سایت خود جاسازی کنیم
کمک به مشتریان یا مشتریان برای یافتن فروشگاه واقعی شما برای به حداکثر رساندن فروش حضوری شما ضروری...
اقتدار دامنه
به عنوان مثال ، در اینجا پیوندی است که از TechCrunch دریافت کرده ام.
بک لینک Techcrunch
به گفته Ahrefs ، TechCrunch یک حوزه بسیار معتبر است.
از آنجا که این پیوند از یک سایت معتبر گرفته شده است ، گوگل به آن اهمیت زیادی می دهد. در حقیقت ، من بلافاصله پس از پیوند TechCrunch به من ، متوجه افزایش ترافیک موتورهای جستجوی ارگانیک خود شدم.
آیا به دست آوردن این پیوندها سخت است؟ به طور حتم
آیا ارزشش را دارند؟ کاملا.
ویژگی شماره 2: آنها کلمه کلیدی هدف شما را در متن لنگر پیوند قرار می دهند
به عنوان یادآوری ، تکیه گاه متن متن قابل مشاهده یک پیوند است.
لینک های انکر چیست؟
به طور کلی ، شما می خواهید پیوندهای شما دارای تکیه گاه متنی باشد که شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد.
در حقیقت ، یک مطالعه اخیر در صنعت نشان داد که بین لنگر متن غنی از کلمات کلیدی و رتبه های بالاتر آن کلمه کلیدی ارتباط وجود دارد.
کلمه کلیدی متن تکیه گاه غنی
اکنون ، یک کلمه هشدار سریع:
شما نمی خواهید با لنگر متن غنی از کلمات کلیدی زیاده روی کنید. در حقیقت ، گوگل فیلتری در الگوریتم خود به نام " Google Penguin " دارد.
Google Penguin وب سایت هایی را که از استراتژی های ایجاد پیوند کلاه سیاه استفاده می کنند ، فیلتر می کند. و به طور خاص بر روی سایتهایی تمرکز می کند که پیوندهایی با متن تکیه گاه دقیق مطابقت ایجاد می کنند.
ویژگی شماره 3: پیوند به سایت (و صفحه) به صورت موضوعی با سایت شما مرتبط است
وقتی یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک می شود ، گوگل می خواهد ببیند که این دو سایت به هم مرتبط هستند.
اگر به آن فکر کنید منطقی است:
تصور کنید شما به تازگی مقاله ای در مورد دویدن در ماراتن منتشر کرده اید.
در این صورت ، گوگل به پیوندهای سایت های مربوط به ماراتن ، دویدن ، تناسب اندام در مقابل سایت های مربوط به ماهیگیری ، دوچرخه و بازاریابی دیجیتال بسیار اهمیت بیشتری می دهد.
بک لینک های متنی
ویژگی شماره 4: پیوند یک پیوند "Dofollow" است
گوگل و سایر موتورهای جستجو پیوندهایی با برچسب "nofollow" که به آن متصل شده است را نادیده می گیرند .
پیوندهای Nofollow
(به عبارت دیگر ، پیوندهای nofollow الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو را حساب نمی کنند).
خوشبختانه اکثریت قریب به اتفاق پیوندهای موجود در وب پیوندهای "dofollow" هستند.
و بیشتر پیوندهایی که دارای برچسب nofollow هستند برای شروع چندان ارزشمند نیستند. به عنوان مثال ، پیوندهای این منابع معمولاً دنبال نمی شوند:
نظرات وبلاگ
اطلاعیه های مطبوعاتی
تبلیغات پولی
این پیوندها به هر حال برای SEO بسیار مفید نیستند ، بنابراین پیگیری آنها مهم نیست.
ویژگی شماره 5: پیوند از دامنه ای است که قبلاً به شما لینک نشده است
فرض کنید پیوندی از وب سایت A دریافت کرده اید.
عالی.
خوب ، فرض کنید وب سایت A دوباره به شما پیوند می دهد. و دوباره. و دوباره.
آیا پیوندهای 2 ، 3 و 4 به اندازه پیوند اول قدرتمند هستند؟
خیر
همانطور که پیداست ، پیوندهای یک وب سایت دارای بازدهی کمتری است.
قدرت رتبه بندی
یا به عبارت دیگر بیان کنید:
معمولاً بهتر است 100 پیوند از 100 وب سایت مختلف دریافت کنید تا 1000 پیوند از یک وب سایت.
در حقیقت ، مطالعه همبستگی رتبه بندی موتورهای جستجوی ما نشان داد که تعداد سایت هایی که به شما لینک می دهند (نه تعداد کل بک لینک ها) بیش از هر عامل دیگری با رتبه بندی گوگل مرتبط است.
تعداد دامنه های ارجاع
اکنون که دیدید چه نوع بک لینک هایی برای رتبه بندی گوگل شما مفید هستند ، وقت آن است که نحوه ساخت آنها را به شما نشان دهم.
بهترین شیوه ها
ایجاد دارایی های قابل پیوند
اگر می خواهید افراد به وب سایت شما پیوند دهند ، به چیزی در سایت خود نیاز دارید که ارزش پیوند دادن به آن را داشته باشد.
(همچنین به عنوان "دارایی های قابل پیوند" شناخته می شود).
دارایی قابل پیوند می تواند یک پست وبلاگ ، یک فیلم ، یک نرم افزار ، یک مسابقه ، یک نظرسنجی باشد ... اساساً هر چیزی که مردم بخواهند به آن پیوند دهند.
در بیشتر موارد ، دارایی قابل پیوند شما یک محتوا شگفت انگیز خواهد بود (به همین دلیل است که بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی محتوا بسیار به هم پیوند خورده اند).
به عنوان مثال ، هنگامی که من برای اولین بار وبلاگ خود را راه اندازی کردم ، این لیست از 200+ عامل رتبه بندی Google را منتشر کردم .
Backlinko - عوامل رتبه بندی گوگل پست می کنند
یک روز خواندم که گوگل از 200 سیگنال رتبه بندی استفاده می کند. این باعث شد من کنجکاو شوم: "این 200 سیگنال چیست؟".
البته گوگل قصد نداشت آنها را به جهان اعلام کند. بنابراین من شروع به جمع آوری اظهارات گوگل و حق ثبت اختراعاتی کردم که به صورت آنلاین پیدا کردم.
جمع آوری این 200 فاکتور بسیار وقت گیر بود (بیش از 2 هفته طول کشید). اما در نهایت ، من در نهایت لیستی از 200 عامل رتبه بندی که گوگل ممکن است در الگوریتم آنها استفاده کند ، تهیه کردم.
تا به امروز ، این قطعه محتوا بیش از 25800 بک لینک از 5870 دامنه ایجاد کرده است.
Ahrefs - عوامل رتبه بندی Google - لینک های پشتیبان و دامنه های ارجاعی
مثال دیگر چطور؟
یکی از موفق ترین پست های من تا به امروز (از نظر بک لینک و ترافیک ارگانیک) راهنمای نهایی من برای سئوی YouTube است .
Backlinko - نحوه رتبه بندی پست ویدیوهای YouTube
هنگامی که شروع به نوشتن این پست کردم ، شروع به موفقیت در بازاریابی YouTube کردم. بنابراین تصمیم گرفتم آنچه را که آموخته ام در قالب یک راهنمای نهایی گردآوری و به اشتراک بگذارم.
همچنین تصمیم گرفتم نمونه های زیادی را در راهنمای خود قرار دهم:
نحوه رتبه بندی مراحل فیلم های YouTube
(چیزی که اکثر مطالب دیگر در این زمینه فاقد آن بودند)
اگرچه این پست تقریباً به اندازه پست من در رتبه بندی فاکتورهای رتبه بندی گوگل پیوند ایجاد نکرده است ، اما هنوز تعداد زیادی بک لینک جمع آوری شده است.
Ahrefs - نحوه رتبه بندی ویدیوهای YouTube - پیوندهای پشتیبان و دامنه های ارجاعی
ایجاد پیوندهای پشتیبان از جمع آوری لینک
تصور کنید اگر افراد پست های وبلاگ را تنها با هدف پیوند دادن به محتوای با کیفیت منتشر می کردند.
بک لینک ها چگونه به سئو کمک می کنند؟
مطمئن شوید که بک لینک های شما طبیعی به نظر می رسند. از مدیران وب سایت نخواهید که به صفحات شما با یک لنگر اختصاصی پیوند دهند زیرا این می تواند به طور تصادفی منجر به الگویی شود که ممکن است توسط موتورهای جستجو مورد توجه قرار گیرد و شما را مجبور به دریافت مجازات پیوند ، a la Penguin کند. همچنین ، برای ایجاد بک لینک هیچ کاری مبهم یا غیر طبیعی انجام ندهید ، مانند درخواست از سایتی که پیوندی را در پاورقی هر صفحه در سایت خود قرار دهد.
هرگز پیشنهاد پرداخت هزینه پیوند به کسی را ندهید! اگر می خواهید با فشار دادن محتوای حمایت شده ، پیوند ایجاد کنید ، باید به صراحت روی آن "Sponsored" (حامی مالی) گفته شود. این یک قانون FCC است. اکثر ناشران این پیوندها را به عنوان " nofollow " علامت گذاری می کنند اما هنوز ارزش پیوند دارند و می توانند ترافیک سایت شما را افزایش دهند.
زمانی دایرکتوری هایی مانند DMOZ محل مناسبی برای افزودن لیست ها و دریافت پیوندها بود. با این حال ، این فهرستهای وب بزرگ دیگر واقعاً مرتبط نیستند. اما ، اگر فهرستهای مربوط به صنعت یا جوامع تخصصی را به صورت آنلاین پیدا کردید ، می توانید برای ایجاد بک لینک از این نوع سایت ، با وبمسترها رابطه برقرار کنید.
دامنه های .GOV بسیار ارزشمند هستند زیرا هیچ کس نمی تواند آنها را راه اندازی کند. بنابراین آنها ذاتاً دارای ارزش دامنه بیشتری هستند.
چگونه بک لینک ایجاد کنم؟
اولین و آسان ترین روش سفارش بک لینک یا خرید رپورتاژ ارزان است
ارتباط با مدیران وب سایت باید شخصی باشد. شما می توانید دلایلی را که چرا مارک آنها را دوست دارید ذکر کنید ، فکر کنید که نام تجاری شما به خوبی با آنها همکاری می کند یا استناد به مقالات و سایر مطالبی که آنها منتشر کرده اند راه های خوبی برای پذیرش بیشتر آنها است. سعی کنید در سایت های حرفه ای مانند LinkedIn یک نقطه تماس واقعی پیدا کنید. انفجار عمومی ایمیل های "مدیر وب سایت عزیز ..." در واقع فقط یک کمپین هرزنامه است.
چه کسی به سایت من پیوند می دهد؟
مهم است که پیوندهای پشتیبان سایت خود را جمع آوری کنید. ابتدا می توانید تأیید کنید که ارتباط شما کار می کند. ثانیاً ، اگر بک لینک های سایه دار را انتخاب می کنید ، می توانید نظارت کنید. دامنه های روسیه و برزیل منشأ بدنام هرزنامه ها هستند. بنابراین ، عاقلانه است که پیوندهای سایتهایی که از این قسمت از جهان سرچشمه گرفته اند را به محض یافتن آنها از طریق کنسول جستجوی Google رد کنید - حتی اگر هنوز بر سایت شما تأثیر نگذاشته باشند .
با بسته های بک لینک شیک رنک بنیه سایت خود را تقویت کنید .
1401/06/10