چگونه تعداد بازدید فعلی شما بر SEO شما تأثیر می گذارد

چگونه تعداد بازدید فعلی شما بر SEO شما تأثیر می گذارد
 
آیا نمی توانید وب سایت خود را در نتایج جستجو پیدا کنید؟ تو تنها نیستی. میلیون ها سایت در تلاش هستند تا فضایی را برای خود در موتورهای جستجو ایجاد کنند. اگر ترافیک فعلی کم است، ممکن است تعجب کنید که آیا این به شانس شما برای ارتقاء رتبه آسیب می رساند یا خیر.
 
اگرچه میزان کل ترافیک روی رتبه بندی جستجوی شما تأثیر نمی گذارد، اما ترافیک نقش مهمی در مکان ظاهر شدن وب سایت شما در نتایج جستجو دارد. ناگفته نماند (اما به هر حال می گویم) که هر چه سایت شما محبوب تر باشد، بهتر است.
 
طبق مطالعه تحقیقاتی عوامل رتبه بندی SEMrush ، 17 عامل کلیدی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود که در زیر به ترتیب اهمیت فهرست شده اند:
 
2. زمان در محل
3. صفحات در هر جلسه
4. نرخ پرش
5. مجموع دامنه های ارجاع دهنده
6. کل بک لینک ها
7. کل آی پی های و بازدید ارجاع دهنده
9. طول محتوا
10. امنیت وب سایت (HTTPS)
11. مجریان کل
12. کلید واژه در لنگر
13. کلید واژه در بدن
14. چگالی کلمات کلیدی
15. کلید واژه در عنوان
16. کلمه کلیدی در متا
17. ویدئو در صفحه
 
نگاهی اجمالی به این لیست یک چیز را روشن می کند: ترافیک نقش مهمی در موفقیت وب سایت شما دارد. اما گوگل بیشتر بر این تمرکز دارد که کاربران چگونه وب سایت شما را پیدا می کنند و چه کاری در آن انجام می دهند تا اینکه سایت شما چقدر ترافیک قابل اندازه گیری دریافت می کند.
 
بیایید بررسی کنیم که چگونه عوامل رتبه بندی برتر بر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما تأثیر می گذارد، و چگونه می توانید از این دانش برای بهبود رتبه خود در نتایج جستجو استفاده کنید.
 
 
بازدید مستقیم
اگر تا به حال به تجزیه و تحلیل وب سایت خود نگاه کرده باشید و بررسی کرده باشید که بازدید شما از کجا می آید، ممکن است متوجه شده باشید که بسیاری از کاربران از «ترافیک مستقیم» مبهم هستند. برای درک بهتر اینکه دقیقاً ترافیک مستقیم چیست، اجازه دهید به یک پست SmartBug Media™ دیگر نگاه کنیم: تفاوت بین منابع ترافیک جستجوی مستقیم و ارگانیک .
 
در آن پست، Amber Kemmis توضیح می دهد که ترافیک مستقیم به عنوان بازدیدهایی که وب سایت ارجاعی ندارند تعریف می شود. به طور سنتی، ترافیک مستقیم به کاربرانی نسبت داده می شود که به صورت دستی URL وب سایت شما را در مرورگر وب خود وارد می کنند یا روی پیوند نشانک شده کلیک می کنند. با این حال، امروز داستان پشت ترافیک مستقیم کمی پیچیده تر است. ترافیک مستقیم می تواند از کارمندان شما باشد که URL وب سایت را تایپ می کنند، مشتریانی که اغلب از وب سایت شما بازدید می کنند، افرادی که وب سایت شما را نشانه گذاری کرده اند، ایمیل ها، ترافیک تلفن همراه، پیوندها در برنامه ها یا نرم افزارها و سایت های HTTP ناامن.
 
ترافیک مستقیم کلید رتبه بندی شما است. گزارش SEMrush بیان می‌کند که حتی پس از افزودن پنج فاکتور رتبه‌بندی جدید به گزارش آن‌ها، ترافیک مستقیم وب‌سایت همچنان بیشترین تأثیر را دارد. یعنی وقتی بسیاری از کاربران مستقیماً به یک وب‌سایت مراجعه می‌کنند، به گوگل سیگنال می‌دهند که دامنه دارای اعتبار و ارزش بالایی است.
 
SEMrush پس از حذف جستجوی ارگانیک و سایر داده های ترافیکی که منجر به ارتباط قابل توجهی بین بازدیدهای مستقیم و موقعیت صفحه در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) شد، توانست به این نتیجه برسد. آنها به این نتیجه رسیدند که گوگل هنگام رتبه بندی گروه کلمات کلیدی با حجم بالا، دامنه هایی با اعتبار بیشتر و در نتیجه ترافیک مستقیم بیشتری را در اولویت قرار می دهد.
 
اهمیت ترافیک مستقیم به این معنی است که رتبه بندی ارگانیک تنها چیزی نیست که باید روی آن تمرکز کنید. آگاهی از نام تجاری شما باعث بازدید مستقیم می شود، بنابراین ایجاد یک تصویر برند قوی باید بخشی ضروری از استراتژی تبلیغات شما باشد.
   (موارد ممنوعه) 6 دلیل برای اینکه محتوای شما در SERP رتبه ندارند

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) موارد زیادی را در بر می گیرد: کلمات کلیدی، محتوا، اطلاعات متا، بک...

   10 کاری که می توانید در کنسول جستجوی گوگل برای بهبود عملکرد سایت انجام دهید

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل است. این به مدیران وب سایت کمک می کند تا...

   7 روش برای بهبود رتبه سئو برای محتوای قدیمی و راکد

 بسیاری از محتواها در بایگانی گم می شوند و به سختی کلیک ارگانیک دریافت می کنند.  چنین صفحاتی...

   تکنیک های خلاقانه سئو برای برتری از رقبا

 امروزه یافتن پاسخ سوالتان به سادگی باز کردن مرورگر اینترنتی مورد علاقه خود و تایپ کردن یک عبارت...

   راز بک لینک سازی موفق

 به دنبال چه چیزی هستند، سپس وب سایت خود را بر اساس آن طراحی کنید. همه چیز در مورد انتخاب کلمات...

   سئوی محلی: 15 چک لیست برای تجزیه و تحلیل رقبا

کسب و کارهای محلی اغلب زمان و بودجه محدودی برای آزمایش چیزهای مختلف دارند. اگر محتوا یا استراتژی...

   چگونه کلمات کلیدی دم بلند را در مطالب خود ترکیب کنیم؟

در چند سال گذشته، سئو به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است.  بسیاری از ما دوست داریم باور کنیم که...

   
اقدامات کاربر
تنها کسب ترافیک مستقیم بیشتر، وب سایت شما را به سرزمین موعود نتایج جستجوی صفحه اول نمی رساند. شما همچنین به ترافیک باکیفیت نیاز دارید. گوگل به عواملی توجه می کند که نشان می دهد وب سایت شما نیازهای جستجوی کاربران را برطرف می کند. سه مورد از پنج فاکتور برتر رتبه بندی به کارهایی که کاربران پس از ورود به وب سایت شما انجام می دهند نگاه می کنند.
 
 
زمان ماندگاری در سایت
بر اساس تحقیقات SEMrush، فاکتور شماره دو رتبه بندی، مدت زمانی است که کاربران پس از ورود به وب سایت شما در وب سایت شما صرف می کنند. آیا کاربران محتوای شما را می خوانند یا 30 ثانیه از سایت می گذرانند و آن را ترک می کنند؟ زمان کم در سایت به گوگل نشان می دهد که وب سایت شما نیازهای جستجوی کاربران را برآورده نمی کند. از سوی دیگر، کاربرانی که مدت زمان زیادی را در سایت سپری می‌کنند، احتمالاً آنچه را که جستجو می‌کردند پیدا کرده‌اند و زمانی را صرف خواندن محتوای شما می‌کنند.  
 
شما می خواهید مطمئن شوید که وب سایت شما نه تنها برای کلمات کلیدی با حجم بالا بلکه برای کلمات کلیدی مرتبط نیز بهینه شده است. به عنوان مثال، اگر این سایت برای یک مرکز زندگی سالمندان است، نمی‌خواهید که بهترین نتیجه برای شرکت‌های مراقبت در منزل باشد.
 
 
بازدید از دیگر صفحات در هر جلسه
سومین فاکتور مهم رتبه بندی صفحات در هر جلسه یا تعداد صفحات مختلفی است که کاربر در حالی که در وب سایت شما هستند به آنها نگاه می کند. گوگل به این موضوع نگاه می کند زیرا نشانگر محتوای جذاب، ناوبری واضح وب سایت و مسیر کاربر واضح است.
 
گزارش SEMrush نشان می دهد که با حرکت به سمت بالای SERP، صفحات بیشتری در هر جلسه برای هر دامنه وجود دارد. تعداد صفحات در هر جلسه به طور متوسط ​​برای چهار نتیجه اول مشابه است.
 
مشابه زمان حضور در سایت، صفحات کم در هر جلسه نشان می دهد که سایت شما اطلاعاتی را در اختیار کاربرانی که به دنبال آن هستند، نمی دهد، یا حداقل اطلاعات مربوطه را به راحتی پیدا نمی کند. ناوبری گیج کننده وب سایت به صفحات شما در هر جلسه آسیب می رساند.
 
 
نرخ پرش
نرخ پرش وب سایت شما تعداد کاربرانی است که پس از مشاهده یک صفحه وب سایت شما را ترک می کنند. کاربران از هر وب سایتی پرش می کنند، اما اگر اکثر کاربران شما پرش کنند، این نشان دهنده آن است که چیزی خاموش است.
 
طبق SEMrush، 49 درصد میانگین نرخ پرش دامنه هایی است که در سه رتبه برتر نتایج جستجو قرار دارند. علاوه بر این، این مطالعه به این نتیجه رسید که هر چه موقعیت یک صفحه بالاتر باشد، نرخ پرش آن کمتر است.
 
نرخ پرش بالا به گوگل نشان می دهد که صفحه ارتباط کمی با جستجوها دارد. اگر نرخ پرش شما بالا است، ممکن است لازم باشد کلمات کلیدی را که در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می کنید در نظر بگیرید و مطمئن شوید که با پیشنهاد شما همگام هستند.
 
یک بار دیگر، برای کمک به سایت خود در بهبود هر یک از این عوامل رتبه بندی، مطمئن شوید که سایت شما دارای محتوای مرتبط و جذابی است که واضح و آسان است. وقتی شخصی وارد وب سایت شما می شود، مسیر حل مشکل او و تبدیل شدن به مشتری باید ساده باشد.
 
 
ترافیک ارجاعی یا رفرال
فاکتورهای رتبه بندی پنج تا هشت همگی به ترافیک ارجاع سایت شما مربوط می شود. این ترافیک از طریق پیوندهایی در وب سایت های دیگر به وب سایت شما می آید. اینها می توانند سایت های شریک، دایرکتوری ها، مقالات یا پست های وبلاگ (در میان سایر منابع) باشند. گزارش SEMrush تأیید می‌کند که همه این عوامل مستقیماً بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند، بنابراین اگر مقادیر یک عامل را افزایش دهید اما بقیه را نادیده بگیرید، بعید است که موقعیت‌های شما تغییر کند.
 
در اینجا تفکیک نحوه تفسیر ترافیک ارجاع توسط گوگل آمده است:
 
 
مجموع دامنه های ارجاع دهنده
اگر به قدرت پیوندهای ارجاع شک دارید، این آمار را از گزارش SEMrush در نظر بگیرید: 10000 تفاوت در تعداد دامنه های ارجاع دهنده بین موقعیت های دوم و دهم برای کلمات کلیدی با حجم بالا در نتایج جستجو است.
 
دامنه های ارجاع دهنده شما بسیار با تعداد کل IP های ارجاع دهنده (ضریب رتبه هفت) مرتبط است. اگرچه تعداد کل آدرس‌های IP ارجاع‌دهنده ممکن است دقیقاً برابر با دامنه‌های ارجاع‌کننده نباشد، اما آنها به هم متصل هستند، بنابراین IPهای ارجاع‌دهنده به همان شیوه بر رتبه‌بندی دامنه خاص تأثیر می‌گذارند.
 
این بدان معناست که اگر می‌خواهید برای یک کلمه کلیدی محبوب رتبه‌بندی کنید، باید حضور آنلاینی داشته باشید که به اشتراک گذاری محتوای شما را ارتقا دهد. راه‌های زیادی برای رشد پیوندهای ارجاع وجود دارد ، از وبلاگ‌نویسی مهمان گرفته تا دسترسی دستی به سازندگان محتوا. شما باید برای افزایش تعداد کل دامنه های ارجاع سایت خود تلاش کنید.
 
 
مجموع بک لینک ها
بک لینک ها لینک هایی در وب سایت های دیگر هستند که به سایت شما باز می گردند. تفاوت بین دامنه ارجاع و بک لینک در این است که یک دامنه ارجاع دهنده می تواند چندین بک لینک به وب سایت شما داشته باشد.
 
تحقیقات SEMrush نشان داد که هر چه یک دامنه دارای بک لینک بیشتری باشد، موقعیت آن در SERP بالاتر است. همانطور که IP های ارجاع دهنده به دامنه های ارجاع دهنده مربوط می شوند، بک لینک های فالو کامل نیز به تعداد کل بک لینک هایی که دامنه دارد متصل می شود و به همان روش بر رتبه بندی دامنه تأثیر می گذارد. دنبال کردن بک لینک ها به لینک هایی اطلاق می شود که توسط پوستر پیوند علامت گذاری نشده اند. لینک هایی که با علامت "بدون دنبال کردن" مشخص شده اند مزیت سئوی خود را از دست می دهند.
 
بار دیگر، ایجاد لینک به سایت شما نه تنها ترافیک ارجاع شما را افزایش می دهد، بلکه رتبه شما را در نتایج جستجو نیز افزایش می دهد.
 
از بین 17 فاکتور اصلی رتبه بندی، هشت عامل برتر همگی به ترافیک وب سایت شما مربوط می شوند. اگرچه مطمئناً می خواهید مطمئن شوید که سایت شما از بقیه فاکتورهای رتبه بندی ذکر شده در گزارش SEMrush پیروی می کند، ابتدا می خواهید به ترافیک فعلی خود نگاه کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. آیا کاربران از منابع درستی می آیند؟ آیا به نظر می رسد که آنها با سایت درگیر هستند؟ اگر متوجه نرخ پرش بالا و عدم ترافیک ارجاعی شدید، ارزش آن را دارد که استراتژی سئوی خود را دوباره ارزیابی کنید و مطمئن شوید که ترافیک مناسبی را هدف قرار داده اید.
 
  • 1 کاربر این مقاله را مفید می دانند
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

آیا RankBrain نحوه انجام سئو را تغییر می دهد؟

بسته به پیچیدگی و مدرن بودن مهارت های SEO شخصی شما ، رنک برین ممکن است نشان دهنده یک تغییر جزئی...

ادامه - فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست کامل 206 فاکتور اصلی (2023)

در مقاله قبلی زیر 155 فاکتور مهم گوگل را برایتان گردآوری کردیم فاکتورهای رتبه بندی گوگل لیست...

نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟

بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...

لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...

15 مزیت برای افزایش ورودی و بازدید گوگل با خرید کلیک گوگل

اگر می خواهید به خرید کلیک گوگل بپردازید بهتر است پیرامون آن از اطلاعات هر چند مختصر اما جامعی...