علیرغم آنچه برخی افراد معتقدند، گوگل بارها گفته است که سئو پولی برای بازی نیست: تبلیغات با گوگل ادوردز رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما را بهبود نمی بخشد. حداقل، نه به طور مستقیم. اما راه هایی وجود دارد که می توانید از AdWords برای کمک به بهبود استراتژی سئوی خود استفاده کنید.
به عنوان مثال، میتوانید از دادههای PPC خود برای دریافت سریع بینشهایی استفاده کنید که به جستجوی ارگانیک منتقل میشوند و در این فرآیند، در زمان و هزینه خود صرفهجویی میکنند.
یک کمپین AdWords را میتوان در یک بعد از ظهر راهاندازی، فعال کرد و ترافیک را در مقیاس بالا هدایت کرد، در حالی که SEO ممکن است تا ۱۲ ماه طول بکشد تا نتایج قوی را ببیند. با هزینه ای حدود 2000 دلار در ماه ، شما به دنبال سرمایه گذاری بالقوه 24000 دلاری هستید قبل از اینکه واقعاً بدانید که آیا استراتژی SEO شما طبق برنامه عمل می کند یا خیر.
مشکل این است که اگر این همه پول و زمان را صرف رتبهبندی برای کلمات کلیدی کنید که در نهایت ترافیک زیادی برای شما به ارمغان نمیآورند... یا ترافیک را به ارمغان میآورند، اما هیچ فروشی ندارند، چه؟
استفاده از داده های ادوردز برای شروع یک استراتژی جدید سئو، روشی فوق العاده برای به حداقل رساندن ریسک با ایجاد ایده های اثبات مفهوم و آزمایش است. همچنین میتوانید دادههای PPC خود را استخراج کنید تا یک استراتژی سئو موجود را اصلاح کنید یا تبلیغاتی را برای تقویت و تقویت نتایج جستجوی و کلیک ارگانیک گوگل برای سایت خود اجرا کنید.
در این مقاله هر سه احتمال را بررسی خواهیم کرد. در پایان، شش راه مختلف برای استفاده از AdWords برای کمک به رشد ارگانیک خود خواهید داشت.
چرا از داده های AdWords استفاده کنیم؟
وقتی شرکتها به دنبال ترکیب استراتژی سئوی خود هستند، اغلب با ابزارهای صنعتی که فرصتهای هدفیابی کلمات کلیدی را شناسایی میکنند، از جمله Ahrefs، SEMrush و Moz شروع میکنند.
اگر از توصیه های عمومی سئو پیروی می کنید، احتمالاً کلمات کلیدی را با موارد زیر جستجو می کنید:
حجم جستجو بالا
رقابت کم
... و ایجاد محتوا در اطراف یافته های خود برای جذب آن جستجوگران. از آنجایی که آن کلمات کلیدی به راحتی قابل هدف هستند و معمولاً جستجو می شوند، احتمالاً موفق خواهید شد، درست است؟
لازم نیست.
هدف سئو( منبع )
اگرچه این ابزارها میتوانند به شما کمک کنند چگونه ترافیک موتورهای جستجو را هدایت کنید، ترافیک به تنهایی برای بسیاری از ما مفید نیست - مگر اینکه منجر به تبدیل شود.
اینجاست که داده های AdWords می درخشد.
از داده های کمپین های PPC خود برای تجزیه و تحلیل اینکه کدام عبارات بیشترین تبدیل را ایجاد می کنند استفاده کنید. از ثبت نام ایمیل گرفته تا خرید، شما یک استراتژی سئو را باز خواهید کرد که می تواند بازدهی بالایی از سرمایه شما داشته باشد.برای توییت کلیک کنید
و از آنجایی که 50 درصد از بازاریابان می گویند بزرگترین چالش بازاریابی محتوا کمبود زمان است، صرفه جویی در بخشی از آن هرگز چیز بدی نیست:
محتوا-بازاریابی-چالش ها
چه می شود اگر…
- شما می توانید با اطمینان بدانید که به جای اتلاف وقت برای حدس زدن و بررسی، کدام کلمات کلیدی را با تلاش های سئو خود هدف قرار دهید؟
- شما دقیقاً میدانستید که در تگهای عنوان و توضیحات متا خود چه بنویسید تا رقابت خود را از آب درآورید؟
- شما می توانید ارزش بسیار بیشتری را برای هر یک از بازدیدکنندگان جستجوی ارگانیک خود، حتی آنهایی که بلافاصله تبدیل نمی کنند، کاهش دهید؟
شش روشی را که میتوانید از ویژگیها و دادههای AdWords برای افزایش رشد جستجوی ارگانیک خود استفاده کنید، بخوانید.
نحوه استفاده از گوگل ادوردز برای تقویت رشد ارگانیک
1) نتایج خود را با بازاریابی مجدد تسریع کنید
بازاریابی مجدد (با نام مستعار retargeting) فرآیند نمایش تبلیغات هدفمند به افرادی است که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند یا با برند شما درگیر بوده اند. این یک ابزار فوق العاده قدرتمند برای دنبال کردن 96-98٪ است افرادی است که به سایت شما مراجعه می کنند اما خریدی انجام نمی دهند. از آنجایی که این بازدیدکنندگان از قبل برند شما را میشناسند، احتمال تبدیل شدن آنها به یک غریبه تصادفی در اینترنت بیشتر است.
بازاریابی مجدد می تواند به دو روش بسیار متفاوت به بهبود نتایج SEO شما کمک کند:
الف) با تجزیه و تحلیل لیست بازاریابی مجدد خود درباره مشتریان بالقوه خود اطلاعات بیشتری کسب کنید . عواملی مانند وابستگی آنها (علائق بلندمدت) و طبقه بندی "مخاطبان درون بازار" آنها (آنچه فعالانه برای آن خرید می کنند) می توانند به شما کمک کنند تا انواع محتوا و کلمات کلیدی را که باید در استراتژی سئو خود استفاده کنید، اصلاح کنید.
برای پیدا کردن این اطلاعات و بیشتر، روی منوی «آچار» در سمت راست بالای حساب AdWords خود کلیک کنید، سپس به «کتابخانه مشترک» > «مدیر مخاطب» بروید. سپس در سمت چپ، روی «Audience insights» کلیک کنید. از آنجا، میتوانید جزئیات مفیدی را در مورد مخاطبان بازاریابی مجدد مورد نظر خود به دست آورید:
بینش مخاطبان AdWords
ب) بازدیدکنندگان جستجوی غیرتبدیل را دوباره جذب کنید . در حدود 80 درصد مواقع ، 5 یا بیشتر «لمس» یا نمایش برند طول میکشد تا کسی اقدام به خرید کند. بازاریابی مجدد باعث می شود چندین برابر با مشتریان بالقوه خود روبرو شوید بسیار ساده و مقرون به صرفه، و به شما این امکان را می دهد که بیشترین ارزش را از هر بازدیدکننده جستجوی ارگانیک استخراج کنید - به خصوص اکثریتی که فوراً تبدیل نمی شوند.
بازاریابی مجدد همچنین یادآوری نام تجاری را بهبود می بخشد ، و این احتمال را افزایش می دهد که این افراد بعداً نام برند شما را جستجو کنند و از طریق جستجوی ارگانیک به سایت شما بازگردند. و با ماندن در ذهن مخاطبان، ممکن است بیشتر به محتوای شما اعتماد کرده و به اشتراک بگذارند، که می تواند منجر به بک لینک بیشتر شود.
2) گزارش شرایط جستجو
در AdWords، کلمات کلیدی عباراتی هستند که شما هدف آن قرار می دهید، در حالی که عبارات جستجو عباراتی هستند که افراد در واقع در گوگل تایپ می کنند.
بنابراین ممکن است کلمه کلیدی «کفش دویدن زنانه» را هدف قرار داده باشید، اما مردم در واقع به دنبال مواردی مانند «کفشهای دویدن زنانه نایک» یا «کفشهای دویدن زنانه برای ماراتن» هستند.
گزارش شرایط جستجو در AdWords عبارات دقیقی را به شما نشان می دهد که باعث ایجاد تبلیغات شما می شود تا بتوانید آنها را با سئو هدف قرار دهید. برای دیدن آن، به بخش کلمات کلیدی حساب AdWords خود بروید و روی برگه «جستجوی شرایط» در بالا کلیک کنید.
نمایشهای AdWords
آیا کلمات یا عبارات خاصی تأثیر زیادی بر خود دارند؟ کدام شرایط افراد را به سایت شما می آورد و منجر به تبدیل می شود؟
درک (و هدف قرار دادن) این روندها به شما درک بهتری از نحوه واکنش جستجوگران – و گوگل – به کمپین های PPC شما می دهد.
فقط به یاد داشته باشید که یک استراتژی سئو موفق، کلمات کلیدی را نه تنها بر اساس حجم جستجو، بلکه بر اساس قصد کاربر هدف قرار می دهد. کلمات کلیدی رقابتی و کوتاه مانند «کفش» میتوانند میلیونها آگهی را مشاهده کنند، اما اگر افرادی که این جستجوها را انجام میدهند به سایت شما مراجعه نمیکنند و به سرنخ یا خرید تبدیل نمیشوند، ارزش آن را ندارد که تمرکز اصلی خود را روی هدف قرار دادن آنها به صورت ارگانیک قرار دهید. به دشواری رتبه بندی مناسب برای کلمات کلیدی بیش از حد رقابتی اشاره کنید).
3) نرخ کلیک آگهی (CTR)
درصد افرادی که واقعاً روی یک آگهی کلیک کردهاند، نرخ کلیک آن است، و این یک معیار عالی برای بررسی است. به طور کلی، CTR بالا نشان دهنده یک تبلیغ خوب نوشته شده است - بسیاری از افرادی که آن را دیده اند متقاعد شده اند که درگیر شوند و پاسخ دهند.
ترجمه CTRهای بالا از حساب AdWords شما به قطعات جستجوی ارگانیک شما می تواند سود بسیار زیادی را به همراه داشته باشد زیرا افزایش CTR جستجوی ارگانیک شما نه تنها مستقیماً ترافیک بیشتری را از رتبه بندی های موجود شما به ارمغان می آورد، بلکه می تواند به بهبود رتبه شما نیز کمک کند. جلوه چرخ لنگر که در آن ترافیک بیشتری دریافت می کنید. دلیل آن این است که CTR یکی از عوامل اصلی است که الگوریتم یادگیری ماشینی "RankBrain" گوگل به آن توجه می کند تا تعیین کند که آیا سایت شما شایسته رتبه بندی بهتر است یا خیر.
اما مراقب باشید که CTR را به قیمت بانس ریت و زمان ماندگاری بهینه نکنید، که هر دو از عوامل RankBrain نیز هستند. به عبارت دیگر، بیش از حد وعده و کم گویی نکنید.
من با استیسی کاپریو، بنیانگذار بازاریابی رشد سریع ، صحبت کردم که استفاده از داده های PPC را برای یافتن بهترین سرفصل ها و کلمات کلیدی برای استفاده در عناوین و کمپین های بازاریابی محتوا مورد بررسی قرار می دهد. او می گوید:
" مهم این است که همیشه 2+ تبلیغات در حال اجرا در هر گروه آگهی، بنابراین شما می توانید آزمون تقسیم اجرا را پیدا برندگان تیتر داشته باشد. سپس میتوانید از این دادهها استفاده کنید تا بفهمید مخاطبان شما به چه نوع مزایا و عباراتی پاسخ میدهند که میتوانید در عناوین و عناوین ارگانیک صفحه کار کنید .»
وارد حساب AdWords خود شوید و ببینید آیا می توانید الگوها، گرایش ها یا مخرج مشترک تبلیغات و کلمات کلیدی با CTR بالا را بیابید. و اگر در همان لحظه نمی توانید بینش عملی پیدا کنید، آزمایشاتی را انجام دهید تا برخی از آنها را دریافت کنید.
هر قسمت از تبلیغات شما با بخش متفاوتی از سئوی درون صفحه شما مطابقت دارد:
سرفصلهای تبلیغات AdWords ➡ برچسبهای عنوان
کدام فرمول سرفصل باعث افزایش کلیک ها در کمپین های PPC شما می شود؟ آیا عناوین شما که "ارسال رایگان" را صدا می کنند، بهتر از آنهایی که می گویند "بازگشت رایگان" هستند، عملکرد بهتری دارند یا بدتر؟
هنگامی که الگوهایی از این قبیل را کشف کردید، آنها را در تگ های عنوان متا وب سایت خود تکرار کنید تا CTR جستجوی ارگانیک آنها را افزایش دهید.
با بازگشت به مثال «ارسال رایگان» در مقابل «بازگشت رایگان»، برچسب عنوان جدید شما برای صفحه دسته بندی محصول ممکن است چیزی شبیه به این باشد: «کفش دویدن زنانه | ارسال رایگان | نام فروشگاه"
توضیحات تبلیغات AdWords ➡ توضیحات متا
دوباره به داده های AdWords خود نگاه کنید و تجزیه و تحلیل کنید که کدام توضیحات تبلیغاتی بالاترین CTR را ایجاد می کنند.
کدام نقاط فروش با مردم ارتباط برقرار می کنند؟ آیا آنها بیشتر به جملات کوتاه و سریع پاسخ می دهند یا به جملات طولانی تر و پیچیده؟
هر الگویی که پیدا کردید، آنها را در توضیحات متا خود تکرار کنید.
کلمات کلیدی AdWords ➡ محتوای روی صفحه (و کلمات کلیدی SEO)
برداشتها، CTRها و نرخ تبدیل کلمات کلیدی به شما کمک میکند تشخیص دهید که کدام عبارات بیشتر توسط مخاطبان هدف شما استفاده میشوند و کدامها با ارزشترین هستند.
اگر بودجه زیادی برای جذب ترافیک کافی برای آزمایش نرخ تبدیل ندارید، می توانید به CPC هر کلمه کلیدی نیز نگاه کنید تا به تمایز بین کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا و پایین کمک کنید .
همانطور که Alex Birkett ، مدیر بازاریابی رشد در HubSpot، به من گفت:
" من دوست دارم در داده CPC برآورد نگاهی به برآورد، درجه حرارت از یک کلمه کلیدی داده می شود، و یا چگونه ارزش آن است، حداقل از نقطه نظر بازار محور. اگر CPC بالا باشد، میتوانیم دلیل ارزشمند بودن آن را داشته باشیم، و احتمالاً به دلیل قصد خرید یا تبدیل بالای یک بازدیدکننده ارزشمند است (همیشه اینطور نیست، اما یک اکتشافی منطقی است).
این به من امکان می دهد کلمات کلیدی را در حالت های مختلف سفر کاربر مانند آگاهی، توجه و تصمیم قرار دهم. از منظر ایجاد و بهینهسازی محتوا ، این امر تقسیم وظایف ایجاد محتوا را بین تیمهای محتوا و کسب آسانتر میکند، اما مهمتر از آن، به من کمک میکند مسیر تبدیل و پیشنهاد را در یک صفحه مشخص انتخاب کنم .»
سپس این دانش به شما این امکان را می دهد که محتوایی ایجاد کنید که هم به بازدیدکنندگان شما آموزش می دهد و هم آنها را به سمت تبدیل شدن پرورش می دهد.
بنابراین، هنگامی که کلمات کلیدی امیدوار کننده ای را پیدا کردید، می توانید آنها را به صورت ارگانیک به وسیله:
ایجاد محتوای طولانی وبلاگ حول کلمات کلیدی با هدف تجاری پایین برای آموزش، آشنایی و پرورش مشتریان بالقوه با نام تجاری شما.
با استفاده از صفحات فرود-بهینه سازی تبدیل به هدف قرار دادن کلمات کلیدی را با بالا تجاری قصد - یعنی کسانی که آماده به خرید در حال حاضر .
4) عملکرد جغرافیایی
سئو را می توان به دسته های زیادی تقسیم کرد. یکی از آن ها سئوی محلی است – هدف قرار دادن افراد در نزدیکی هر مکانی که ممکن است داشته باشید.
از این گذشته، 60 درصد از آمریکایی ها از تلفن های هوشمند و تبلت ها برای یافتن خدمات و اطلاعات محلی استفاده می کنند - و 18 درصد از تمام جستجوهای محلی SEO منجر به فروش در همان روز می شود.
حتی اگر هیچ مکان فیزیکی برای استفاده با سئوی محلی ندارید، همچنان میتوانید از دادههای جغرافیایی خود از AdWords برای بهبود کمپین سئو منطقهای، سراسری یا بینالمللی استفاده کنید.
ابتدا، در اینجا نحوه یافتن عملکرد جغرافیایی خود در AdWords آورده شده است:
داده های مکان AdWords
برای هر مکان - چه بر اساس شهر، ایالت، منطقه یا کشور - باید به موارد زیر نگاه کنید:
تبدیل (یا درآمد) : کدام مناطق بیشترین ثبت نام یا فروش را دارند؟
کلیکها، برداشتها و CTR : آیا یک منطقه جغرافیایی بیشتر مستعد کلیک کردن روی تبلیغات شما است؟
سپس، از Google Trends استفاده کنید تا ببینید افراد از چه نوع عبارتی در مورد محصول یا صنعت شما در آن مکان ها استفاده می کنند، و اینکه آیا این عبارات در حال افزایش یا کاهش محبوبیت هستند. از این اطلاعات برای بهبود سئوی درون صفحه و اصلاح اهداف کلمه کلیدی خود استفاده کنید.
5) نمایش داده های مخاطبان شبکه
اگرچه هیچ لیست رسمی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل وجود ندارد، اما یک چیز با اطمینان مشخص است: بک لینک ها یک فاکتور قوی خارج از سایت هستند.
پس از تجزیه و تحلیل یک میلیون نتیجه موتور جستجو، Backlinko دریافت که URL هایی که در صفحه اول رتبه های برتر را دارند، به طور متوسط بیش از 200 دامنه ارجاع دهنده دارند که
بک لینک ها را به سمت آنها نشان می دهد. فقط به این نمودار از مطالعه نگاه کنید:
تصویر چسبانده شده
اما ایجاد تعداد زیادی لینک به هر صفحه ای که می خواهید رتبه بندی کنید، حداقل می تواند یک چالش باشد. اینجاست که دادههای Google Display Network وارد میشود. اگر تبلیغات نمایشی اجرا میکنید، میتوانید از آن دادهها برای یافتن فرصتهای عالی پیوندسازی برای بهبود رتبهبندی خود استفاده کنید.
برای انجام این کار، به گزارش Placements در یک کمپین نمایشی بروید، سپس روی تب "Where Ads Showed" در بالا کلیک کنید. با این کار لیستی از سایت هایی که تبلیغات شما در آنها نمایش داده شده است به همراه عملکرد هر کدام به شما نشان می دهد.
نمایش مکان های شبکه
بر اساس کلیک ها یا تبدیل ها مرتب کنید و آنچه را می بینید در نظر بگیرید. برای هر ورودی که امیدوارکننده به نظر می رسد:
روی سایت کلیک کنید و از خود بپرسید: "آیا این سایت مخاطبان فعالی دارد که به طور بالقوه می توانند به تجارت من علاقه مند شوند؟"
از ابزاری مانند Ahrefs یا Moz برای اطلاع از اعتبار دامنه سایت استفاده کنید – یعنی یک ایده تقریبی از ارزش یک لینک از آن سایت.
برای کسانی که خوب به نظر می رسند، سعی کنید از آن سایت، از طریق پست مهمان یا هر روش لینک سازی دیگری که انتخاب می کنید، بک لینک دریافت کنید.
- از مقالات مرتبط با آموزش سئو دیگر ما در شیک رنک دیدن کنید
لینک UTM چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟
پارامتر UTM چیست؟UTM مخفف Urchin Traffic Monitor است ، این پارامترها به شما امکان می دهد تعامل...
معرفی ابزارهای رایگان و مورد نیاز هر وبمستر برای سئو
ابزار اختصاصی جستجوی Google فارسی در نتایج تبلت همان طور که می دانید نتایج جستجو گوگل در پلتفرم...
نقشه برداری کلمات کلیدی و چگونه آن را انجام دهیم؟
بازاریابی اینترنتی اخیراً آنقدر تکامل یافته است که کل فرآیند کار را تغییر داده است. مشاور...
نقشه های سایت یا sitemap چیست و چگونه ایجاد کنیم؟
نقشه سایت چیست؟ نقشه سایت طرحی از وب سایت شما است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا تمام محتوای...
پایان رتبه بندی الکسا و تعطیلی همیشگی وب سایت معروف ALEXA.COM
کسانی که سعی در پیگیری رتبه بندی یک وب سایت و سایر تجزیه و تحلیل ها دارند، به خوبی از Alexa.com،...
چرا Domain Authority برای سئوی موفق مهم است؟
یک کسب و کار باید به طور مداوم بر حضور آنلاین خود نظارت داشته باشد و مرتباً به روز رسانی کند تا...
چرا بک لینک ها مهم هستند؟بک لینک چیست؟
بک لینک چیست؟پیوندهای پشتیبان (همچنین به عنوان "پیوندهای ورودی" ، "پیوندهای ورودی" یا "پیوندهای...
چگونه بازدید وب سایت خود را بدون سئو افزایش دهیم؟
سئو می تواند یک استراتژی عالی برای افزایش بازدید سایت شما باشد، اما همیشه کافی نیست. تصور کنید...
چگونه به سرعت رتبه بندی ترافیک الکسا وب سایت خود را افزایش دهیم
چگونه رتبه الکسای وب سایت خود را ارتقا دهیم؟چگونه رتبه الکسا خود را افزایش دهیم؟ اگر برای ایجاد...
چگونه رتبه سیمیلار وب سایت خود را در 30 روز یا کمتر ارتقا دهیم؟
اعداد الکسا دروغ نمی گویندوقتی صحبت از محبوبیت و ارزش کلی کسب و کار شما می شود ، داشتن رتبه الکسا...
این فرآیند راهی آسان برای یافتن سایتهای مرتبط برای ایجاد لینک است و به شما کمک میکند از دادههای کمپین PPC خود بیشترین بهره را ببرید.
سئو یک بازی طولانی است. می تواند در طول زمان نتیجه فوق العاده ای داشته باشد، اما رسیدن به نتایج سریع دشوار است.
از آنجایی که مدت زمان زیادی طول می کشد تا جذب شود، متقاعد کردن صاحبان مشاغل بدبین (و حتی برخی از مدیران بازاریابی) در مورد ارزش آن می تواند دشوار باشد. اگر در تلاش برای پیشبینی ارزش یک کمپین جدید سئو هستید – یا هزینه کاری که انجام میدهید را توجیه کنید – AdWords به شما پاسخ سریعی میدهد که باید به آن اشاره کنید.
اگر کسب و کار در حال حاضر 20000 دلار در ماه برای تبلیغات PPC هزینه می کند، این پولی است که به طور بالقوه می تواند در آینده پس از اینکه نتایج سئوی شما به طور کامل به جریان افتاد، صرفه جویی شود. یا بهتر از آن، پیش بینی های خود را بر اساس ارزشی که AdWords از نظر درآمد هدایت می کند، قرار دهید.
با این حال، تجزیه کل هزینهها یا نتایج کمپینهای AdWords موجود، اولویتهایی را که باید روی آنها تمرکز کرد برجسته میکند و به افزایش آن نتایج با جستجوی ارگانیک کمک میکند.
ساختن یک استراتژی سئوی مداوم
هنگامی که کمپین های قبلی PPC خود را تجزیه و تحلیل کردید و روندهایی را که می توانید در استراتژی های سئو ارگانیک تکرار کنید شناسایی کردید، برنده خواهید شد!
با این حال، به یاد داشته باشید که سئو یک بازی طولانی مدت است، بنابراین باید زمان و تلاش خود را صرف شکست دادن رقبای خود کنید. اما این فقط یکی دیگر از مزایای استفاده از AdWords برای تقویت تلاشهایتان است: شما میتوانید در این مدت ترافیک زیادی به دست آورید، حتی با تمرکز بر یادگیری اینکه چه چیزی کار میکند و چه چیزی نه، تبدیلها و فروش را افزایش میدهد.
1394/01/25